Hoihoi! Mijn dochtertje is geboren met 37 weken.Ze woog toen 2075gram. Heb niks te klagen en alles gaat eigenlijk heel goed! Maar overdag huilt ze heel veel en slaapt weinig, waardoor ze 's avonds en 's nachts in principe goed slaapt omdat ze bekaf is. Ik heb het vermoeden gekregen dat ze misschien wel reflux heeft. Ik moet haar namelijk na het flesje zeker een half uur rechtop houden, ook al slaapt ze. Want anders gaat ze veel spugen.Wat ze toch al na elke voeding wat doet. Ruikt overigens ook erg zurig. Ik merk ook dat het huilen komt doordat haar iets dwarszit. Zijn ook krampjes, maar dat niet alleen. Ik kan mijn vinger er niet opleggen. Ze kreunt en steunt ook heel veel in haar slaap. Vind het zo zielig. En je weet het niet wat het is, dus zit een beetje een verklaring te zoeken. Lang verhaal, maar misschien dat iemand iets herkent? p.s weet trouwens niet of ik het bij het goede forum heb gepost!
Lars heeft ook altijd veel gespuugd. Maar had er niet echt last van, sliep altijd veel. Vorige week sliep hij gewoon de hele dag niet. Viel tijdens de voeding in slaap en werd dan na een half uurtje wakker. Als ik er bij stond vielen zijn ogen steeds dicht en dan zag ik dat er voeding om hoog kwam en als hij dat wegslikte begon hij steeds te huilen. Ook rook hij vaak erg vies als hij over zijn truitje had gespuugd. Soms rook de hele kamer er naar (net of er iemand had overgegeven). Ik zag gewoon dat hij er erg last van had. Cb lijn gebeld, die zei dat ik de ha moest bellen. Ook omdat Lars vaak op een dag een klein flesje wil omdat de grote flessen er zo weer uit komen. Maar ik zat net in het weekend dus de HApost gebeld. Over de telefoon verteld aan een arts, hij dacht dat de ontlasting vast zat omdat hij niet vaak poept. Toen heb ik hem een beetje in de mond gelegd dat het reflux kan zijn en dat ik zantac wou proberen... Dat vond hij goed, als het niet hielp zou ik mijn eigen huisarts bellen maandag. Heb het nu een dag gebruikt en het helpt!
als ze het al zou hebben is het in 9 van de 10x voldoende om de flessen aan te dikken met nutriton, het kan verder geen kwaad, dus ik zou dat als eerste proberen, doordat het zo dik is, komt het ook niet meer terug naar boven. overigens is het wel zo dat kinderen zeker van die leeftijd inderdaad vaak een mondje (of iets meer) teruggeven na de voeding en dat gaan meestal na een paar wkn weer over (tegen de 3 mnd). dus persoonlijk zou ik kijken of het gebruik van nutriton de problemen bij de kleine kunnen verlichten. succes meis. sjaan