ontlastingvraagje...

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by sassie25, Mar 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn zoontje heeft sinds zeker een week ontzettend veel poepluiers.... (zondag 7, maandag 5, dinsdag 5, woensdag ook iets van 5 of 6)de ene keer is het ontzttend veel, andere keren een losse flodder om het zo maar te zeggen. In het begin was het nog zoals anders qua kleur en samenstelling maar sinds zondag is het heel anders van geur, kleur en samenstelling. Het ruikt echt chemisch, niet eens echt zuur meer maar gewoon echt een hele nare geur. Gistermiddag dacht ik dat zijn hele luier vol poep zat zo stonk het ( zijn hele kamer rook ernaar) maar het was maar een klein beetje.... Het is ook een beetje slijmerig en een beetje okergeel van kleur

Nu is er sinds vandaag een tandje doorgekomen ( hij is helemaal zichtbaar als streep in zijn kaak) en hij is verkouden dus vandaar misschien dat slijmerige. Hij heeft ongelooflijke last gehad van luieruitslag maar dat is gelukkig weer weg getrokken.

Verder is hij eigenlijk heel vrolijk en drinkt en eet normaal. Hij is iets rustiger dan normaal, maar goed er zit wel een tandje te rommelen....

Maar ik kan er nu gewoon niet van slapen omdat ik niet weet of het normaal is dat het zoveel is en omdat het zo raar van samenstelling is en zo ontzettend chemisch ruikt.... Is het verstandig om de huisarts te bellen en ernaar te laten kijken of is het echt tandenpoep en dus niks aan de hand?

Sorry voor onsmakelijke en lange verhaal maar het is mijn eerste kindje, dus heb er totaal geen ervaring mee...

Groetjes Sassie

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het kan inderdaad van de tanden zijn. Maar het kan ook wel een virus zijn hoor. Hoe is zijn temperatuur? Luieruitslag kan ook van de tanden komen. Is er iets veranderd in zijn voedingspatroon?

Groetjes Adrienne

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Adrienne,

zijn temperatuur was vanmiddag 36,7. Dus dat is prima toch? Vanavond vergeten op te meten, maar hij voelde niet extreem warm. Hij heeft wel veel geslapen voor zijn doen vandaag, dat viel wel op, maar toen hij wakker werd, was hij helemaal het mannetje en hij was echt ontzettend vrolijk en lekker beweeglijk....

Er is niks veranderd in zijn voedingspatroon. Alleen dat hij steeds vaker deze week 2 boterhammen eet terwijl hij er eerst aan 1 of 1,5 genoeg had. Maar goed, hij is ook zo druk en beweegt heel veel, dus hij heeft het echt nodig. Hij eet volkorenbrood, kan het daarvan komen?

Hij is wel heel erg verkouden, toen ik hem vanmidag uit zijn bedje haalde, had hij helemaal een korsterig neusje. En net bij de fles hoorde ik dat zijn neusje nog wel iets verstopt zat.

Net had ik Tycho aangekleed na een badje en toen drie tellen later hoorde ik hem gewoon zijn luier weer vol popen, het klonk echt als diarree. Moet ik hem nog extra vocht aanbieden nu hij zoveel kwijtraakt door zijn ontlasting? Of moet ik dat juist niet doen omdat zijn ontlasting dan wateriger wordt?

groetjes Sassie

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het zou best aan het volkorenbrood kunnen liggen. Wat zeggen ze bij het CB hierover. Adviseren ze volkorenbrood? Verder denk ik dat je je er niet teveel zorgen over moet maken hoor. Zolang hij het goed doet, is er niets aan de hand. Wat extra water mag altijd, maar als hij gewoon zijn voedingen drinkt, is dat eigenlijk niet nodig.
    Ook de verkoudheid speelt mee natuurlijk. Het is gewoon een beetje van alles! Het heeft even tijd nodig.

Groetjes Adrienne

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Adrienne,

Tycho zijn temp was vanavond voordat hij naar bed ging 37,4. Mijn vriend had papa - dag vandaag en die zei dat hij 4 luiers had en een paar daarvan waren alweer ean normalere kleur. Net had ik er helaas weer 1 die weer zo vaag was van kleur. Maar goed, dat er al weer een paar waren met een betere kleur is wel goed hihih.

Tycho eet al een maand of misschien wel iets langer volkorenbrood... Het is alleen het aantal wat nu opvalt, gewoon beide boerhammen naar binnen hihih. Maar hij is ook best druk en bewegelijk. Hij sjouwt het liefst de hele dag op de grond en momenteel heeft hij ontdekt dat hij als hij zich vasthoudt aan de tafel, bank enz dat hij ook kan wandelen. Dus hij zal ook wel wat meer energie verbruiken als toen hij dat nog niet deed.

Sinds een maand krijgt jij ook een bordje pap. Maar beide dingen gingen altijd goed, maar misschien komt het daar toch van?

Ik zag nu volgens mij ook dat er nog een tand aan zat te komen.. betekent dit dat die vage poep nog wel even kan duren? Waarom krijgen baby's eigenlijk andere poep als er tanden eenkomen?

Zijn voedingsschema is zo'n beetje zo:

7uur bordje pap met 200ml opvolgmelk
    10uur fruit
    12uur 1-2 boterhammen (nu dus vaker 2) + fles 120+4
    15 - 16 uur roosvicee ongeveer 140ml
    17 uur groente
    19uur fles 180+6

Ik heb de laatste paar dagen de fles bij de boterhammen met 150ml water gedaan. En in de laatste fles ook 20ml water meer.

Groetjes

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik heb er werkelijk geen idee van waarom dat verandert. Het is ook niet bij ieder kind denk ik. Mijn zoons hadden het wel allebei. Maar waarom, geen idee.

Verder ziet het er allemaal goed uit hoor!

Groetjes Adrienne

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Adrienne,

ik heb besloten om het nog even aan te kijken deze week. Vanmorgen had Tycho maar 1 poepbroek en de dikte en kleur waren weer normaal. Hij heeft geen koorts en eet en drinkt goed. Misschien toch indd tandenpoep. Jeetje wat heftig hahaha. Ik vind het vooral zo zielig omdat Tycho zo'n last heeft van luieruitslag en dat het dus zeer doet elke keer met een billendoekje erlangs en ik kan me voorstellen dat als hij plast het ook schrijnt. Ik probeer hem zoveel mogelijk in zn blote kontje te laten rommelen en hem met de douchekop af te spoelen als hij gepoept heeft.

Bedankt voor je antwoorden :) Ik ben alweer gerustgesteld hahaha

xxx

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hoi Adrienne,

Tycho zijn ontlasting is weer zoals het hoort te zijn ;) en ook weer gewoon maar 2 poepluiers op een dag. Geen idee wat het was, maar ik vind het goed zo hihihi

Heel erg bedankt voor het meedenken :) Groetjes Sassie

Share This Page