kan dit? sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

ik ben een brief aan het maken op een vacature voor kraamverzorgende, na de geboorte van mijn zoontje ben ik niet meer aan het werk geweest, kan ik dit in een brief schrijven?

alvast bedankt!

2. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Je moet je cv toevoegen ook lijkt me dus dan zullen ze het zelf wel zien.

Succes :)

3. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste idee na het lezen van je bericht was, waarom zou je?
    Tijdens het typen bedacht ik dat het nuttig kan zijn, omdat je daarmee het gat in je cv verklaart. Ook kan je daarmee laten zien dat het je eigen keuze was te stoppen met werken, ipv een ontslag. Een referentie van je vorige werkgever zou daar natuurlijk helemaal prettig voor zijn.

Ik denk wel dat het leuk is om er een positieve draai aan te geven, dat deze vacature je zo enthousiast heeft gemaakt dat je helemaal klaar bent voor deze uitdaging na de geboorte van je kindje.
    Zo maak je er meer iets leuks van richting dat bedrijf ipv een soort verontschuldiging.

Succes!

4. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou het inderdaad niet in de brief vermelden, dat zien ze wel op je cv.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik zou het dus wel melden maar dan onder het mom van, ik heb een tijdje niet gewerkt om mijn zoontje een goede start in het leven te kunnen geven en hij heeft nu een leeftijd dat ik graag weer verder wil met andere kinderen en ouders te helpen een goede start te hebben. Of iets in die strekking het dus wel noemen maar niet als in ik heb niet gewerkt maar een mooi verhaaltje er om heen. Ik verklaar gaten in cv altijd graag direct want het kan ook door ziekte ofzo zijn en je merkt toch dat als een werkgever gene verklaring ziet ze sneller geneigd zijn je niet uit te nodigen omdat je een risico vormt (erg logisch) dus ja ik zou het wel noemen

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik denk niet dat ik het in de brief zou vermelden, ze zien het vanzelf wel in je CV. Wel zorgen dan dat je het gat in je CV positief opvult, niet gewoon open laten maar benoemen dat je in die tijd fulltime voor je gezin hebt gezorgd.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het niet vermelden in je brief.
    Eventueel wel in het gesprek, als men ernaar vraagt.

8. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens!!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zo zou ik het doen. Ik heb laatst toevallig een sollicitatiegesprek gehad en die man waarmee ik sprak gaf me echt als tip mee om te zorgen dat er geen 'gaten' in je cv zitten. Dus als je een jaar 'niks' hebt gedaan, toch even weergeven waarom. Als je niet gewerkt hebt of geen opleiding gedaan, toch even bedenken of er iets anders is dat je wel hebt gedaan.

Ik had trouwens wel gewoon gewerkt, maar had een jaartje of twee geen cursussen en opleidingen gedaan. Tijdens het gesprek kon ik toelichten dat ik vanwege zwangerschap + zorg voor een jong kind even niks nieuws wilde beginnen op dat gebied. Maar ik kon wel andere dingen melden die ik gedaan had, taken die ik in mijn werk op me had genomen en natuurlijk op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen via vakbladen en sites.
    Dus als je bijvoorbeeld wel vakliteratuur hebt gelezen o.i.d. in die periode, zou ik dat ook vermelden. Dat je thuis bent geweest vanwege je kindje, maar dat je ondertussen wel betrokken bent gebleven bij je vak. (Dat moet je natuurlijk alleen doen als het waar is.)

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Bij mij staan de geboortes van de dochters op de cv, heb daar bij staan: thuis voor zorg kind. Heeft nooit iemand moeilijk overgedaan. Veel succes met de sollicitatie.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou het zo hetzo vermelden: sinds 2010 moeder van onze zoon Sam.
    Zo maakt je het persoonlijk.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lastig, ik zou het iig in je cv vermelden (heb zelf eens als kritiek gehad dat ik niet in mijn cv had staan dat ik kinderen had, sindsdien staat het erin)
    Ik zou het niet vermelden als je nog meer kinderen wilt, want zijn ze je in dat geval weer kwijt?

En laat je brief door iemand nalezen die goed is in Nederlands. Niet lullig bedoeld maar in je topictitel staat al een spelfout...

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat had ik niet eens gezien idd, laat het zeker altijd na lezen hoor!

ik ben helaas sinds kort alleenstaande moeder dus ben druk met sollciteren.

Deel Deze Pagina