Pfff schelle stem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter heeft een enorm harde en schelle stem, vooral als ze enthousiast is. Dan brabbelt ze erop los, maar dan op maximaal volume. Mensen op straat vinden het vooral erg schattig en het zorgt dan ook voor een hoop aandacht en bekijks op straat, maar ik ben ook wel eens bang dat mensen er last van hebben. Ook bijvoorbeeld de buren want het is heel gehorig hier. Of dat mensen naar ons kijken en denken: pff wat een onopgevoed kind! Het is makkelijk om te zeggen dat ik me daar niets van moet aantrekken, maar het zou toch fijn zijn als ik hier iets mee kon. Nu zeg ik dat ze zachtjes moet doen maar dat begrijpt ze natuurlijk nog helemaal niet. Iemand hier die hier ervaring mee heeft en wat tips heeft?

2. Username

Username Niet meer actief

Jep. Van de andere kant ;) ons buurmeisje heeft ook een hele schelle en luide stem. Ze is nu 4 en het wordt beter maar de afgelopen paar jaar hebben we haar heel vaak gehoord.
    We wonen in een heel oud huis en konden haar vaak letterlijk horen krijsen als ze haar zin niet kreeg. Dat was vaak op een bepaalde leeftijd :D en toen ze zingen ontdekte hoorden we dat een tijdlang elke avond. We horen haar elke dag tig keer.
    Maar het hoort erbij. Onze dochter is ook luid. De buren hebben haar ook al vaak gehoord. Maar ik denk dat het een beetje van de tolerantie van je buren afhangt. Hoewel er genoeg momenten waren dat we het echt niet prettig vonden is het nog nooit in ons opgekomen om te gaan klagen bij de buren.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    euhm tsja wat wil je horen... ik denk dat je er weinig aan kan veranderen...
    je buren lief blijven aan kijken en vertellen dat je er weinig aan kan doen, tenzij zij een goed idee hebben...
    en als t echt te erg word voor ze moeten ze t maar even komen vertellen, zodat je er misschien wat rekening mee kunt houden...

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    De eerste vragen die mij te binnen schieten zijn: Hebben de buren er ècht last van? En denken die mensen echt 'wat een onopgevoed kind'? Dit zijn dingen die jezelf heel makkelijk 'invult' voor een ander, terwijl het misschien helemaal niet zo is.

Je kunt er weinig aan doen, zeker met 8/9 maanden. Als het echt te erg is, zeggen dat het wat zachter kan/moet, dat gaat ze natuurlijk steeds beter begrijpen (maar dat zal echt nog wel een hele tijd duren voor ze het echt snapt). En misschien afleiden? Samen gaan spelen, even voor de tv, ... Verder kan je er, zeker op dit moment, volgens mij nog erg weinig mee.

5. meelezer

meelezer Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook een tijdje gegild, en dan was het uit het niets dus echt zomaar. Duurde een maandje daarna was het over. Denk dat mensen het meer kunnen hebben van baby's dan van een 4-jarige die geen snoep krijgt van mama voor het eten en dus gaat krijsen.

Deel Deze Pagina