helppp weet het niet meer !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door selma202, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. selma202

selma202 Nieuw lid

5 apr 2008
    4
    0
    0
    hoi allemaal,

een maand geleden ben ik begonnen met de pil te slikken. heb heel netjes op tijd de pil geslikt en de strip afgemaakt. maar wat het geval is ik heb de stopweek een beetje te lang verlengt . mijn stopweek was van maandag tot en met zondag. dus ik moest met de volgende strip beginnen op een maandag maar dat heb ik niet gedaan. ik heb wel op dinsdag twee geslikt. en vandaag zaterdag heb ik geslachtgemeenschap gehad. kan het dat ik daar door zwanger kan worden.

alvast bedankt

groetjes selma

2. op dinsdag 2 geslikt? dat moet je nooit doen meid!
    als je een dag vergeten bent jammer dan volgende dag gewoon doorgaan met waar je gebleven bent.. nooit 2 pillen op 1 dag nemen.

maar dat was niet je vraag, ik denk niet dat je zwanger bent hoor.. want je hebt sinds dinsdag gewoon je pil geslikt... dus als t goed is is er nix aan t handje!

liefs marieke

3. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    In mijn bijsluiter stond dat je in de 1e week juist wel zwanger kan raken als je de pil niet goed slikt. Succes!

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat is ook wat ik gehoord hebt! :confused:

5. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik heb de pil Minulet geslikt, als ik de pil een keer vergeten was dan moest ik de vergeten pil alsnog binnen 12 uur in nemen ookal zou ik er dan twee op 1 dag slikken maar hoe het is als je de allereerste pil vergeet dat durf ik je niet te zeggen.
    De pil vergeten in de eerst of laatste week heeft het hoogste risico op zwangerschap.
    De kans is zeeeeeeeer klein maar is er wel degelijk.

6. selma202

selma202 Nieuw lid

5 apr 2008
    4
    0
    0
    dankje wel dames voor jullie reacties. aan de ene kant zal ik wel blij zijn als ik zwanger ben. maar het is ongepland. zit midden in een opleiding. maar ja komt goed :D

groetjes selma

7. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik denk wel dat de kans heel klein is hoor, maar toch veel succes. En anders binnenkort testen, de pil is niet goed voor een beebje.

Is anders de nuvaring niet een optie voor jou? Lijkt me ideaal, hoef je nergens aan te denken.

En ondertussen klussen we gewoon lekker verder ;)

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Als je een pil bent vergeten moet je hem innemen op het moment dat je er aan denkt...ook als dat betekent dat je er 2 tegelijk in moet nemen.

Een stopweek mag nooit langer zijn dan 7 dagen.
    Vergeet je in de eerste week een pil of neem je de eerste pil van de strip te laat in dan moet je de eerst volgende 7 dagen extra voorbehoedsmiddel gebruiken.
    Er is dus wel degelijk kans op een zwangerschap.

Je kunt nog een morning after gaan halen als je de kans op een zwangerschap nog wil verkleinen.
    Deze kan tot 72 uur na de geslachtsgemeenschap, maar wacht er dan niet zo lang mee, want dan is de morning after ook niet meer betrouwbaar.

9. hmm nou mij is verteld door de arts nooit 2 pillen tegelijk te nemen... want dat heeft totaal geen zin. in mijn bijsluiter staat dat als je er een vergeten bent je hem binnen 12 uur moet in nemen en anders gewoon moet laten zitten... dus zijn dan weer verschillende dingen die er worden gezegd haha misschien dat dit dan te maken heeft met wat voor soort pil je hebt ofzo... maar als je dus toen je pillen hebt genomen en daarna niet meer bent vergeten dan moet er volgens mij nog steeds nix aan de hand zijn... dat is pas als je regelmatig je pil vergeet.. en in feite ben je hem dus niet vergeten maar heb je hem dan dus dinsdags alsnog ingenomen..

10. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    het heeft zeker te maken met wat voor pil je slikt. Een drie-fase pil is weer heel anders dan een pil waar iedere dag dezelfde samenstelling in zit.

Selma heel veel sterkte en anders even een test halen....

11. selma202

selma202 Nieuw lid

5 apr 2008
    4
    0
    0
    thnx meiden. ik ga ff morgen snel de morning-afterpil halen. sinds ik de pil slik krijg ik alleen maar van zo'n raare gedachtes van ik ben zwanger. zoals opgezwolle buik, misselijk, duizeligheid, beetje bruine afscheiding in mijn eerste stopweek heb ik maar een beetje bruine afscheiding gehad. overal trek in. heel erg moe. hahah :eek: wij vrouwen hebben het niet makkelijk. :rolleyes:

groetjes

selma

12. selma202

selma202 Nieuw lid

5 apr 2008
    4
    0
    0
  13. Niet meer actief

Selma de kans dat je zwanger raakt is er wel omdat als je de eerste week je pil vergeet of je stopweek verlengt dan is de kans groter dat de eicel zicht rijpt etc..
    Dus probeer deze cyclus het toch met een condoom te doen.

En in de eerste 3 maanden is er sowieso kans omdat je nog niet weet of je lichaam wel goed reageert op de pil, want het kan te licht of te zwaar voor je zijn.

Probeer op de dag dat je met je volgende strip begint ook te testen voor de zekerheid ;).

Maar volgens mij was het slikken toch zo bijv: Maandag stoppen en dan die dinsdag daarop beginnen met de pil? Zodat je elke keer op de zelfde dag stopt met slikken.

Deel Deze Pagina