Wat een verhaal... Als ik er achter zou komen dat mijn man zoiets zou doen... Pfff Idd je gevoel volgen! Ik zou m'n kind daar never laten spelen.
Net zoals de rest zegt. Wel bij jou laten spelen, maar niet daar. Wat ik niet begrijp is dat die kinderen nog thuis mogen wonen als die vent daar ook is. Lijkt mij niet bepaald verantwoordelijk.
Inderdaad. Vreemde boel. Je zit geen jaar vast als je niets hebt gedaan en ook niet als daar over getwijfeld wordt.
Meisje wel bij jou laten spelen maar niet omgekeerd. En anders meegaan op playdate. PS: De vader van mijn beste vriendje toen ik klein was is ook in verdenking gesteld van kindermisbruik (zijn nichtjes) en heeft het toegegeven en is het land uit gevlucht. Ik ging daar wekelijks spelen en vaak ook slapen. Toen het uit kwam was ik al 16 en mijn ouders natuurlijk in alle staten. Maar mij of zijn zoontje heeft hij nooit iets gedaan. En ik was daar echt enorm veel, zijn moeder en mijn moeder waren beste vriendinnen en ik zag haar als een tweede moeder. Was ook een rijk gezin, vader had hoge positie. Schijn bedriegt dus. Maar ik zou me dus geen al te veel zorgen maken als je gewoon maar toezicht houdt.
Maar als hij vast heeft gezeten voor misbruik van zijn dochter ,mogen de kinderen daar toch niet meer wonen lijkt mij?? Maar nee mijn kind mag daar niet spelen , zou er geen fijn gevoel bij hebben.
Ik sluit me aan bij de rest; wel hier, niet daar. In dit soort gevallen moet je het zekere voor het onzekere nemen. Wel sneu voor dat gezin als het niet waar blijkt te zijn en ze als 'paria's' behandeld worden, maar nog veel erger als het wel waar blijkt te zijn...
Als je dochter niet heel erg hecht is met het meisje, zou ik het contact buiten schooltijd ook niet extra stimuleren. Klinkt lullig, maar het zal niet zo snel een gelijkwaardige vriendschap worden als ze daar niet thuis over de vloer mag komen, etcetera. Kinderen voelen heus wel aan dat er iets speelt.
Als alle ouders dat doen, dan kan dat meisje nooit ergens spelen. Liever bij iemand anders dan helemaal niet toch? Wat triest dat de moeder blijft na zoiets, bij je eigen dochter. Word gewoon boos als ik er aan denk. Ik snap ook niet dat de kinderen mogen blijven want een jaar vast betekend toch wel dat hij schuldig was.. Zedendelinquenten moeten toch uit de buurt van kinderen blijven?
Niet daar, wel bij jou maar onder jouw toezicht zou ik doen. Kinderen die zijn misbruikt of daar getuige van zijn geweest spelen het soms na met andere kinderen. Dat is voor hun verwerking, maar je wilt niet dat jouw dochter ermee in aanraking komt.
Nou de man die mijn buurmeisje van 1,5 jaar tot 4 jaar misbruikt heeft kreeg alleen een taakstraf en straatverbod hoor. En die was gewoon echt veroordeeld.