vermoeide onderbenen en voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door goldy, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb de laatste tijd tegen het einde van de week pijn in mijn voeten en onderbenen. Ik heb een staand beroep (kapster) dus sta eigenlijk de hele dag in dezelfde houding. Ik werk 30 uur in de week.
    Nu heb ik gister gewerkt maar het was best druk en had dus niet veel tijd om tussen door te gaan zitten maar ik had dus savonds echt last van mn onderbenen en ben er vannacht zelfs een paar keer wakker van geweest omdat ik krampen had. Nou moest ik vandaag eigenlijk weer van 12 tot 20.00 u werken maar ik kan gelukkig wat later beginnen omdat het rustig is. Nu is mijn vraag, wat zijn jullie tips om de vermoeide/pijnlijke voeten en benen een beetje tegen te gaan? Want als ik daar nu al zo`n last van heb hoe moet dat dan verder, want ik ga pas eind mei met zwangerschaps verlof.

Alvast bedankt voor jullie reactie`s!

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook staand beroep, moest veel trap lopen. Kreeg daar toen ook echt vermoeide benen van. Mijn VK adviseerde toen om steunkousen te gaan dragen (had ook wel een beetje last van spataders op de benen) En doordat die dingen zo strak zitten waren me benen half niet zo moe en zwaar aan het einde van de dag.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik werk in een winkel, ook de hele dag staan dus, vaak lange dagen dus aan het eind van de dag willen mijn voeten en benen soms geeneens meer! Verder maak ik het regelmatig mee dat ik midden in de nacht wakker word en daarna vervolgens twee uur wakker lig met alle gevolgen van die: nog meer moeheidsgevoel!! ! Ik kan gelukkig halverwege mei met verlof en over twee weken nog twee weken vakantie...
    Dat van die steunkousen zal ik eens gaan proberen, waar kun ja dat kopen?

XXsas

4. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Inderdaad steunkousen gaan dragen, die helpen echt. Bij de HEMA hebben ze hele goede. En wat ook helpt: na een warme douche je benen naspoelen met koud water. Je moet effe doorbijten :) maar het is erg goed voor de doorbloeding van je vaten en vermindert de kans op spataderen.

5. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips, ik zal eens gaan kijken voor die steunkousen. Morgen heb ik gelukkig vrij dus kan ik mn benen weer even laten rusten.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    idd steunkousjes, helpt en hielp hier ook prima.

En na een dag werken je benen omhoog leggen en eventueel je partner laten masseren.

Suc6 ermee

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb ze toen via een link van deze site besteld. Hadden ze hele mooie. Weet alleen niet meer hoe dat die site heette. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
  9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Op verwijzing van je huisarts krijg je ze vergoed van je ziektekostenverzekering. Als ik niet zwanger ben draag ik de steunkousjes van de hema, maar zwanger heb ik wel even meer dan dat nodig. De echte steunkousen kosten iets van 70 euro, dus vandaar dat je ze vergoed krijgt.
    Voor echte steunkousen worden je benen precies opgemeten en kijken ze of je in een standaardmaattabel valt van een leverancier of worden ze op maat voor je gemaakt.
    Ik zelf heb ze via Dantuma, maar andere medische speciaalzaken zullen ze ook wel hebben. Dit zijn mooie, glanzende kousen, net hele dikke pantykousen met een mooi gebloemd randje. Ik heb ze tijdens mijn vorige zwangerschap huidkleurig gekregen (moet altijd bij 1e levering), nu had ik om zwarte gevraagd. Die zwarte kan ik ook gewoon met een rok dragen omdat ze er niet als steunkousen uit zien.
    Mijn moeder had ze gewoon via de apotheek op recept, maar die zijn niet mooi, zien er echt uit als van die oude-mensen-steunkousen.
    Je hebt korte voor alleen je onderbenen en lange kousen, die heb ik nodig.
    Ondanks dat die van mijn vorige zwangerschap nog niet waren versleten heb ik bij deze zwangerschap weer snel nieuwe aangevraagd, want nu krijg je ze makkelijk vergoed (grotere kans op ontstaan van spataderen tijdens je zwangerschap en voorkomen is beter dan genezen).
    Ze bevallen mij prima, als ik ze even niet aan heb voelen mijn benen als lood, alsof ik een stijle berg aan het oplopen ben.

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels steunkousen, geleend van een tante die zijn voor haar op maat gemaakt.. Maar ik dacht ik probeer die eerst even of het helpt. Heb ze nu 2 dagen aan gehad met werken en het helpt echt heel goed! Bedankt voor de reacties allemaal!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fijn dat het zo goed helpt... ik heb ze ook maar dan vanwege hevige oedeem in mijn benen/enkels. Ik vind ze echt heerlijk zitten!

De mijne heb ik besteld via www.comfortkousen.nl en dan de reiskousen.

Deel Deze Pagina