Vermoedelijke aanslag Berlijn.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Boommm, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat zal vast wel gebeuren. Ze hebben die aanslag op die homo nachtclub in Orlando ook opgeeist. Maar later bleek dat de dader vaker in die club kwam en zelf ook homoseksueel was. Relaties had gehad met mannen die daar kwamen. Lijkt me een beetje slecht samen gaan met IS lidmaatschap zeg maar.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Eens. Bovendien schaam ik mij. De holocaust: het zou nooit meer gebeuren. Sebrenica: nooit meer. Rwanda: we zouden het niet meer toelaten! Zuid Afrika: echt niet, weg met apartheid! We zouden nooit meer toekijken of deelnemen aan massale afslachting. En zie Aleppo... Zie hoe Trump, LePenn, Brexit, Putin en Zuma allemaal gesteund worden door miljoenen mensen. En hier Wilders. Wie ook maar enig verstand heeft weet dat de geschiedenis zich aan het herhalen is. Nu zijn we veilig. Maar als dit zo doorgaat niet meer. Want het volk doet precies wat Isis wil: paniek en dan woede, wraak, oorlog. Dus we hebben 2 opties: of we geven haat terug of we slaan haat dood door vreedzaam te blijven. Doe goed, help een ander. Mijn hart huilt bij de beelden op tv. Kijk niet toe, vervloek de vluchtelingen niet maar doe iéts. Praat met een vluchteling, biedt je hulp aan, zoek verbinding. Want zij zijn héél wat banger dan jij en ik. Zij worden aan twee kanten uit elkaar getrokken.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ben ik het mee eens.

Sinds gisteren hebben we weer 2 vluchtelingen op school. Bij beide kinderen 1 in de klas broertjes. Getraumatiseerde kinderen, veel teveel gezien.
    En dan hoor je op het schoolplein dat iemand hoopt dat er niet stiekem een bom in hun tas zit. Op het schoolplein nota bene. Vol met kinderen.
    Ik heb een praatje aangeknoopt met de moeder van de kinderen en wat een lieve vrouw is dat. Een aantal kinderen bij de oudste in de klas hebben het jochie uitgelachen toen hij een Nederlands woord verkeerd uitsprak. Ik was blij om van de juf te horen dat mijn oudste boos werd. Er was oorlog in hun land en ze moeten hier alles nog leren had hij gezegd. Vervolgens kreeg ik van hem de vraag wat een moslim is. En daarna of zijn klasgenootje hem zou doodschieten. Want dat zeiden er een paar op school. Want moslims doen dat. Die schieten mensen neer.

Hij is net 7 geworden. Ik vind het dieptriest dat een kind van 7 zulke dingen opvangt. Kinderen zijn zo puur, laten we dat zo houden. En met figuren als Wilders wordt dat er niet beter op gemaakt. Deze vluchtelingen zouden zich welkom moeten voelen. de verdeeldheid in Nederland word steeds erger, Facebook staat vol met pagina's met onjuiste informatie en zo krijgt IS ons precies waar ze ons hebben wil.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik word hier zo verdrietig van :( Helaas gaat het op de school waar ik werk niet heel anders. Echt vreselijk gewoon.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Muurtje bouwen? Of zoiets. 😐

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat verschrikkelijk Luuz, hartverscheurend echt. 😪

Vaak zijn kinderen wijzer dan de volwassenen. Het is de onwetendheid, bekrompenheid, egoïsme en gebrek aan empathie van de ouders die dit soort gedachten in de koppies van kinderen planten, vaak ook weer gevoed door de media helaas.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @Luuz & Madeliefje, besteedt school dan geen aandacht aan zulke uitspraken? Ook dmv een ouderavond bijv?

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja gelukkig wel. Alleen kan hij natuurlijk weinig veranderen aan wat er thuis gezegd word. Het is gewoon jammer dat deze kinderen er de dupe van zijn.
    Hij spreekt de ouders er overigens gewoon op aan.
    onze directeur is echt een lieve man, bij iedereen betrokken, kent alle kinderen en loopt elke ochtend de klassen even in om goedemorgen te zeggen. Maar op dit punt is hij keihard. Zulke uitspraken tolereert hij niet en doet zoveel hij kan om dat buiten de school te laten.
    Mijn zoon is zeker niet heilig, maar ben wel heel blij dat hij zulke uitspraken niet overneemt en zeker niet meeloopt met de rest, wat hij op andere vlakken juist wel doet helaas.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom mensen zo bang zijn voor Trump, Putin en Geert. Trump is ook niet mijn favoriet maar ik denk wel beter als die Hillary.
    Zij zijn rechts, dat klopt maar die linkse partijen wat nu aan de macht zijn zijn helemaal niet links, zij zijn juist extreem rechts in mijn ogen.
    De overheden die het nu voor het zeggen hebben zijn degenen die juist racisme kweken.
    Door hun staan we nu waar we nu staan. Door hun is de isis gecreëerd. Door hun zijn halve volkeren in Europa woedend. Ik begrijp niet dat mensen dit niet zien?
    ze zijn slinks, heel slinks maar mensen zijn toch niet blind? Ze creëren racisme door hele kleine dingetjes.

Voorbeeldje. In België is het volk nu weer woedend omdat een gemeente vanaf dit jaar geen kerststal meer plaatst want moslims kunnen er aanstoot aan hebben.
    het volk is weer kwaad op de moslims want die kerststal hoort bij de cultuur blablabla. Ze fokken elkaar weer lekker op en ook nog eens goed heftig want dit is het zoveelste,...
    Maar de moslims hebben hier niet om gevraagd. Ze hebben niks tegen die kerststal!!!
    En hup, het rasicme heeft weer een duwtje gekregen in de richting die ze willen bereiken.

Hou die tientallen of misschien duizendtallen onbenullige zaken uit het nieuws! Dan hebben de mensen niks om over te mekkeren.
    Maar tja, ze willen juist dat de mensen racistisch worden, alleen niemand die het doorheeft.
    De enige vraag die ik heb is, wat is hun doel? Wat willen ze bereiken?

10. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

@sydneys,ja ben het helemaal met jou eens. Hetzelfde gebeurd nu op tv met "fijne feestdagen" ipv fijne kerst en in het voorjaar geen vrolijk pasen maar "vrolijk voorjaar". Ik denk dan ook vaak dat het moslims zijn die hierop tegen zijn maar ik denk/weet echt ook dat de regering dit doet om mensen kwaad te maken op elkaar. Waarom? Geen idee.

11. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Heel toevalig dat er weer identiteitspapieren zijn gevonden.

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Trump is een facist! - hij wil zij.n politieke tegenstanders opsluiten, miljoenen mensen het land uitzetten, minderheden discrimineren en het milieu negeren

Wilders is nog erger - hij wil een einde maken aan onze belangrijkste grondrechten zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. Hij wil dat mensen zonder rechter kunnen worden opgepakt naar goeddunken van de overheid. Zijn partij is ook niet democratisch. Niemand heeft er inspraak of stemrecht. Als dat geen fasicisme is weet ik ook niet meer.... Hij mist alleen de knokploegen ,.. maar als hij die zou willen zou hij zo genoeg aanmeldingen krijgen.:(

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ja, dat zeker. Maar sommige ouders vinden het toch nodig om bepaalde uitspraken te doen of hun kinderen met oa het idee om te voeden dat je maar beter uit de buurt van Moslims kan blijven. En het zijn kinderen.. die volgen elkaar en ipv 1 maken dan 5 zo'n opmerking (zeker als iets over bommen oid gaat, dat blijkt toch erg interessant). Gelukkig wordt er goed opgelet wat de kinderen zeggen en dit gelijk besproken met de ouders.
    Ik probeer zelf als leerkracht er het beste van te maken en de kinderen veel uit te leggen, ik ben immers zelf getrouwd met een moslim, maar ik kan helaas niet tegenhouden dat ouders de kinderen bepaalde dingen meegeven en stoppen met dit meegeven.

14. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Uhu, twee dagen later, terwijl forensisch onderzoek al op de eerste dag plaats heeft gevonden.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Lijkt me ietswat overdreven. ;) maar zo niet, vind je hetgeen wat de overheden nu doen dan beter :(

Enneuh democratie? Wat is dat ook alweer? Daar hebben die linkse neo liberalen inmiddels al een heel andere vorm aan gegeven ;)

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Oké, het was misschien wat hard, mensen stemmen hierop uit angst.....
    maar het zijn feiten opzich, kijk maar naar zijn verkiezingsprogramma, hij wil de islam Verbieden, dat is vrijheid van godsdienst, hij wil islamitische scholen verbieden, dat is vrijheid van onderwijs, en hij wil de Koran verbieden. het woord fascist is wellicht een mening, de rest is waarheid. Een racist is hij in ieder geval wel volgens de de rechter....

Wat ik wil zeggen, mensen stemmen op dit soort partijen vanwege angst, en zoals ik eerder al zei is die angst dus wat overdreven. We leven in een behoorlijk veilige tijd in Europa. Gekken zijn er altijd geweest, terroristen ook. (Zie m'n post 2 pagina's terug)

Deel Deze Pagina