vocht verliezen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Geertjetog, 27 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames,

ik ben morgen 35 weken zwanger, en heb de laatste dagen soort van vocht verlies? als ik opsta of opdraai steeds een nat plekje in mn slip,
    heeft niet echt een kleur en geur kan ik eigenlijk niet beschrijven of het uberhoud ergens naar ruikt aangezien ik erg verkouden ben, ik heb het ook na een wc bezoek wanneer ik volledig ben leeg geplast en dan ga zitten en iets later weer sta weer een nat plekje voel alsof het gewoon er uit loopt,

iemand enig idee wat het kan zijn?
    verder niet veel klachten, harde buiken zo afwisselend en obstipatie,

ik heb woensdag weer een afspraak staan bij de verloskundige, vind beetje genant om het te zeggen, aangezien ze me niet altijd even serieus neemt,

dus dames iemand die hier iets in kent???

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Dit kan gewoon afscheiding zijn. Ik heb al 'vocht' verlies sinds 28 weken zwangerschap maar bij komt het door de hormonen dat ik meer afscheiding heb.

Zou voor de zekerheid wel even de verloskundige bellen omdat het ook vruchtwater kan zijn. Aangezien je nu niet kunt ruiken hoe t precies ruikt. Vruchtwater ruikt heel zoet.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb het derde trimester echt wat meer afscheiding als daarvoor, draag nu vrijwel altijd een wasbaar inleg kruisje. Andere optie is evt urineverlies maar daar klinkt het niet naar.

4. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje dames,
    denk zelf ook niet dat het urine is aangezien ik 2 weken terug een nare hoest had en dan telkens tijdens het hoesten in mn broek plaste, dit rook echt vies gewoon als urine zeg maar,

kan idd afscheiding zijn maar het heeft helemaal geen geur of kleur in mijn beleving, vind me zelf wel wat ruimer aanvoelen van onder als normaal miss dat dit nog iets meer zegt??

5. Kayleighh

Kayleighh Actief lid

12 mei 2016
    269
    52
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je er maar op één manier achter kunt komen en dat is vragen wat er aan de hand is bij je verloskundige.

6. maroescka

maroescka Lid

15 jul 2016
    60
    0
    0
    Klinkt als slijm. Maar je zou voor de zekerheid kunnen bellen. Wat rot dat je je niet altijd serieus genomen voelt door je VK

7. Shelly11

Shelly11 Lid

15 mrt 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde bij de vorige zwangerschap. Leek of ik water verloor; geen kleur en geur. Vruchtwatertest van verloskundige was negatief, maar bleek achteraf wel vruchtwater te zijn geweest door een hoge vliesscheur (ben met 34 weken bevallen). Zou het dus zeker laten testen en desnoods voor de zekerheid door laten sturen naar de gyn (dat gebeurde bij mij, waar bleek dat baarmoedermond al bijna helemaal verstreken was).

In jouw geval hoeft dit natuurlijk allemaal echt niet het geval te zijn, maar ik wil je door mijn ervaring dus wel aanraden om het goed na te laten kijken!

8. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier ook bij mijn eerste was het wel vruchtwater, verloor echt druppels maar later die dag werd het steeds meer.
    Nu weer verlies maar geen vruchtwater, zou wel even je vk bellen deze kunnen het gelijk even testen. Zeker met jouw termijn zou ik
    Niet doorlopen en wellicht geeft je gelijk rust.

9. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Blaas anders eens op je hand, als er dan ook vocht in je ondergoed komt is de kans groot dat het vruchtwater is. Dan zou ik even contact opnemen met je gyn/vk

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Gewoon even bellen! Ze kunnen het binnen no time testen. Jij bent je nu druk aan het maken, terwijl je je energie heel ergens anders in kan stoppen. Echt! Ze zijn er voor.

11. Cprins

Cprins Lid

13 jul 2016
    88
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker even laten controleren door de vk. Het kan inderdaad een hoge vlies scheur zijn. Heb dit zelf meegemaakt. Ik was 39 weken en verloor ook vocht. Dacht ach zal wel waterige afscheiding zijn. Toen 3 dagen later braken echt mijn vliezen. Toen mijn vk langs kwam en ik. Vertelde dat ik wel al 3 dagen vocht verloor was ze niet blij. Dit omdat ze niet meer kon achterhalen of het afscheiding of vruchtwater geweest was. Ze nam geen enkel risico en ik moest naar het ziekenhuis om ingeleid te worden. Omdat als het wel al drie dagen vruchtwater was ik rond zou lopen met langdurig gebroken vliezen. Ik zou dus zeker even bellen en laten checken. Het kan heel goed afscheiding zijn maar ook een hoge vlies scheur.

12. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Dit werkte bij mij niet en het was evengoed vruchtwater ( had ook een klein scheurtje bovenin)
    Zou echt sowieso bellen en het laten uitsluiten, je wi echt geen infectie oplopen.

13. Shelly11

Shelly11 Lid

15 mrt 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde

14. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Bij heel veel vrouwen veranderd de afscheiding naar mate met de zwangerschap in hele waterige afscheiding. Met als gevolg: veel natte plekken in het ondergoed, wat erg veel op vruchtwater lijkt.
    Gezien jouw termijn lijkt het het meest op afscheiding.

Wat je zou kunnen doen is op bed of op de bank gaan liggen en dan op je hand blazen. Het heeft GEEN zin om dit staand of zittend te doen vanwege de zwaartekracht, dan word het hoofdje naar beneden gedrukt waardoor eventueel gaatjes als het ware gedicht kunnen worden.

Voor de zekerheid kun je de verloskundige bellen, dat moet je bij twijfel sowieso altijd doen. De verloskundige heeft speciale staafjes om te controleren of het om vruchtwater gaat.

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat vervelend dat je niet het gevoel hebt serieus genomen te worden door je verloskundige! Dat is wel belangrijk - je wilt immers met een veilig gevoel je bevalling in kunnen. Zijn zorgen die je had eerder klakkeloos van tafel geveegd?

Mijn verloskundige vertelde dat ze altijd direct ruikt wanneer iemand vruchtwater verliest. Desnoods bewaar je even een broekje in een plastic zak, dan hoeft ze het waarschijnlijk niet eens te bekijken. De zak opentrekken zal genoeg zijn om te weten of dit vruchtwater is.

16. Geertjetog

10 dec 2010
    91
    0
    0
    NULL
    NULL

ja helaas wel,tis niet zn hele fijne dame die verloskudinge van mij,.na 3x te zijn afwimmeld ivm echte pijn in mn buik en weinig beweging, heeft mn vriend kwaad gebelt en werd er actie ondernomen,, achteraf was er niks ernstigs aan de hand maar bij mn vorige zwangerschap had ik zwangerschapsvergiftiging en deze klachten kwamen nu veel overeen...dus nee echt serieus heeft ze me niet genomen, al is het maar even een kleine controle om je gerust te stellen,

17. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zou voor de zekerheid even bellen. Ik had het ook tegen het eind.. Het bleek geen vruchtwater te zijn maar je kunt het beter een keer te vaak laten checken dan te weinig!

Deel Deze Pagina