Pijn boven/rond navel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nouchie, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nouchie

nouchie Nieuw lid

27 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo, ik ben bijna 28 weken zwanger en deze morgen toen ik uit bed stapte merkte ik dat mijn buik wat pijn deed. Het is wat lastig om uit te leggen maar het is rond mijn navel, eerder aan de bovenkant en het voelt wat aan alsof ik me te hard uitrek of een beetje blauwe plek achtig. als ik neerlig is dit veel minder aanwezig maar vanaf ik rechtsta voel ik het weer harder. Nu denk ik dat dit misschien wel normaal is maar ik wou toch even wat zekerheid, en om hier mijn gyn voor te bellen denk ik dat dat niet echt nodig is. Graag wat geruststelling als het kan :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Nouchie,

dit is echt een vaak gehoorde klacht. Je huid rond je navel is dunner en je navel is littekenweefsel. Deze twee dingen kunnen ertoe leiden dat je er in de zwangerschap flink last van kunt hebben. Je baarmoeder komt nu iets boven je navel uit en de druk op deze plek begint dus toe te nemen, Met name als je bezig bent of inderdaad rechtop staat. Als je ligt is de spanning van die plek af. Je kunt er helaas niets tegen doen, maar gevaarlijk is het niet. Irritant kan het wel zijn...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina