ervaringen pulmonalisstenose ballonkatheterisatie bij baby

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Carmen1985, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek ervaringsverhalen.. mijn kindje leek gezond maar bij de laatste check voor we naar huis konden gaan bleek toch iets mis met haar hart. Een niet goed sluitende hartklep.
    woensdag gaan ze een ballonkatheterisatie uitvoeren, erg spannend dus. Ze weegt maar 2300 gram.
    Alle ervaringen zijn welkom.

2. maliro

maliro Niet meer actief

Misschien kun je deze vraag op het pah-forum.nl stellen..

3. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wat is het pah forum ?

4. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Het PAH forum is van de patientenvereniging voor aangeboren hartafwijkingen (pah-forum.nl :: Index)
    Onze 3e is geboren met een grote hartafwijking. Hij heeft twee grote open hart operaties en twee hartkatheterisaties gehad. De eerste keer hartkatheterisatie was toen hij 2900 gram woog maar dit keer was het alleen om te kijken. Een paar weken hierna heeft hij een operatie gehad en toen hij al een stuk grote was opnieuw een hartkatheterisatie, dit keer was het een ballonkatheterisatie. Dit was net als bij jullie in de pulmonalis. Ik snap heel goed dat je het erg spannend vindt. Toch is het wel een relatief kleine en veilige ingreep. Mijn zoon heeft hier eigenlijk helemaal geen last van gehad, zeker de eerste keer niet. Ben je op dit moment thuis? Dan moet je waarschijnlijk dinsdag komen en donderdag weer naar huis zeker? In welk ziekenhuis gaan ze het doen? Je mag me eventueel PBen als je dingen wilt weten o.i.d.

5. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met de katheterisatie (dochter en ik hebben een ritmestoornis waarbij er niks te opereren valt) maar wil jullie wel veel sterkte en Beterschap wensen

6. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Mijn dochter wordt in het sophia kinderziekenhuis gekatheteriseerd. (Morgen)
    Werkte de ballonkatheterisatie niet goed omdat zoon toch een hartoperatie heeft gehad? Hoe gaat het nu met hem?

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Heftig zeg, geen ervaring, maar wil je veel sterkte wensen.

8. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de steun!

9. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik pb je even

10. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Is het goed gegaan vandaag?

11. Carmen1985

24 jun 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is goed gegaan! De klep was sterk vernauwd en de rechterkamer is erg stug en gespierd dus moet zich gaan herstellen.. De prostin is gister gestopt maar de ductus is nog flink open. We moeten afwachten hoe het zich hersteld.

Deel Deze Pagina