vermoeden zwangerschaps vergiftiging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamaworden, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaworden

mamaworden Actief lid

11 feb 2012
    122
    0
    16
    apeldoorn
    hallo,

ik heb gister een groei echo gehad in het ziekenhuis en mijn baby is te klein. ook loopt mijn buik 2 weken achter met de groei.
    ik heb een folder meegekregen en heb die eens goed doorgelezen.
    ook heb ik op internet nog een aantal belangrijke symptomen van zwangerschapsvergiftiging opgezocht en ik heb het vermoeden dat ik dit heb.

overal staat dat je dan meteen contact op moet nemen met je verloskundige of huisarts maar nu is het weekend en weet ik niet of dit echt met spoed moet of dat ik ook tot maandag kan wachten.

ik heb de volgende symptomen:
    vocht in handen en benen, soort tinteling in vingers en handen, pijn rechts onder ribben vooral bij lang zitten bv in de auto, af en toe pijnlijk gevoel boven in buik (tegen ribben/middenrif aan)dit ook bij lang zitten, oorsuizen bij veel of hard geluid.

ik hoop dat iemand mij hier advies over kan geven.
    ik ben nu 36+4 weken zwanger

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Op basis van deze klachten hoef je niet perse zwangerschapsvergiftiging te hebben. Het is vaak een combinatie van factoren. De pijn in je buik kan ook gewoon door de kindsbewegingen komen namelijk en het vocht vasthouden is ook normaal. Echter is het wel goed om dit natuurlijk voor de zekerheid te controleren bij de verloskundige of gynaecoloog. Neem dus wel even contact met hen op.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina