Mijn dochter drinkt om de 3 uur aan de borst maar dit heel kort. Ze valt altijd in slaap tijdens voeding. Wat overblijft kolf ik en laat haar dit na een half uur of een uur drinken. Zo drinkt ze dus om de drie uur 5 minuutjes van de borst en 6 x 60 ml per dag. Ze weegt iets over de 4 kilo. Krijgt ze genoeg?? Totaal drinkt ze dus ongeveer 400 ml. Dat is toch veel te weinig voor haar gewicht.
Hoe is haar groei? Je weet niet hoeveel ze eruit krijgt in 5 minuten natuurlijk, dus dat zegt niet zoveel. Wat was haar geboortegewicht en hoe zijn haar plasluiers? En wat gebeurt er als je haar aanlegt ipv te gaan kolven?
Ik zou niet nakolven en dat aan haar geven, maar het gewoon aan haar overlaten....als ze tevreden is, goede plasluiers heeft en goed alert is als ze wakker is kun je dat echt wel doen. Als ze honger heeft hoor je het wel. Mijn dochtertje is ongeveer even oud en die drinkt soms 5 minuten en soms een kwartier - prima toch. Ik ga er vanuit dat baby's dit over het algemeen prima zelf kunnen regelen.
Ik zou haar vaker aanleggen ipv kolven. Drinken uit een flesje is makkelijker en als ik het zo lees moet ze juist aan de borst oefenen. De tijd zegt trouwens weinig, mijn zoontje kan in 3 minuten 1 borst helemaal leeg drinken. Als ze genoeg plast, tevreden is dan zou ik me geen zorgen maken. Ze regelen het meestal prima zelf!