Vorige week ben ik met ons zoontje bij de osteopaat geweest omdat hij overdag heel slecht/weinig slaapt... De osteo heeft een gekneld nekwerveltje ontdekt en spreekt van verborgen reflux. Ze raadt me aan om over te stappen op andere voeding (Novalac Allernova AR) omwille vd reflux. Momenteel krijgt ons mannetje de Comfort van Hero wat eveneens spugen zou moeten tegengaan. De osteo raadt die Novalac aan om ook KMA uit te sluiten... Alleen sta ik niet te springen om van voeding te veranderen. 's Nachts gaat het momenteel vrij goed, dan slaapt hij super, en zou dit graag zo willen houden. Nu had ik dit allemaal graag even besproken met de KA maar werd min of meer afgewimpeld aan de telefoon. "Mevrouw, ik begrijp het probleem niet, u zegt dat uw kindje 's nachts goed slaapt, wat wenst u nog meer?" Ik wil gewoon heel graag weten waarom ons mannetje overdag zo moeilijk slaapt en dit graag oplossen op een correcte manier... Zucht!
Snachts slapen hoeft niets te zeggen. Onze oudste krijsde overdag de hele boel bij elkaar en sliep snachts zo perfect als je van een jonge baby kan bedenken. (Elke 4 uur voeding en dan direct weer slapen tussen 19 en 7). Hij had echter zowel reflux als kea als kiss. Hoeveel behandelingen heb je bij de osteopaat gehad? Ken en volg je de leefregels voor reflux op? Vooral de kleine flesjes en minimaal 20 minuten drinken icm na een voeding recht houden (30 minuten), kunnen heel goed heloen bij reflux klachten. Door meerdere dingen tegelijkertijd te proberen kan je niet weten wat werkt. Hierdoor kan je beter 1 ding per keer aanpakken. Als je pas 1 behandeling van de osteopaat hebt gehad kan je wellicht de volgende behandelingen even afwachten. Leefregels voor de reflux kan je evt al wel toepassen. Daarna kan je de overweging maken. Denk je aan reflux, maar werkt het indikken met leefregels kan je nadenken over evt medicatie. De kans op kea is vele malen kleiner dan reflux. Niet onmogelijk, maar minder dan 10% van de babys heeft het. Als je kea vermoed zal je idd dieetvoeding mieten geven om dit uit te testen. Novalac allernova ar ken ik niet, ik weet dus ook niet in hoeverre dit geschikt is als eerste voeding om het uit te proberen. In dieetvoeding heb je nl meerdere soorten waarbij je doorgaans start met voeding waar wel eiwitdeeltjes inzitten, maar verknipt zijn. Dieetvoeding is erg prijzig om zomaar te geven, zoiets kan je beter in overleg meg een arts doen. Als de enige klachten onrust en niet slapen is denk ik veel eerder aan het nekwerfeltje evt icm reflux.
De leefregels pas ik toe. Symptomen die hij heeft zijn; - vaak de hik - heel onrustig tot niet willen slapen overdag - hijgen, wat verkouden klinken als hij op z'n rug ligt - heel vaak (overdag zo goed als continue als hij wakker is) z'n tong uitsteken - vaak slikken, walgen Ondertussen hebben we 2 behandelingen bij de osteo achter de rug. Z'n voorkeurshouding lijkt te beteren. Verder merk ik niks anders aan hem. Integendeel, ik vind hem moeilijker rustig te houden in bepaalde situaties (bv vanmorgen op cursus babymassage was hij niet te troosten terwijl ik hem anders door te koesteren altijd rustig krijg). Dat kan mss wel een beetje de leeftijd zijn? Vandaag heeft hij best wat geslapen maar dan vooral in de maxicosi in de auto en in de draagdoek. In z'n bedje bleef hij huilen en was hij niet rustig te krijgen... Ik heb toch even voet bij stuk gehouden tov de secretaresse vd KA en mag ma as even langsgaan. Ik wil toch graag zeker zijn voor ik iets anders zou gaan doen of er effectief sprake is van verborgen reflux en/of iets anders...
als ik mij niet vergis was je ook gestart met enfamil ar toch?ging niet goed? wat is het soms toch zoeken. Wanneer ben je bij de osteo geweest? hier was ze na de behandeling ff van slag. enige wat hij voor ons heeft betekent is blokkade heupjes weggewerkt. voorkeurshouding verergerde gek genoeg. manuele heeft hier heel veel kunnen doen aan de voorkeur. voor de reflux heeft t allemaal niets geholpen. spugen werd zelfs wat meer hier met de hero comfort overdag 10 minuutjes slapen en na 1.5 uur honger. voeding ook nog veel te dun. overstap toen gemaakt naar nutramigen met jbpm en ze bleef onrustig maar ze ging weer kleine slaapjes doen overdag, half uur per x. wist niet wat me toen iverkwam. nu aan de nutrilon ar en de slaapjes gaan voor haar doen oke. zal nooit een lange slaper worden dan accepteer ik dan gewoon maar.