wiebelend oog baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joyciejj, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ons zoontje van 4 mnd wiebelt steeds met zn oogjes! Nu waren we vandaag bij t cb en die heeft ons doorgestuurd naar de oogarts met verdenking op nystagmus!
    Wel volgt hij dingen meestal.. nu kunnen we pas 18 febr bij de oogarts terecht.. maar maak me best wel zorgen! Wie zn kind/baby heeft dit ook? En wat is er toen uitgekomen? Of jezelf misschien? Ik bedoel dus geen lui oog..

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

het klinkt idd als een nystagmus. Afhankelijk van de soort en mate van de nystagmus kun je wat zeggen over hoeveel hij ongeveer ziet. Dit kan namelijk verminderd zijn bij kinderen met nystagmus. De orthoptist kan jullie hier vast meer over vertellen.

Heeft hij het al vanaf zijn geboorte? Dan hoeft het niet snel gezien te worden. Ik vind een wachttijd van 1 maand nog meevallen. Hier in de omgeving is het langer en al een aantal ziekenhuizen met een patiëntenstop voor de orthoptie. (al begrijp ik heel goed dat je het zelf lang vindt hoor)

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik moest het even google-en, gelukkig schijnt het niet blijvend te zijn! Ik hoop dat jullie kleine er snel vanaf is! .. maar schrikken is het zeker!
    Sterkte! x

4. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Verder niemand?

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768