sinds een paar dagen heb ik wat klachten die kunnen duiden op een vaginale schimmel.. geen heftige klachten heb het ook nog niet eerder gehad deze zwangerschap. nou wil ik dus de HA bellen of VK voor advies, maar stel dat ik zalf krijg, mag dit dan wel, wat als ik nou vandaag of morgen ga bevallen wie o wie heeft hier ervaring mee? Bedankt!
Je moet dan direct de ha bellen of de vk! Als je vaginaal gaat bevallen en je heb een schimmelinfectie dan is er een kans dat de baby de candida schimmel mee krijgt. Ze zullen je echt niks geven als dit kwaad kan tijdens de bevalling. Je zal denk ik een "ei" krijgen die je in je vagina moet inbrengen. Voordat je gaat slapen inbrengen, en de volgende ochtend sta je gewoon op. Meid ik zou toch even de vk bellen.
Dankjewel voor je reactie! ja dan kan ik zeker beter even bellen! wat zijn nou eigenlijk de precieze klachten bij een vaginale schimmel? op google lees ik dat je dan witte afscheiding hebt.. bij mij is het juist geel en heel af en toe wat jeuk ik zit dus een beetje in dubio, misschien zijn het klachten van de naderende bevalling
Ik heb ook een schimmelinf. gehad, vlak voor mijn bevalling! Vraag inderdaad meteen om zo'n 'ei', helpt veel beter!! Ik was er daarmee met hooguit twee dagen vanaf, terwijl ik al een paar dagen met een zalfje aan het rommelen was! HA hier zei dat het geen kwaad kon voor je kleintje!! 'Ei' is trouwens bij lange na niet zo groot als een echt ei hoor!! Dat je niet schrikt...
Ik lig hier gevouwen van het lachen!! Dat zou wat zijn!!! LOL!! Als ik een antibiotica kuur krijg, krijg ik standaard een schimmelinfectie. Als ik een schimmelinfectie heb dan krijg ik verschrikkelijke jeuk en ik krab mezelf open 's nachts. Ik heb dan jeuk van binnen en van buiten, en van binnen is het zo vreselijk, want je komt er niet echt bij. Schuiven op de stoel helpt nog wel is Daar beneden kan het ook wel rood en gezwollen zijn. Het voelt allemaal een beetje dik aan, en je kan inderdaad een soort van wit afscheiding krijgen. Als je de ei heb gekregen en je hebt hem ingebracht, schrik niet als je de volgende ochtend afveegt. Je zal zien dat de ei is opgelost van binnen en er zal ook wat mee komen bij het afvegen
Bellen! Ik heb te lang gewacht waardoor mijn doos op een gegeven moment zo opgezet was dat ik het zelf niet meer herkende, hahahaha. En pijn en jeuk dat het deed.... Niet normaal..... Was ook vlak voor mijn bevalling trouwens, gelukkig helpt zo'n ei snel en was ik binnen 2 dagen er vanaf. 5 dagen later was ik bevallen.
Mag ik eraan toevoegen dat je afscheiding niet wit is, maar gelig of zelfs groenachtig...bij witte afscheiding is er eigenlijk niets aan de hand....afscheiding is dan gelig en korrelig.. en ik heb alle mogelijke kuren gehad...3 van die 'ei' dingen...zalf inbrengen etc...het mocht niet baten bij mij. Wat wel hielp was orale inname van een capsule...heet fluconazol....weet alleen niet of je dat tijdens een zw. schap mag gebruiken.
Fluconazol gaat niet samen met zwangerschap. Tablet heb ik ook liever dan de eieren, maar die mag je niet tijdens de zwangerschap gebruiken. Ik had bij mn laatste s.infectie 1 ei, ipv 3. Het heeft echt goed geholpen bij mij, maar dat is per vrouw verschillend denk ik.
haha die eieren ik zag gelijk zo een groot kippen ei voor me dat zou de bevalling ook wel gelijk opwekken hihi Bedankt voor jullie reacties! bij mij is het niet rood/gezwollen, sinds vanmorgen ook geen jeuk meer..gister avond nog wel een beetje. ik hou het nog even goed in de gaten!
Canesten gyno en dan zo'n tablet/ei.. Het kan geen kwaad in de zwangerschap, je kindje zal meer last hebben als hij/zij wordt geboren en je hebt wel een schimmelinfectie. Ik zou gewoon uit voorzorg zo'n tablet inbrengen, baadt t niet dan schaadt t niet, toch
Ik kreeg bij mn vorige zwangerschap ook eieren. Alleen mag je ze niet met het stokje inbrengen. En als je een schimmelinfectie heb heeft de baby verhoogde kans op spruw na de geboorte. Dat is het enige wat de baby mee kan krijgen en dat kan ook geen kwaad. Is niet leuk voor de baby maar hebben ze ook wat voor. Ik zeg dat het kan hè, het hoeft niet. Vraag het ook aan de vk of ha. Succes!
Mijn zoontje heeft inderdaad spruw opgelopen doordat ik een schimmelinfectie had tijdens de zwangerschap van hem. Ik had geen last van jeuk of rare kleuren afscheiding maar wel van veel afscheiding. Alleen wist ik niet dat dat een schimmelinfectie was en dacht ik dat dat gewoon bij de zwangerschap hoorde niet echt handig.. Mijn zoontje had trouwens geen last van de spruw, ik daarentegen wel enorm! Deed erg pijn bij het voeden! Tijdens deze zwangerschap kwam ik erachter dat het dus een schimmelinfectie was. Ik kreeg trouwens geen ei bij de huisarts maar moest 16 dagen lang met mijn vingers zalf inbrengen