Met 15 weken had ik een echo waarbij de gynaecoloog mij vertelde dat we een meisje zouden verwachten, hartstikke leuk natuurlijk! Nu inmiddels 6 weken later kreeg ik vrijdag te horen dat ons meisje toch een piemeltje heeft gekregen, het zou een jongen worden! Laat ik voorop stellen dat de gezondheid belangrijker is dan het geslacht maar zal er eerlijk bij zeggen dat ik het weekend even moest schakelen. Bijgaand de betreffende echo's Ons "meisje" bij 15 weken Onze jongen bij 21 weken Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt? Ben je uiteindelijk wel van het "2e" geslacht bevallen? hahaha.
ik heb het niet meegemaakt, maar begrijp heel goed dat je om moet schakelen.. das logisch... maar leuk hoor een jongen hihi..geniet er van!
Oei dat lijkt me moeilijk! Na de geslachtsbepaling (met 16+ weken) ben ik meteen jongenskleren gaan halen... Vind 15 weken overigens wel heel vroeg om een geslachtsbepaling te doen in een gewoon zh, toch?
Ohh dat lijkt me ook erg als je dan aan het idee gewend bent! Toch gefeliciteerd met jullie babyboy! Moet zeggen dat ik bij de eerste echo ook een meisje zou zeggen.
Was ook geen geslachtsbepalings echo maar een extra 20 weken echo omdat mijn vader zijn organen in spiegelbeeld had. Gelukkig is dat met onze kleine niet het geval.
Oei... daar was ik dus ook bang voor... Gelukkig is vandaag bevestigd dat we echt een meisje krijgen.. maar toch hou je die twijfel... Ik zou zelf ook heel erg geschrokken zijn...zeker omdat ik al best wat heb gekocht... Maar tovh gefeliciteerd met je jongen!(moet zeggen dat ik de tweede echo niet goes kan zien.. of bepalen wt het is..)
Nee dat leek me idd al, geslachtsbepalingsecho's doen gyn's ook meestal niet, maar vind het wel raar dat hij het jullie zo heeft gemeld met zo'n weinig weken en dan ook nog het echt brengt zodat jullie er vanuit gaan dat het een meisje is! Beetje slecht van de gyn in kwestie!
Ik zou bij de eerste ook echt een meisje hebben gedacht @Ytest: rechts zijn de billetjes en naar links de beentjes. De ruimte daar tussen is de ruimte tussen de beentjes dus; daar helemaal rechts van zou je dan een piemeltje verwachten (beetje lastig uitleggen zo )
Bah lijkt mij niet leuk Ik hoop dat bij ons zal het geen wisselende baby zijn! Hebben 12nov echo op 19 weken en 12 december pretecho dus hoop dat ze geen tegenstrijdige gasn zeggen want wel met kleur kleren kopen in elk gevaal dan..,
Heel ongeloof waardig maar toch waargebeurd. Twaalf jaar geleden i.v.m een ernstig auto ongeluk tijdens mijn zwangerschap stond ik streng onder controle. Tot het einde zou ik een meisje krijgen bevestigd door meerdere gyneacologen. Kreeg toch echt een jongetje op mijn buik. Ze weten tot op de dag van vandaag niet hoe dit kon.
Dat was dus ook iets waar ik enorm schrik voor had.. Ok inderdaad zoals je zegt gezondheid is het ALLERbelangrijkste maar toch eenmaal ze zeggen dat je een meisje krijgt ga je ook volledig voor een meisje, zou omgekeerd net hetzelfde zijn. Kan me goed voorstellen dat je je even opnieuw moet instellen.. Oh en hier ook met 16 weken al verteld door onze gyn dat we een meisje verwachten hoor, in België krijg je heel veel echo's en bij de 16 weken echo kijken ze altijd eens naar het geslacht (indien de ouders dit wensen natuurlijk!) Gelukkig hier bij 20 weken nog eens duidelijk bevestigd dat het wel echt een meisje is.
Nee, nou ja, het is natuurlijk hartstikke leuk dat alles goed is. Het is alleen even schakelen en weer even "wennen"
In het begin kan het idd op een meisje lijken en toch een jongen zijn. Daarom is het niet altijd zeker met zo'n vroeg termijn. Maar snap dat het even omschakelen is meid. Maar een jongen is ook leuk
Ik viel er niet af maar moest ter plekke een jongens naam bedenken... Meisje zou namelijk Myrthe heten vandaar ook deze nickname gebruik hem al 12 jaar toen het internet nog via de telefoonlijn ging.
Jeetje Ik zou echt niet weten wat ik moet zeggen en denk dat ik ff helemaal flabbergasted zou zijn. Meisjesnaam waren we net een week over uit, na veel gesteggel. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen met jongensnamen hahaha. Gelukkig had ik nog niet zoveel gekocht, duurste aankoop was de Bugaboo bekleding (fuchsia roze), gekocht via MP dus die kan ik waarschijnlijk wel voor dezelfde prijs verkopen.
ik heb het de 2de keer gehad. maar dat viel nog mee. de gyn wist het niet zeker, hij kon het niet goed zien en dacht waarschijnlijk, misschien, pin je er niet op vast een meisje... maar ja, als je hoort dat het een meid is (of een jongen) ook al is het niet zeker ging ik er toch vanuit.... week later een pretecho, want ik wilde meer zekerheid... zegt die vrouw gelijk: duidelijk een jongen haha. keek toch even raar. heb er ook zeker een week of 2 aan moeten wennen. (ook omdat ik geen idee had wat het zou zijn, bij de eerste wist ik echt zeker dat het een meid zou zijn haha. en nu denk ik bijna zeker een jongen... dus ik ben benieuwd) dat schakelen is normaal hoor. je moet even wennen. had een vriendin van mij ook (ze dacht zelf en meid, maar was een jongen, dat was al op de echo te zien)
Mijn man zijn nicht was zwanger van een jongen. Na een meid een zoon,voor hen dus super. Enkele weken voor de bevalling gaat ze naar de gyn,blijkt het toch echt een meid te zijn. Ze hadden al alles in het blauw besteld,bepaalde dingen konden ze nog annuleren,andere dingen niet. Uiteindelijk waren het blauwe suikerbollen voor hun dochter,en een blauw kaartje...