Help, nu mijn eisprong, maar het komt nu niet uit om zwanger te worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by juenco, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ohhhh, ik weet dat dit heel naar over kan komen, dat is niet de bedoeling...

Ik heb net een dikke positieve Ovu test gedaan. We willen heel graag een 2e kindje, klussen dus.

Maar ja, heel stom...ik moet ECHT naar de tandarts. Ik moet foto's laten maken, een gat laten vullen en wellicht een wortelkanaalbehandeling...

ik ben al heel lang niet naar de tandarts geweest, dus 9 maanden wachten is eigenlijk geen optie.

HEt is dus beter om nog een maandje te wachten. Dit is overigens wel de eerste serieuze poging, maar ja, was bij mijn dochter ook gelijk de 1e keer zwanger en ben een keer tussendoor onverwacht (ja echt, geklust ruim voor mij eisprong) geworden (helaas miskraam)

Ohhh help, ik wil NU zwanger worden, maar mijn verstand houdt me tegen.

Erg hè? Wat zouden jullie doen? Maandje wachten?

:(

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    ik begrijp even niet wat het verband is...bedoel je dat je geen wortelkanaalbehandeling kunt krijgen als je zwanger bent?

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Go for it :D. Je mag ook gewoon wortelkanaalbehandeling als je zwanger bent. Volgens mijn tandarts is de verdoving niet schadelijk tijdens de zwangerschap. Enne wie zegt dat het deze maand gelijk raak is :).

4. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja eigenlijk wel. En ik ben echt onwijs bang voor de tandarts...Wat nou als er een foto gemaakt moet worden volgende week (afspraak op 14 juli) dan is het nog zooo gevoelig. De eerste celdelingen zouden dan plaats vinden...dan lijkt me röntgen echt niet goed :( Ook niet met loodschort.

5. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh, ik zie dat we beiden de meest vruchtbare dag hebben ;)

6. zoemeisje

zoemeisje Actief lid

Apr 13, 2011
    274
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Lastigg!
    Kun je niet nog contact opnemen met de t.a?

Ik zou ook zeggen 'ga ervoor'! De tandarts zal het denk ik wel vaker mee maken.
    En mocht het raak zijn 'werkt' hij er maar omheen om alles te doen zodat het niet schadelijk is voor de beeb!

Gevoel en verstand kunnen het je soms aardig lastig maken.
    Succes ermee!

7. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik zou me hier niet echt druk om maken hoor, je hebt nog geen positieve zwangerschapstest in handen en het is natuurlijk niet gezegd dat je direct zwanger bent omdat dit de eerste keer ook zo was.
    Gewoon lekker voor gaan en ook naar de tandarts gaan, geen zorgen! Als je zo moet gaan leven, kan je natuurlijk niets meer :D. Zou een eventuele zwangerschap niet laten afhangen van een tandartsbezoek.

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn eisprong was eergisteren, dus wij zijn uitgeklust deze maand :p. Maar ehh succes jullie ;).

9. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh haha! Nou ja, wij moeten dus nog. MAar vriend zegt ook, beter wachten. Maar ja, ik wil ik wil wil wil!!

Toch maar proberen, jullie antwoorden sterken me wel in mijn gevoel. (maar ja, heb vriend wel nodig :D)

10. MamaLootje

MamaLootje Actief lid

Jun 9, 2011
    151
    0
    0
    Haha, wel leuk dit, weer is heel wat anders!
    Ik zou dr ook gewoon voor gaan hoor.
    Het is natuurlijk geen garantie dat je direct zwanger bent.
    En als ik jou was zou ik het gewoon bij de tandarts even overleggen, er zullen vast meer vrouwen zijn die een kinderwens hebben.
    Ik weet wel dat een foto mij werd afgeraden tijdens mn zwangerschap, maar ik heb geen idee of dat bij elke tandarts hetzelfde is.
    Nou heel veel succes!!

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    daarvoor zou ik het niet uitstellen hoor

12. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Helaas, we hebben toch besloten nog een maandje te wachten. Er moet echt veel gebeuren aan mijn gebit. Ik zou denk ik geneigd zijn om de tandarts weer uit te stellen, want ik wil echt geen schade berokkenen aan het kind. Laat de tandarts deze maand zich maar even helemaal uitleven op mijn lichaam, daarna is het helemaal klaar om zwanger te worden.

Wel heel jammer, maar dit voelt toch een stuk veiliger. Geen zorgen om mijn ongeboren kindje. Hopelijk volgende maand een duidelijke ovu test. We gaan in elk geval dan veel klussen ;)

13. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

Aug 12, 2010
    2,179
    0
    0
    zoetermeer
    gewoon ervoor gaan hoor...de meeste tandartsen hebben ook speciale schorten die een zwangere vrouw om moet voor een foto dan kan het geen kwaad...en miss. raak je niet gelijk zwanger meid...gewoon doen en die kanaal behandelingen kunnen gewoon doorgaan hoor...verdoving kan geen kwaad.

14. naatje218

naatje218 Actief lid

Jul 21, 2007
    259
    0
    0
    Ik was de dag voor me eisProng bij de tandarts en bij mij moesten ook foto's gemaakt worden, ja ik ben nu zwanger, denk niet dat het veel kwaad kan hoor.. Als je elke maand rekening moet houden met wat wel en niet kan en mag, dat is geen doen!!

Ga ervoor meid!! Succes !!!

Share This Page