Wat te doen met speelgoed kleuter als de jongste (baby 7 maanden) gaat kruipen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by februari2012, Jan 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Onze zoon van 4 speelt altijd op de grond met zijn speelgoed. Duplo, sinds kort ook kleine Lego, hij maakt hele treinbanen van houten spoorrails, boerderijen van Playmobil enz. enz.

Onze dochter van 7 maanden gaat bijna kruipen. Tot nog toe was het geen probleem dat er speelgoed van onze zoon op de grond lag, onze dochter kwam toch nog niet van haar plek af. Maar nu ze bijna gaat kruipen, zit ik mijn hoofd te breken hoe dat moet met al dat kleine spul op de grond.

Hoe doen jullie dat?

2. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,786
    7,374
    113
    Lego en andere kleine dingetjes waar de jongste in kan stikken mag alleen op de kamer mee gespeeld worden.
    En verder dingen als treinbanen en kapla moeten ze op tafel leggen als ze niet willen dat hun broertje het kapot maakt. Maar de oudste vindt het juist wel leuk als zijn broertje mee gaat doen, dochter niet, die zorgt dat alles buiten zijn bereik ligt.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier het echt kleine spul (playmobil bv) boven op de kamer, andere dingen zijn voor mer aan tafel en bv duplo ook als ze wil dat het heel blijft.

4. februari2012

februari2012 Bekend lid

Oct 31, 2012
    689
    394
    63
    Spelen jullie kinderen dan alleen op hun kamer? Dat wil onze zoon namelijk niet, hij is bang om alleen te zijn. Op zijn kamer spelen wil hij alleen als ik er bij ben en dat kan natuurlijk niet steeds. Dus speelt hij niet op zijn kamer, alleen als ik zijn bed opmaak of iets anders op zijn kamer doe.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,970
    113
    Klein spul is hier goed opgeruimd in bakken hoger in de kast zodat de jongste er niet bij kan. Klein spul wat op de grond slingert gooien we na 1 waarschuwing weg (eigenlijk nooit nodig).
    Kleien en knutselen aan de eettafel en bij voorkeur als de jongste slaapt.
    Blokjes, duplo, keuken en winkelspeelgoedetc ook bij de eettafel of samen...
    Poppenspeelgoed ligt hier ook overal maar op een of andere manier vindt de jongste dat totaal niet interessant :)D jongetje..)

Ik vind de oudste nog te jong om alleen boven te spelen en ook niet gezellig.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier gewoon alles opgeborgen in dosjes en manden en kasten en ik ben toch altijd bij. We hebben open ruimte dus vanuit woon of eetof keuken zie ik alles. Als ze pakt kralen bijvoorbeeld dan zorg ik dat ik direct bij ben en leer mijn oudste het baby geven en ook afpakken als ze zelf pakt. En baby mag kijken en voelen en pakken maar dan niet in mond. Met erg erg kleine zoals lego dat dan op taf gewoon waar baby niet bij kan

7. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Echt klein spul moet de oudste op tafel mee spelen. Voor de rest gewoon op de grond/bank en ja de jongste sloopt weleens wat bouwwerken maar dat hoort erbij.

Share This Page