Vermoeden koemelkallergie, pepti en kinderarts verhaal part II

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Josie88, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Absoluut, ik ben als een kind zo blij dat ze (en wij ook een beetje ;)) er zo goed vanaf is gekomen, ondanks dat ze dus overduidelijk reageerde. Had me vooraf ingesteld op dagen gekrijs. Eva happy = papa en mama happy! :D

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nog even een update. Vandaag de evaluatie gehad met de kinderarts. Aangegeven dat wij zonder twijfel dag 2 dachten. Envelop open en inderdaad. Volgens de kinderarts ook zeker KEA, machtiging voor een jaar gekregen. Als Eva 9 maanden is, nogmaals langs de kinderarts. Ze heeft het niet gehad over nogmaals testen over een bepaalde tijd. Zei wel dat we tussen 9 en 12 maanden iets van koemelk konden introduceren om te zien hoe ze daarop zou reageren. Vroeg of we begeleiding van een diëtiste nodig zijn. Dit eerst niet aangenomen, als we er tzt niet uitkomen met bijvoeding, kunnen we dat alsnog doen. Duurt toch nog twee maanden tenslotte.

Het waren drie lange, doodvermoeiende en frustrerende maanden. Typ ik met een zucht... Maar het is duidelijk, klaar voor nu, Eva doet het goed op de Nutramigen, wij zijn happy!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat kan zo'n voeding een wereld van verschil uit maken. (Hier ook zo)

Geniet van je tevreden meisje!

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dank je, dat gaat nu zeker lukken, het is nu 100% genieten! :)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Fijn! Zo jammer dat het zo'n gevecht is geweest.....

6. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Wat heerlijk voor jullie! Wat een verschil hè? Nu wordt het leuk!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Fijn! Kon ook idd niet anders dan dat die tweede dag de koemelk was. Goed dat dat duidelijk is en je nu rust krijgt!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wat goed om te horen dat het nu klaar is met de ellende en het proberen en uitzoeken!!!!!

9. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Wat fijn dat het nu voorbij is. En wat een verschil weer om een machtiging te krijgen. Hier via cb gelopen en gewoon zelf getest......wel deden ze bij ons derde kind met kma moeilijker dan bij de tweede.

Ook apart, wrs is het gewoon iets erfelijks bij ons wat na 13/14 mnd weer langzaam verdwijnt. Al kan ons tweede kind nog steeds niet tegen een glas melk, wel yoghurt. Maar daarin zijn de zuren weer anders.

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Bedankt dames. Ik wil jullie ook bedanken voor alle adviezen en steun, heeft me zeker goed gedaan!

11. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ik heb even jullie verhalen gelezen, en wat fijn dat je kindje nu goed reageert op de nutramigen, en lekker tevreden is.

ik heb een vraagje aan jullie, als ik zo vrij mag zijn om in te breken, toen je de eerste fles pepti of nutramigen gaf, dronk je kleintje dit dan ook gelijk op? of vonden ze het vies?
    wij hebben nu nl ook pepti advies gekregen van het cb, maar mijn dochter weigert het te drinken. heb er nu wat rijstebloem vanille in gedaan, maar dan nog weigert ze.
    o het cb zeiden ze dat als ze niet wil drinken ze dan waarschijnlijk ook geen kma heeft, want kindjes die dat hebben, willen direct de nieuwe voeding leeg drinken.
    ze maakt me nu aan het twijfelen.

hebben jullie enig idee?

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ja, Eva dronk zowel de Pepti als de Nutramigen in één keer leeg, de eerste fles. Maar hoor vaak dat het erg smerig kan zijn en kindjes er eerst aan moeten wennen. Denk dus dat die stelling van het CB niet op gaat. Heeft jouw kleintje ook last van erge krampen (gehad)? Want dan is rijstebloem wellicht niet zo'n goed idee.

13. raspberry

Ja, werd hier beide goed gedronken, na weigeren van de andere voeding. Maar of weigeren van dieetvoeding direct teken is dat er geen allergie speelt...? Kan, maar of dat altijd perse dan betekent dat het geen allergie is, zou ik niet durven stellen.
    Hoe oud is je kindje? O, wacht, zie al: bijna 5 maanden. Tja, ik zou denken dat leeftijd en gewend aan de smaak van voeding dan ook echt al wel een rol speelt. Caitlyn was 8 dagen en 2 weken toen we overstapten op resp. pepti en nutramigen.
    Onze oudste kreeg BV, waarvoor ik op dieet ging, maar die weigerde bij 9 maanden pertinent de pepti. Natuurlijk weer een stuk ouder al dan jouw kindje, maar zij lustte dus de pepti echt niet, want een tijdje later ging rijstemelk wel gewoon en een paar maanden later sojamelk ook...

14. meelezer

meelezer Niet meer actief

ik zou echt geen rijstebloem geven en zeker geen vanille, die smaakjes zijn sneller aangewend en niet zo gauw meer afgeleerd.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Weet je wel hoe goor die melk is?? Bitter! Heel bitter

16. raspberry

@meelezer: ik weet wel dat er moeders zijn die wel een smaakje aan de pepti toevoegden. Ik zou zelf niet zo gauw rijstebloem doen, maar heb wel eens iemand getipt om wat diksap in de fles erbij te doen. Als je dat afmeet met een spuitje (apotheek), dan kun je heel geleidelijk aan minderen met de hoeveelheid zoetigheid in de fles en zo laten wennen aan die nieuwe smaak, (eea binnen een paar weken, uiteraard niet maanden zoetigheid aan de fles toevoegen). Was toen succesvol verlopen en kind op die manier wel goed over op de pepti.

17. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    ik heb het zelf niet geproeft, maar alleen de geur zegt me al genoeg.
    op het cb hadden ze de tip van rijstebloem gegeven, ik heb het alleen vanmiddag door de pepti gedaan, maar dan nog wil ze het niet
    ben ook niet zo'n voorstander hoor van die rijstebloem.

om 19.00 uur heeft ze een fles gedronken met 4 scheppen pepti en 2 nutrilon, dat ging er erg makkelijk in. ik ga denk een aantal dagen mengen, en dan stap voor stap ophogen zodat ze volledig pepti krijgt
    en goed kijken naar haar gezicht, of de vlekken afnemen, want het is nu net schuurpapier, en dat al 2.5 maand ofzo. en dan moet het buiten nog kouder gaan worden.

18. meelezer

meelezer Niet meer actief

o oke, wist niet dat het zo smerig was (geen ervaring) ik dacht alleen aan de smaak ;)

19. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat het kan hoor, dat ze aan de smaak moet wennen. Hier was het precies andersom ;) , van dieetvoeding over naar andere voeding die veel zoeter is. Ze zat meer dan 4 maanden aan de dieetvoeding dus ze zal wel helemaal gewend zijn aan die vieze smaak. Stapje voor stapje heb ik de voeding geïntroduceerd en nu is ze helemaal over op de andere voeding :) , heeft wel een week of 2, iets meer, voordat ik helemaal over was.

Deel Deze Pagina