Vermoeden koemelkallergie, pepti en kinderarts verhaal part II

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    He bah meid! Weer een topic van je! :(

Wat balen dat de kinderarts zo stug is! Ik had ook al in je vorige topic gereageerd.
    hier heel herkenbaar... wij hebben maanden gestreden omdat we dachten dat onze zoon last had van reflux en brandend maagzuur... nou, hij had wel last en pijn, maar niet nog erg genoeg! Na maanden leek het iets beter te gaan en hadden we ons er bij neer gelegd, komen we vanochtend zegt de kinderarts "Misschien heeft hij wel pijn van reflux. ik heb zelf gisteravond wijn gedronken en hele avond last gehad van brandend maagzuur, dat doet echt veel pijn, laten we nexium proberen" :$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

Anyway, ik heb hier heel veel blikken neocate zijn. Stijn is gedeeltelijk over gegaan op borstvoeding, maar ik heb een machtiging voor volledige Neocate, dus mocht het nodig zijn kan ik gerust wat blikken opsturen als je zou willen!

ik vind het echt heel goed dat je de nutramigen gaat proberen en hoop echt dat dat al voldoende gaat helpen en dat je dan met dat verhaal terug kunt naar de kinderarts.
    Ook dietisten mogen dieetvoeding voorschrijven. Dat doet de onze namelijk ook omdat de kinderarts dwars was! ;)

hier sluit ik me bij aan. Ik hoop echt dat je dit advies (als je het krijgt) niet gaat volgen, omdat je kindje heel erg veel pijn heeft en dan is laten huilen echt niet de juiste oplossing! ik heb me daar ook onwijs tegen verzet... Hoe vaak wij niet hebben gehoord dat het aan de opvoeding was, dat ze el slaaptraining wilde geven bla bla bla... een ik maar zeggen "We hebben geen huilbaby, hij heeft pijn"

je krijgt van al die artsen toch echt een punthoofd.!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook (Na BV met dieet) van alles geprobeerd en pepti zou ze niet op reageren, wel dus. Allergy care, kan ze niet op reageren, wel dus. Nu een machtiging voor nutramigen, ben benieuwd hoe dat gaat. Zo vervelend dat niemand ergens iets van weet..

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#23 Polletjepiek, 11 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2013
    Weet niet bij welke KA je bent (wij in MZH groningen).

Maar onze zoon is begonnen met Hypoallergene voeding, daarna FrisoPep, ging beter maar na een paar weekjes herhaalden de klachten zich. Toen naar Friso-Allergy-Care dat ging een hele tijd goed.
    Op een gegeven moment heb ik om een consult bij de kinderdiëtiste van het Martini gevraagd ivm de introductie van bijvoeding.
    Op een gegeven moment kreeg onze zoon waterpokken waarbij hij in het ziekenhuis belandde. Toen hij thuiskwam dronk hij zo vreselijk slecht en weer huilen, huilen. Toen heeft de diëtiste Nutramigen AA voorgeschreven en was dat over.

Gewoon door zeuren dus.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Eh mijn dietiste kan dat niet, danielle!

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat een verhaal marmir, gelukkig is het nu goed!

Inderdaad, helaas alweer Daniëlle... :( hoop dat het nu goed blijft gaan, anders weet ik je te vinden. Voor de voeding dan. ;)

Vervelend is het zeker 2jees, zo frustrerend ook.

Ik blijf zeker zeuren polletjepiek. Wij gaan naar het OZG Winschoten.

Eva is vrij rustig vandaag, nog niet gekrijst in ieder geval. Wel ontzettend veel scheetjes, daar heeft ze het wat zwaar mee, maar geen huilen dus. Ze stinken gelukkig niet meer zo, ze rook de afgelopen twee dagen echt naar rotte eieren. Benieuwd hoe dit verder gaat.

Doet me erg goed jullie reacties, thanks!

Ik klink misschien niet zo vriendelijk door m'n ultra korte zinnen, maar vind het zo'n gedoe op m'n telefoon. :D

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Is het geen optie om (via je huisarts) een verwijzing naar het MACK te krijgen? Martini Allergie Centrum voor Kinderen.

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat valt zeker te proberen. Ik probeer er eest nog met onze eigen kinderarts uit te komen, als ik morgen naar de vpk ben geweest, zal ik meteen langs de poli gaan om een telefonische afspraak met de arts te vragen. Moet haar wel inlichten over het feit dat ik op eigen houtje iets heb ondernomen, aangezien er ook testen gepland staan. Mocht ik er met haar niet uitkomen, houd ik dat zeker in gedachten!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Echt niet?! :( Da's jammer! Ik heb Stefan Kleintjes als diëtiste voor Stijn en op de machtiging staat ook gewoon dat deze door een arts of diëtiste ingevuld mag worden. maar misschien mogen niet alle diëtisten dat?

9. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Eva is vrij rustig vandaag, nog niet gekrijst in ieder geval. Wel ontzettend veel scheetjes, daar heeft ze het wat zwaar mee, maar geen huilen dus. Ze stinken gelukkig niet meer zo, ze rook de afgelopen twee dagen echt naar rotte eieren. Benieuwd hoe dit verder gaat.

Geen gekrijs en stinkende windjes meer lijkt me een goed teken. Hier was het ook echt een rotte eierenlucht en flink gekrijs tót de Neocate. Ik hoop echt dat het goed mag blijven gaan!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt, ook hier een dame die op pepti het een aantal dagen heel goed deed en vervolgens waren we op dag 8 terug bij af. De huisarts wilde hier, op basis van de ervaringen bij de oudste, gelukkig wel direct meewerken deze keer, dus nutramigen gekregen en dat ging goed.
    De kinderarts dacht eerst ook dat het geen koemelkallergie was, maar de hartritmestoornis die ze ook heeft. Die heb ik een tijd terug heel helder uitgelegd hoe eea eruit zag en ziet en wat ik aan klachten en symptomen zie en toen was het wel helder. Hebben nu tot haar tweede verjaardag nog een machtiging voor de nutramigen.

Ik zou vooral morgen dus je eigen kinderarts weer even contacten en bespreken hoe het nu gaat op de nutramigen. Soms moet je het even doen met een dienstdoende arts, maar de ervaring hier leert dat dat vaak alleen een hoop gedoe geeft, omdat ze je kind niet kennen en dus haast automatisch in de 'ouders-hoeven-alleen-maar-gerustgesteld-te-worden-want-die-zijn-altijd-alleen-maar-overbezorgd'-modus overgaan ;)

11. raspberry

O, en over laten-huilen en slaaptraining en huilbaby-opnames: ik heb steeds gezegd dat ik daar pas akkoord mee zou gaan als medisch echt alles afgecheckt en uitgeprobeerd zou zijn. Het bleken ELKE KEER medische klachten te zijn.... :(

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou helaas het gaat niet door. de HA had dat zomaar uitgeschreven, ik al blij. maar ze gaf al aan er geen verstand van te hebben. De apotheek weet op die basis niet wat er besteld moet worden?! Het wordt dus niet vergoed mits ze medisch getest wordt en dat wilde ik nou juist niet.. Ze gaat uitzoeken (ja de HA!) hoe dat zit en morgen hoor ik dat. iGe check voor antistoffen ok, maar geen fles koemelk erin. Ze reageert op kleine hoeveelheden al maar 'helaas' merk je dat overdag veel minder. ('s nachts krijst ze en trappelt met de beentjes overdag is ze gewoon zeurderig). Dus is het niet goed te testen lijkt me. Zal m wel niet worden :( Wie heeft er een tip.. Ze drinkt de laatste dagen alleen amandelmelk en echt, ik neig er naar om het zo te laten.. Doe ik mn dochter dan tekort? want eigenlijk mag dat niet..

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Heftig Rozemarijke!

14. raspberry

Onze machtiging is verlengd door de huisarts, want die had de machtiging voor het eerste jaar ook uitgeschreven. Dus kan gewoon en ook zonder provocatie.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar ik heb nog helemaal geen machtiging, ik gaf BV op dieet en heb wel geprovoceerd met pep en allergy care maar thats it..

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Apart, de HA mag dat gewoon doen, hoeft er ook geen verstand van te hebben, gewoon pepti opschrijven en klaar. Kreeg hier ook een machtiging zonder testen.

17. raspberry

Hier zijn dus zowel de eerste machtiging als de verlenging door de huisarts afgegeven, beide zonder provocatie :)
    De laatste wel op basis van nog steeds ook geen soja, ei en vlees kunnen verdragen, dus mogelijk dat de huisarts daar eea van heeft verwerkt in de machtiging, maar goed: hetkan dus wel :)

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Pepti en Allergy care heb ik al gebruikt op eigen kosten zelfs. Die namen kenden ze ook niet.. Gaat nu om neocate dus.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik moest thuis provoceren van de ka. Toen ik aangaf dat hij erop reageerde kreeg ik een vervolgmachtiging.
    Ik heb het netjes geprobeerd, maar niemand kan dit bevestigen.

In mijn geval was de machtiging opzich dus zo gegeven en voldoende.

20. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mijn apotheek deed ook moeilijk! Naast de machtiging wilden zij persé een recept hebben van een arts... pff wat een gedoe!

Ik bestel de dieetvoeding nu op sorgente en krijg het de volgende dag thuis bezorgd! Super handig!
    http://www.sorgente.nl/wp-content/uploads/2012/12/2012-08-02-Verklaring-dieetpreparaten-+-banner.pdf

Dit is het formulier wat de arts (of dietist) in moet vullen, dat kun je dan inscannen of opsturen naar sorgente en als het binnen is wordt de volgende dag de voeding geleverd!

Deel Deze Pagina