En dan wordt zo'n stel gefeliciteerd.. 1e kind; oepsie..maar toch van harte gefeliciteerd! 2e kind; aaah wat leuk, een broertje of zusje 3e kind; spannend! 4e kind; heerlijk zo'n groot gezin 5e kind; ach waarom niet? Hartstikke leuk! Gezellig! 6e kind; best druk zo.. 7e kind; dit is vast de laatste? 8e kind; eehhh..oepsie? Nee? Ow.. 9e kind; is het weer zover? 10e kind; wanneer wordt nr 11 verwacht? 11e kind; precies op tijd! 12e kind; ow sorry, 12e ja, was even de tel kwijt! 13e kind; Gefeliciteerd voor deze en alvast de rest die komen gaan! 14/15/16/17/18/19e kind; hier had ik je al voor gefeliciteerd he.. 20e kind; knupje er nog niet in? Moet er niet aan denken, ik zou gek worden.
Dit is echt mijn grootste nachtmerrie. Serieuze nachtmerries over gehad. Ik kan mij er echt niks bij voorstellen. Het lijkt wel een verslaving zo. Toch petje af dat zij dat kunnen volhouden. Mij hadden ze al lang af kunnen voeren.
Het enige voordeel wat ik zie is 15 jaar niet ongesteld zijn. Overigens wat gebeurt er met je bekkenbodemspieren wanneer je zoveel kinderen baart?
Wow, Ik vraag me af of haar lichaam inmiddels niet helemaal af is? Een zwangerschap is niet niks, laat staan 20 zwangerschappen ben dan ook wel benieuwd hoe ze elk kind gelukkig houden, 1 op 1 tijd word zo toch heel erg moeilijk? Als ik 20 kinderen zou hebben, zou ik echt bang zijn dat ze qua aandacht tekort komen en dat ik mijn kinderen niet allemaal door en door, stuk voor stuk écht zou kennen. Maar ach, als het voor hun werkt
Onverantwoord... groot gezin prima maar er zijn grenzen. Hier voeden de kinderen elkaar op. Met zoveel is er geen enkele mogelijkheid voor persoonlijke aandacht voor het kind. Of ondersteuning bij de ontwikkeling. Alleen tijd om ze groot te krijgen en verder mogen ze zichzelf redden. Qua geld lijkt mij dit ook een probleem... Je 1e op je 14e is ook wat zeg....
Dochter 1 heeft inmiddels ook al een kind. Je kan het onvetantwoord vinden, ik moet er ook niet aan denken, maar niet zo heel lang geleden waten grote gezinnen echt geen uitzondering.
Een groot gezin is iets anders dan 20 kinderen.. Ook 50 jaar gelden was een gezin met 20 kinderen eerder uitzondering dan regel.
Wow het inlevingsvermogen van een garnaal!! Dat niet iedereen zoveel kinderen ziet zitten snap ik best, maar blijf aub wel respect houden voor een ander. Die mensen zijn blij met hun kinderen, maar verwachten echt niet dat iedereen dat wil. Ik denk dat ik dan in jouw ogen ook al half ziek ben: ik heb er 7. Ik ben dus bijna op de helft😁 En nee ik zou dat ook niet zien zitten. Ik merkte bij de laatste zwangerschappen ook echt wel dat het zwaar was. Ik zou het dus echt niet aan kunnen. Maar ik heb respect voor mensen die het wel zien zitten.
De kinderen voeden elkaar wel op en ze kunnen vast wel helpen met het huishouden. Daarbij niet ongesteld en vooral ... Heeeeel veeeeel kinderbijslag. Zie het probleem niet zo Gekheid natuurlijk, maar ik vind het wel heel bijzonder om te zien. Knap dat ze dit aankunnen.
De kinderen helpen mee in de bakkerij. Dit stond op teletekst. Noel en Sue Radford uit Lancashire haalden enkele jaren geleden het nieuws toen Sue van hun achttiende kind beviel.Daarmee waren ze officieel het grootste gezin in Engeland. Destijds vonden ze 18 kinderen wel genoeg en zeiden dat dit de laatste was.Maar daar zijn ze van teruggekomen. Vorig jaar kwam nummer 19 en nu hebben ze bekendgemaakt dat ze in september hun 20ste kind verwachten. Noel (45) en Sue (42) kregen hun eerste kind toen Sue 14 was.Ze runnen samen met hun kinderen een bakkerij.Volgens het stel zijn ze na al die jaren nog steeds gelukkig met elkaar.
Over respect gesproken... Ik blijf het ziek vinden. Waarom hadden mensen vroeger zoveel kinderen? Meestal omdat het moest, niet uit vrije wil! Je kunt geen 20 kinderen opvoeden. Je werpt er 20 en de broers en zussen doen de opvoeding. Dat erkende ook mijn moeder, die uit een gezin met 13 kinderen komt. Waarom zijn een aantal van de kinderen uit de serie zo ontspoord??? Inlevingsvermogen genoeg hier. Dat ouders dit willen (hormoongedreven of niet) dat kan ik best snappen. Dat je blij met ze bent kan ik ook snappen. Maar je moet ze opvoeden en groot brengen, das wat anders. Soms moet je ook nog gewoon een beetje je hersens gebruiken. Wat het voor mij trouwens ook 'ziek' maakt is het complete plaatje. Als je dan een gezin met 20 kinderen wil zijn, ben er dan voor je kinderen en maak er geen media-circus van. Die kinderen hebben daar nier voor gekozen. Half-ziek Groetjenb? Maak je geen zorgen. Je hebt nog een lange weg te gaan. Je zit pas op een derde 😉