Hallo, Ik heb even een vraag over eten dat ingevroren is geweest. Ik doe dit zelf eigenlijk nooit, nu heb ik 2 dagen geleden chili con carne gegeten bij familie en de chili con carne was dus al eerder gemaakt en daarna ingevroren en weer opgewarmd. Zijn er meer mensen die dit doen? Hoorde laatst namelijk dat je dat beter niet kon doen tijdens je zwangerschap?
Ook nooit van gehoord. Het schijnt wel zo te zijn dat je vlees dat is ingevroren beter niet na het bereiden opnieuw kan invriezen, maar of dat echt met zwangerschap te maken heeft..?
Hier ook: ik kook vaker te grote hoeveelheden (al dan niet met "opzet"), wat overblijft vries ik dan in. Lekker makkelijk voor op een andere dag als ik geen/minder zin heb om te koken. Maar uiteraard wel alleen producten die niet al eens eerder ingevroren zijn geweest. Ik zal dus niet als ik gehakt uit de diepvries haal en er iets mee maak opnieuw dit gehakt gaan invriezen als ik een te grote portie heb. Dan maar even in de ijskast en een dag later hetzelfde kostje nog eens eten.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je het 2x invriest zeg maar. Dus klaarmaken, invriezen, opwarmen, weer invriezen en weer opwarmen. Ik vries wel veel in omdat ik 5 dagen per week alleen eet en voor 1 persoon koken is erg lastig. Maar ik vries dus per portie in en als ik daarvan over heb doe ik het niet na het opwarmen weer invriezen. Heeft overigens niet met zwangerschap te maken maar het wordt sowieso afgeraden.