Geen borstvoeding, maar direct de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Rosa1981, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi allemaal,

Na lang wikken en wegen het besluit genomen om straks geen borstvoeding te gaan geven aan onze kleine.

Ik heb een vorm van hoofdpijn waarvoor ik medicatie moet slikken.
    Deze gaat absoluut niet samen met een zwangerschap en borstvoeding.
    Omdat ik straks gewoon lekker voor onze kleine wil zorgen(ipv steeds niks te kunnen door de clusterhoofdpijn)moet ik dus zo snel mogelijk na de bevalling weer aan de medicijnen.

Ik lees heel veel over borstvoeding en hoe te geven enzo, maar hoe zit dat als je je kindje direct flesvoeding gaat geven??welke voeding is ok? (Er is zoveel!)
    Wat voor soort fles gebruik je?
    Hoeveel en hoevaak geef je dit?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je begint met een standaard voeding voor pasgeboren zuigelingen, tenzij je nu al weet dat er een ernstige vorm van allergie in de familie zit. In dat geval overleg je met je arts.
    Je koopt gewoon een fles. Geen poespas nodig. Je kraamverzorgende zal je alles leren over hoeveelheden (bouwt op de eerste dagen) en bereiding.

Gebruik je nu ook medicatie? En is dat dezelfde als je straks zult gebruiken? Ik kan een en ander voor je nakijken als je wilt.
    Misschien is het een optie om het colostrum de eerste dag of 2 dagen te geven. Dat gaat om kleine beetjes en heeft heel veel waarde voor je kindje. Kun je toch nog het beste van jezelf geven! Colostrum kolf je makkelijk met je vingers uit je borst, druppels op een lepeltje of je vingers en hup in het mondje van je meisje!
    Easy does it!

Denk er maar eens over,

Geniet van je zwangerschap!
    Groetjes Heidi

3. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Hoi Heidi,

dank je wel voor je reactie. We gaan eens rondkijken welke voeding ons aanspreekt en gewoon normale flesjes kopen.

Wat ik wel jammer vind is de reactie of we toch niet een paar daagjes borstvoeding kunnen geven. Alles is hier in overleg met de neuroloog, verloskundige, huisarts, en de gynaecoloog gegaan. En we krijgen al zoveel over ons heen van mensen die niet willen snappen dat de medicatie noodzaak is!!!! Ik wil het beste voor mijn kindje en als ik dan moet kiezen tussen 8-9 hoofdpijnaanvallen per dag waarbij ik mezelf moet inspuiten en volledig van de wereld ben (waardoor ik niet voor mijn kindje kan zorgen) of een flesje geven en gewoon zonder zorgen straks van mijn kleine meisje kan genieten en zelf voor haar kan zorgen. Daar heeft ze meer aan dan wanneer ik alleen maar plat kan liggen.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ach, sorry, ik bedoelde niet om je een vervelend gevoel te geven. Ik meld het vaak omdat niet iedereen stil staat bij de mogelijkheid.

Ik hoop dat je er geen kater aan overhoudt nu.
    Geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina