Vermoedelijke aanslag Berlijn.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Boommm, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De meeste aanslagen van de afgelopen jaren zijn niet gepleegd door vluchtelingen, maar door jongens en mannen die grotendeels of hun hele leven in België of Frankrijk hebben gewoond.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    verschrikkelijk wat er in berlijn gebeurt is..

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  4. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Dit zal steeds vaker gaan gebeuren HELAAS

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Allemaal door getraumatiseerde psychopaten:(. Wereld wordt steeds triester. Wachten dat keer in ons land gebeurd......wij stonden nog op de lijst las ik

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Momenteel is er amper nog een vluchtelingenstroom omdat er bepaalde landen zijn die de grenzen hebben dicht gedaan.
    Daarnaast worden de meeste aanslagen gedaan door mensen die al een lange tijd of misschien zelfs geboren zijn in het land.

Verder echt weer vreselijk wat er gebeurd is :(

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dit idd. En mogen we ook mannen in het algemeen de schuld geven? Want je mag wel wijzen naar moslims en vluchtelingen, maar valt het niet op dat het vrijwel altijd mannen zijn? Misschien daar eens meer op letten, marnatman.

Voor de duidelijkheid: het is verschrikkelijk! En ik wil niet naar moslims of mannen wijzen. Deze dader(s) is gestoord, er is waarschijnlijk heel veel gebeurd in zijn leven. Dingen die hem zwaar beschadigd hebben en waar het Westen aan heeft bijgedragen. Die haat komt niet onverwachts! Maar haat met haat bestrijden is géén oplossing.

8. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Inderdaad!
    De verdachte van Berlijn is uiteraard ook een islamist die als vluchteling naar Duitsland is gekomen, dit is al bekend gemaakt door de media.

9. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Merkel mag zichzelf wel aanmelden als "vluchteling" Als ik haar was zou ik er snel vandoor gaan.

Rennen!!!

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar zal Wilders wel korte metten mee maken als (wanneer?) hij premier wordt. 😑

Maar het is idd verschrikkelijk. Vrachtwagens inzetten als wapens is de nieuwe modus operandi en zó ontzettend moeilijk tegen te gaan, onmogelijk eigenlijk. Het is wachten tot het in NL ook een keer goed raak is. 😥

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij schijnt het tochc niet geweest te zijn, ze zijn dus nog op zoek naar de dader.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het zijn wel vrijwel altijd mannen....die uit naam van Allah een aanslag plegen. Dat kun je zo langzamerhand niet meer ontkennen volgens mij.
    Als goede moslim zijnde wordt je hierdoor ook in een kwaad daglicht gesteld. Want mensen denken hierdoor nu telkens: zal wel weer een moslim geweest zijn.

13. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat een drama weer :(

stelletje gekken :x

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja klopt. En? Waarom zo de nadruk op de islam? Waarom mogen we wel massaal een religie over 1 kam scheren maar een geslacht niet? Want beiden slaan nergens op. Extremisten heb je overal. Kijk naar Breivik en de Graaf. Ook mannen. Dus zullen we niet direct vluchtelingen de schuld geven? Je moest eens weten wat 'wij' allemaal gedaan hebben én doen.

15. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Ik hoop dat de dader levend gepakt wordt zodat hij er niet zo makkelijk vanaf komt.
    Ook de aanslagen in Zwitserland en Turkije komen weer hard binnen.
    Het is bijna dagelijkse kost aan het worden, zodanig dat men er bijna niet meer van opkijkt en dat is erg!

Duitsland heeft al een tijdje aangegeven dat de kans aanwezig is op een aanslag op de kerstmarkt. Het zijn tenslotte druk bezochte plaatsen. Het is alleen zo jammer en verdrietig dat het ook daadwerkelijk van gekomen is.

Mijn gedachten zijn bij alle slachtoffers, nabestaanden en getuigen van alle aanslagen, waar dan ook ter wereld.

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Heel erg natuurlijk, maar laten we onze angst niet overdrijven

Terrorisme is van alle tijden!!! In de jaren 70-80 waren er veel meer slachtoffers in Europa door links terrorisme, zoals de IRA en de FAR. De FAR kaapte een volledig vliegtuig, in NL werd een school gegijzeld en een trein gekaapt door Molukse terroristen... 20 doden! ....en wat dacht je van de jaren 60 waarin het anti koloniaal terroristme heerste. Duizenden slachtoffers.
    Er is nu echt veel minder aan de hand! Hoe erg ook, kijk naar de geschiedenis en blijf reëel. We leven in een van de meest vredige en veilige tijden ooit. De media doet ons alleen soms anders geloven.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw

Hoe gaat ie dat doen dan?

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Overigens staan de aanslag in Duitsland en het doodschieten van de Russische ambassadeur los van elkaar.
    De aanslag in Duitsland is naar alle waarschijnlijkheid (al staat het natuurlijk nog niet vast) Isis gerelateerd.
    De schutter in Turkije had motieven die te maken hadden met het steun verlenen van Rusland aan het regime van Assad in Syrië , en de gruwelijke gebeurtenissen in Aleppo .

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is het grote nadeel van deze tijd, je bent overal meteen van op de hoogte. Vroeger zonder internet las je het als je geluk had in de krant de volgende dag.

20. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Iets wat ik mij afvraag he.. en misschien is het een heel domme gedachte, maar toch zit het in mijn hoofd.

IS zegt het opgeëist te hebben. Maar.. hoe weten we dat het IS-gestuurd is? De dader is niet gevonden.. niemand weet eigenlijk iets.
    Het zou wel heel 'makkelijk' bangmakerij van IS kunnen zijn door te zeggen dat het vanuit hen kwam. Mensen denken "Wéér IS." En dat is wel wat ze willen.

Ik zeg uiteraard niet dat het niet echt van IS kan komen hoor. Maar dit bedacht ik me net ineens.

Deel Deze Pagina