Het gevaar van een doppler volgens mijn vk..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnetje13, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik vertelde haar dat ik een angelsounds heb gekocht en hem vanmorgen geprobeerd, en dat ik sindsdien een menstruatie gevoel had. Ze schrok een beetje en zei dat je echt niet voor 12 weken ermee moet luisteren, omdat de straling de temperatuur van het kindje wel met 1 graden kan doen stijgen! Hier schrok ik ook van en verkoop dat ding weer, haha.
    Hebben jullie dit vaker gehoord? Heb het nergens teruggevonden op internet.

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Geen idee of het schadelijk is.
    Ik heb wel lang getwijfeld of ik er 1 zou kopen. Maar deed het bewust niet.

Ik ben toch van mening ook door vaak reacties hier op zp dames die te vroeg met een dopler aan de haal gaan, geen hartslag vinden en dan stress en paniek voor niets hebben. Het niet bepaald goed is dus. Ik heb het dus niet gedaan om mezelf na alle miskramen niet nog onzekerder te maken.

En achteraf ik heb het ding echt niet gemist :)

3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Mijn VK én gyn luisterden allebei niet voor 12 weken naar het hartje. Lijkt mij niet voor niets...

nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit klopt wel dacht ik.
    Bij de termijnecho lieten ze ook het hartje niet horen. Aangezien het dan te warm wordt daarbinnen.

5. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Datzelfde zeggen ze ook over echo's. Maar dat is nooit bewezen. Slechts een aanname.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/171451-mogelijke-gevolgen-van-een-echo-op-de-gezondheid-van-de-baby.html

Zonnetje13 vindt dit leuk.
  6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dat is ook de reden waarom de vk niet eerder luisterd!

Moet zeggen bij mijn eerste zwangerschap veel gebruikt en gewoon een gezond kind zonder extra paar ogen of oren gekregen.
    Hahaha

Bij de 2de nooit gebruikt

7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Als het voor doppler zou gelden, geldt het zeker ook voor echo. Zelfde technologie. Het ene wordt alleen omgezet in geluid en het andere in beeld. En hoeveel mensen krijgen er niet wekelijks een echo vanaf zes weken?

Zou me er niet druk om maken.

Fennec vindt dit leuk.
  8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Apart... bij alle 3 mijn zwangerschappen luisterden ze het hartje niet voor 12 weken omdat het gewoon nog te klein was om goed te kunnen horen via een doppler. Niet vanwege de eventuele schade...

Heb een doppler gehad en zelf vanaf week 14 geluisterd omdat je het voor die tijd zelf moeilijk tot niet kan horen en het dan onzekerheid kan geven.

9. Maps

Maps Bekend lid

18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze precies hetzelfde, voor 12 weken kijken ze met de echo of het hartje klopt maar zetten niet de doppler aan.

Het lichaampje van de baby wordt wat warmer en is niet prettig voor de 12 weken.

Momenteel heb ik wel een angelsound geleend wegens bloedverlies na 13 weken zwangerschap, wat ik nog steeds dagelijks heb. Ik zet hem er 1x per week max op. Hartje is zo gevonden, ik luister nog geen 10 seconden. Maar voel mij wel een stuk zekerder erna. Was er anders ook nooit aan begonnen denk ik en vond het ook lichtelijk overdreven zon ding. Vorige zwangerschap ook niet gehad.

10. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Bij ons lieten ze het hartje met de termijn echo ook niet horen om die rede of het echt waar is of niet dat zou ik niet weten.

11. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb voor de 12 weken redelijk veel echo's gehad om medische redenen, maar nooit lieten ze het hartje horen. Die hoorde ik met 14 weken pas.

Het zal toch een andere technologie zijn dan gewoon een echo en zou de verloskundige er dan ook zeker in vertrouwen als ik jou was.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik meen dat de geluidsgolven voor de doppler dichter op elkaar zitten dan bij een enkel visuele echo, daarom dus dat ze vaak voor 12 wkn wel een echo maken maar niet het hartje laten horen.

13. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik heb de doppler bij beiden kindjes gebruikt.
    Ook hoorde ik bij de vk de hartjes vanaf 7 weken, bij iedere controle een echo+hartje. Max 5 seconden ofzo

Het lijkt mij dat je met de doppler ook geen uren gaat luisteren, dus zou mij niet zo'n zorgen maken

14. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik heb elke dag bijna wel geluisterd vanaf 12 weken maar iets van 30 seconden maximaal. Daarvoor 1 keer gehoord bij de vk een paar seconden en verder niet. Ik denk dat t allemaal reuze meevalt, zolang je maar niet minuten lang gaat luisteren.

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Vanmiddag toevallig echo gehad. De gynaecoloog zei toen ook dat ze het hartje mooi konden zien kloppen maar dat ze het niet liet horen omdat ze niet zeker zijn of er schade veroorzaakt kan worden.

16. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Oke, ik verbaas me toch dat ze zelf bij een echo geen hartje laten horen. Hier bij fertiliteit de eerste keer het hartje zien kloppen en ook gehoord al op 6w, bij de gynacoloog op 8 weken heeft hij het ook mooi laten horen tijdens de echo... en zo verder bij elke controle...

Deel Deze Pagina