Eindelijk sliep zoonlief door, en ja, ik weet dat dit geen garantie is , maar ik begin mijn nachtrust heel egoïstisch weer te missen. Ik werk wisselende tijden, dus best vermoeiend nu. sinds een aantal weekjes is het raak. Zoonlief wordt bijna elke nacht tussen 2 en 4 wakker. En dan is het eerst even kletsen en daarna... huilen! Wel of een aandacht geven, troosten, aai over de bol. Alles geprobeerd, maar niks helpt. Zodra we hem terug in zijn bedje leggen, is het huilen en staat hij alweer direct op. Zijn 2 kiesjes zijn door, vandaag nog helemaal nagekeken door de arts (ivm hoesten), maar niks aan de hand. Het enige dat helpt, is een flesje. Dit doen we nu, maar ik wil het ook niet in de hand helpen dat hij daar aan gewend raakt. Wat zou het kunnen zijn? Flinke sprong?
Volgens mij is er rond 15 maanden inderdaad een sprong. Onze meid is nog niet zo oud als jouw zoontje maar hier ook al een week of anderhalf iedere nacht wakker. Ik denk dat het hier wel tandjes zijn, maar ontkom niet aan een flesje om haar verder te laten slapen. Als hij verder slaapt na een flesje, dan zou ik dat gewoon doen. Misschien heeft ie het toch wel nodig (groeispurt misschien?) en slaapt hij daarna lekker verder. Ik snap je wel, ben zelf zwanger en vind het ook vermoeiend om er elke nacht zo'n 1,5 á 2 uur uit te zijn maar als ze me nodig heeft (en die fles ) dan is dat zo. Vooral als je gewend bent dat ze doorslapen is het vermoeiend als dit ineens veranderd, maar ze zijn nog zo jong dat hun slaapritme ook nog aan het aanpassen is. Kun je misschien niet afwisselen met je man zodat je sommige nachten zelf ook door kunt slapen? Of overdag wat extra rust pakken?
Hier was de 14 maandensprong best heftig! Toen hadden we slaapproblemen maar die verdwenen gelukkig weer. Toen kwam de 17 maandensprong en weer slaapproblemen! Zeker een maand! Maar nu slaapt hij weer heel goed. De 14 maandensprong kreeg hij wel bij 15 maanden en de 17 maandensprong was hier met 18 maanden. Ik denk dus de 14 maandensprong bij jullie Wij hebben sltijd een gemakkelijke slaper gehad alleen bij deze 2 sprongen niet.
Een hele felle nachtlamp heeft hier wel geholpen. Hij had al eentje maar die gaf voor hem te weinig licht. Nu hebben we eentje dat je je ogen bijna dichtknijpt als je in het donker zijn kamer opgaat maar hij slaapt wel door
Oh poeh, dan is het helemaal pittig als je ook nog eens zwanger bent. Wat raak je er snel aan gewend he, dat doorslapen Na het flesje slaapt hij inderdaad verder, zonder tegensputteren kunnen we hem dan gewoon wegleggen. Maar zou hij er niet aan gewend raken? Heb ook wel eens getwijfeld of hij overdag niet te weinig binnenkrijgt en het in de nacht in 'moet' halen. Afwisselen is hier helaas niet echt mogelijk. Al van begin af aan ben ik degene die er als eerste uitgaat. Vriend kan erg slecht tegen gebroken nachten, hier zijn al de nodige discussies over geweest. Qua werktijden is het praktischer als hij soms gaat (ik heb regelmatig 23.30 op bed, 06.00 eruit), maar dan nog zit ik 's nachts beneden.. De laatste tijd gaat het al wat beter, maar biet altijd van harte
Wij hebben hier een nachtlampje in zijn bedje. Die gaat na 12 minuten vanzelf weer uit, maar hier speelt hij vooral mee. Hij is erg gericht op lampen, dus een groter licht aanzetten, gaat hier geheid leiden tot nóg minder slaap ben ik bang
Hier ook een lampenfan hoor. Als ritueel hebben we zelfs dat we voor het slapen gaan de grote lamp aanzetten, eronder gaan staan met hem in mijn armen (of vriend) en dan rondjes draaien en lampekeeee zeggen. Daarna gaat die lamp uit. Hij kon die ook zelf uit en aanzetten dmv een koord maar dat hebben we weggedaan. Nu gewoon een nachtlamp in het stopcontact waar hij zeker niet aan kan komen. Die blijft ook de hele nacht branden