Deze dag, het liefst had ik hem overgeslagen.... Toen ik bijna 5 weken zwanger had ik een avond buikkramp en de volgende dag wat bloedverlies. Ik had de vk gebeld en kon met 7.2 weken komen voor een echo. Best spannend na bloedverlies. En aangezien ik voor de geboorte van ons zoontje al een miskraam had gehad blijf je toch een beetje bezorgt. De echo was goed, een kloppend hartje en zelfs 3 dagen vooruit gezet. Toen ik 11 weken zwanger was had ik weer bloedverlies. Het stroomde eruit, maar ik dacht dat het van harde ontlasting kwam, ook geen stolsels ofzo. Ik mocht de volgende dag langskomen voor een echo. Ik werd weer 2 dagen vooruit gezet, het kindje was flink aan het bewegen. Er was een donker plekje te zien, waar misschien een gesprongen vaatje zat. Afgelopen woensdag weer bloedverlies. 's Avonds toch maar weer de vk gebeld en zij stuurde ons door naar het ziekenhuis. De gyn maakten een echo, weer een kloppend hartje en mooi beweeglijk kindje. Zij kon ook niet vinden waar het bloedverlies vandaan kwam. Het zag er voor nu goed uit, maar ze kon geen garanties geven. Vanmorgen om kwart voor zes werd ik wakker. Ik voelde dat ik vocht verloor. In mijn bed was een natte vlek (vruchtwater) en wat bloed. Snel naar het toilet, daar verloor ik eerst bloed en toen zag ik daar het vruchtje uit me glijden. Ik heb het gelijk opgevangen. Wauw, wat een compleet mensje al met vingertjes, teentjes, een neusje een mondje. Dit is zo onwerkelijk, kan het nog steeds niet bevatten. Het gebeurde zo onverwachts, al was dat bloedverlies natuurlijk niet goed. We zijn zo intens verdrietig. Volgens de verloskundige hebben we gewoon pech dat we dit 2 keer meemaken. Maar wat zijn we ook dankbaar dat we een geweldig zoontje hebben waar we ontzettend veel van houden en van genieten.
Jeetje wat een triest verhaal zeg! En al zo ver in de zwangerschap... Dan zou je toch denken dat je veilig bent Enige positieve dat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je "gelukkig" in 1 keer van je miskraam af bent en niet nog dagen vol pijn moet wachten voordat het loskomt of je alsnog gecuretteerd moet worden. Maar dat is dan ook wel het enige wrange positieve wat ik je kan meegeven... Heel veel sterkte met het verwerken meis! En zorg dat dit baby'tje een mooi plekje krijgt in jullie hart en herinneringen! Liefs BB
Jee wat een verhaal weer! Het is iedere keer weer ellende wat je leest.:x Heel heel veel sterkte gewenst meid! Veel kracht voor jou en je gezin gewenst. Doe rustig aan, neem je tijd!
Allereerst heel veel sterkte met dit verlies. Wat een achtbaan tussen hoop en vrees is dit geweest. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen. Zou je zelf niet willen weten hoe dit kan? Gaan ze geen verder onderzoek doen, omdat de verloskundige zegt dat t pech is? Betty Barclau natuurlijk is er na de 10 a 12 weken minder kans op een miskraam of complicaties. Maar zekerheid heb je nooit helaas en veilig ben je al helemaal niet na deze termijn..
Hey meiden, Bedankt voor jullie lieve reacties. Na 12 weken verwacht je het idd niet meer. Maar de vk zei dat ze eigenlijk meer een veilige grens aanhouden van 16 weken. Wij laten verder geen onderzoek doen, schijnt niet vaak wat uit te komen. Het gevoel 'waarom wij?'overheerst wel heel erg. Maar als ik hier op het forum lees hoeveel meiden er zijn met meer miskramen en nog steeds kinderloos, dan vind ik dat ook weer niet terecht van mezelf. Een onbezorgde zwangerschap zit er niet meer in. Ik kan het nog steeds niet goed bevatten. Vannacht hebben we erg slecht geslapen en we huilen wat af. Liefs Kwebbel
kwebbel heel veel sterkte meis!! Voor mij is dit nu ook mijn tweede miskraam en ik weet hoe je je voelt. Het is gewoonweg klote... Succes meid.
+1 Heel veel sterkte Kwebbel.. wat een nare dag.. Ik hoop dat jullie mooi afscheid (hebben) kunnen nemen van jullie kindje. Liefs
och meid wat verschrikkelijk dat je dit al 2 keer moet meemaken en zeker als je steeds nog gerustgesteld bent. Heel veel sterkte!!
Bedankt meiden, Je hebt helemaal gelijk Lobi, je hebt pas zekerheid als je je kindje gezond en wel in je armen hebt. Wij hebben een mooi afscheid gehad. Ons kindje is nu in de hemel. We hopen dat we snel weer in verwachting mogen zijn van een nieuw wondertje.
Oh kwebbel wat vreselijk voor jullie zeg!! Maar of je nu wel al of nog geen kind hebt, verdriet heb je en mag je hebben. Je hoeft jezelf niet met anderen te vergelijken, het is jullie verdriet en het is vreselijk wat je mee hebt gemaakt. Heel veel sterkte de komende tijd!
Hey meiden, Ik lees hier van verschillende meiden dat ze zwangerschapstesten doen om te kijken of het HCG uit je bloed is. Is dit op verzoek van de gyn of vk? Bij mij is hiet namelijk niets over gezegt. Verder lees ik ook over een controle- echo. Ik ben het hele vruchtje verloren, wie had dat ook en toch een controle-echo?