Vermoeden KMA. En nu??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanNuNog2, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het is veel hè om op te letten.. Maar wat al gezegd werd.. Je krijgt er wel handigheid in op den duur. En het eigen merk van Albert Heijn is erg handig met die pictogrammetjes op het etiket.

Tja het dieet, ik vind het goed te doen, maar met verjaardagen of uitjes is het wel lastig. Pas had ik een verjaardag en werkelijk al het lekkers (ze hadden maar weinig keuze hoor) was met iets van melk. Zat iedereen lekker te smikkelen en ik had niets, dat vond ik toch niet zo heel leuk. Maar in het gewone dagelijkse leven is het tot nu toe niet zo'n probleem. Pastasauzen e.d. maakte ik toch altijd al wel zelf zonder pakjes en zakjes en verder eten wij redelijk normaal en melkloos. Broodbeleg is wel wat beperkt en inderdaad goed nakijken of je brood geen melk bevat.

Wij maakten alleen nog wel eens pasta met roomsaus (bijv. met spinazie of prei ofzo) en ben nu nog wel op zoek naar een vervanger voor kookroom. Van Alpro heb je wel het nodige maar daar zit dan weer soja in :)

Succes! Afgelopen weekend heb ik voor het eerst iets met melk geprobeerd om te kijken of de klachten inderdaad terugkwamen en dus veroorzaakt werden door melk. En ja hoor, vrij snel was het weer terug. Aan de ene kant enorm balen, maar wel fijn dat ik weet waar ik het voor doe.. (Het dieet dan hè!)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
  3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Graag gedaan.

Wat esrvre zegt klopt. Weipoeder is poeder van wei, wei is een 'restproduct' van melk na het maken van kaas.
    Caseine weet ik niet uit mijn hoofd ;) (google zegt een dierlijk eiwit in melk)

4. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

19 jun 2014
    540
    1
    0
    Bedankt voor het meedenken dames.
    Snap dat je in ieder geval weet waarvoor je het doet dan Esvre. Hier zie ik nog weinig veranderen bij mijn dochter. Maar ja ik ben dan ook nog niet van alles even zeker of het echt helemaal melk(-achtig, -spoor, -fractie) loos is wat ik gebruik.
    Ik hoop dat het snel iets veranderd want het zou hier ook altijd nog kunnen dat we een reflux kindje met eczeem hebben en dat het niets met kma te máken heeft....pfff wat een gemiep allemaal haha

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als het geen kea ben je nier voor niets op dieet gegaan, maar om zeker te weten of het wel of geen kea was ;)

En hier 2 kindjes die kea hebben gehad EN er overheen gegroeit zijn :)

Deel Deze Pagina