Weigeren laatste voeding baby 7 mnd, fase of ??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Amigo1985, 18 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Hallo meiden..

Finn is de laatste dagen de laatste fles van 19.00 aan het laten staan.. Ik krijg er met een hoop stoeiwerk met moeite 40 cc in.. Nu vraag ik me af, is het een fase of kan het zijn dat hij deze fles niet meer hoeft? Hij krijgt warm en een toetje om 16.30.. Vandaag heb ik geprobeerd de laatste fles een uur later te doen om te kijken of dat beter ging, maar ook nu weer schreeuwen en uiteindelijk is hij in slaap gevallen in mijn armen.. Ik vraag me alleen af als ik deze fles weg laat of hij dan wel voldoende binnen krijgt??

Hij krijgt nu alsvolgt:

08.00 fles 210 (gaat nu een pap worden)
    11.00 fruit, biedt hierna een sapje aan, drinkt ong 10 cc
    14.00 fles 210
    16.30 warm
    17.00 toetje
    en dan normaal om 19.00 een pyjama papje

Wie heeft advies voor me?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

kan een fase wezen, mijn zoon had dit met 8 maanden,

hij weigerde 3,5 week zijn laatste fles.... ( omdat hij er wel vroeger van wakker werd... gaven hem de fles dan maar wanneer hij sliep. hij ging dan automatische drinken)

na 3,5 week ging hij iig weer opeens de fles drinken in de avond.

3. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ja, tis zo raar, normaal gaat deze fles er met alle gemak in.. Lijkt me toch nog wat vroeg om over te gaan op 2 flessen of niet?

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.280
    2.984
    113
    Verplaatst naar Flesvoeding.

Lotte

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een optie om de laatste fles later op de avond al slapend te geven?
    Dat doen wij hier. Ze krijgt groente rond 17.30/18.00 maar en wil echt wel om 19 uur slapen. Alleen een fles krijgen we er dan niet in, dan zit ze nog vol. Wij geven de fles rond 21.30 en maken haar hier niet voor wakker. gewoon optillen en de fles erin. ze drinkt hem dan helemaal leeg. Dan komt ze toch aan genoeg flessen.
    Wellicht voor jullie ook een optie om te proberen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

probeer anders eens gewoon melk (opvolgmelk). Na al dat eten is een pyjamapapje wel veel.

7. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik ben nu al 3 dagen hem om 21.00 wakker aan het maken en dan geef ik hem idd de fles in zijn slaap.. Ben alleen bang daarvoor dat hij er aan gewend raakt en misschien wakker gaat worden voor de fles.. Ik weet niet echt goed waar ik goed aan doe, heb zoveel moeite moeten doen om de late fles van 24.00 te laten vervallen en nu zou ik dan weer na een late fles toe gaan?

Iemand een idee wanneer je 'normaal' van 3 na 2 flessen gaat?

8. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Kan ik idd eens proberen! Maar of het wat uitmaakt, want hij hoeft nu de fles maar te zien en voordat ik de kans krijg om hem de fles in zijn mond te doen, begint hij al te huilen.. Heeft volgens mij gewoon echt de buik vol.. Ben nu sinds een week zelf warm eten voor hem aan het maken en sindsdien is het feest bij de laatste fles, dus of de eigengemaakte voeding hem een weer verzadigd gevoel geeft?

9. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij ga je naar 2 flessen, als je kindje voldoende ontbijt en lunched...er is geloof ik en min aantal cc dat je kindje aan zuivel binnen moet krijgen, dus als je dat kan oplosen kan je overgaan..d.ahct ik..

ik dnek niet dat je kindje daar gelijk aan gaat wennen hoor...hoelang slaapt je kindje, urutje of 12 wel? dnek dat het een fase is, mss tandjes? of idd vol van het andere eten en lust mss zonder pap een flesje melk...

10. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Normaal kreeg hij om 19.00 de laatste fles en daarna gelijk na bed, dan slaapt hij tot 08.00.. Wat doe ik dan als ik het een fase is? Toch aan bieden, of op voorhand gewoon in bed leggen en later de fles in zijn slaap geven?

11. fafje

fafje Niet meer actief

hmmm ik snap het...wat lastig ja...

hij wilt het helemaaal niet heh om 19u..? is hij wel ehct heel moe om 19u?...mss wilt ie iets later slapen en dna wel een fles?

12. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Heeel lastig haha, ben me alleen maar aan het bedenken hoe ik het opgelost krijg, want niets drinken lijkt me voor nu te vroeg, dan krijgt hij maar een kleine 400 cc aan melk binnen.. Hij is dan echt moe, vandaag heb ik hem dus extra opgehouden om te kijken of hij rond 20.00 misschien zou willen drinken, maar wederom een theater, en nadat hij was uitgehuilt viel ie als een blok in slaap op mijn arm..

13. fafje

fafje Niet meer actief

en hoe vroeg wordt ie wakker als je em niets geeft?

hoelang speelt dit nu al?! anders toch flesje slapend geven? even kijken wat het doet...en dan die steeds eerder geven, dus vervroegen, naaar uiteindelijk de normale tijd weer?

14. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg

Heb het nog niet uitgeprobeerd om hem zonder fles de nacht in te laten gaan, heb hem telkens de fles in zijn slaap gegeven.. Speelt nu ong een weekje sinds hij mijn eigen gemaakte voeding krijgt.. Ik probeer het maar gewoon rond 19.00, wilt ie dan niet dan maak ik hem maar even wakker om 21.00..

Bedankt voor het meedenken iig!

15. fafje

fafje Niet meer actief

oke nou succes!!! hoop dat ie snel weer in zn normale ritme komt!!

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met 2 flessen van 210/7 krijgt hij al 470cc zuivel binnen. Als ie dan na het warme eten ook nog een zuiveltoetje krijgt dan heeft ie in principe genoeg zuivel op een dag.
    Het kan dus zijn dat ie die fles gewoonweg helemaal niet meer nodig heeft.
    En anders zoals Cygnet zegt, in die avondfles gewone melk doen .p.v. pap. Kort na een flinke maaltijd heb je zelf toch ook geen zin meer in pap?

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja lastig, heb er nooit zo over nagedacht dat ze dan wakker zou worden voor die fles. Mijn dochtertje wordt er meestal echt alleen maar wakker voor als ze echt honger heeft. en als ik haar laat liggen is dat 's nachts en die fase zijn we na 6 maanden wel klaar mee. Dus wij houden het nog wel even zo. Nu geven we meestal om 21.30 omdat ik daarna naar bed ga, maar daarvoor ook wisselend tussen 21 en 22.30. Misschien toch slapend een fles, maar dan elke keer op een ander tijdstip? Zodat ze er niet aan went :(
    Anders is het misschien wel wat weinig zuivel. Maar misschien kun je het aan het cb voorleggen en vragen hoeveel zuivel er gegeven moet worden. Wellicht hebben zij nog tips. Ben benieuwd :)

Deel Deze Pagina