Vruchtwater verlies op 4 weken zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fennec, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Lieve dames,

In maart heb ik helaas een MA gehad met 8 weken. Toen verloor ik een tijd lang licht bloed op en af. Op een gegeven moment rook ik na toiletbezoek een hele zoete lucht. Ik denk zelf dat dit vruchtwater is geweest.

Nu ben ik weer zwanger. 4wkn1 dagen. Vanmorgen met afwegen rook ik die lucht weer. Volledige paniek. Huilen. Man ook overstuur.

Maar als ik nu aan een droog wc papiertje ruik dan ruik ik heel lichtjes die geur ook. Ik verlies geen bloed (geen spoortje) en heb geen krampen.

Testen lopen op, maar vertrouw ze niet. Heb sensitest testen en heb afgelopen week twee totaal verschillende strepen gehad met 1,5 uur ertussen. Eerste test met eerste urine bijna niks te zien, tweede test iets later ineens een dikke vette streep. Dus die testen geloof ik wat betreft oploop niet.

CB zei gisteren nog 1-2, maar is niet gek op precies 4wkn denk ik.

Nu ben ik dus gek aan het worden. Was het nu vruchtwater of niet?

Heb je uberhaupt al vruchtwater met 4wkn1? Ik dacht dat je dan alleen nog verdikt slijmvlies had, maar als ik Google op echo foto's zie ik wel echo's met ieniemini vruchtzakjes.

Help :cry::cry::(

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat het vruchtwater is? Mijn afscheiding ruikt ook veel zoeter sinds ik zwanger ben. Ik zou je vk bellen voor geruststelling/advies!

Mapje vindt dit leuk.
  3. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik moet sowieso morgen het ziekenhuis bellen. Dit is een ICSI zwangerschap en moet de testuitslag morgen doorgeven. Ga het dan uiteraard ook vragen.

Ik weet het dus niet zeker. Ik vind ook schoon/droog papier al lichtjes die geur hebben. Maar met kraanwater ruikt het niet zo sterk als na het afvegen zeg maar.

Pfff.....

4. Mapje

Mapje Niet meer actief

Is dat wel vruchtwater? Ik heb niet het idee dat je dan al vruchtwater hebt eigenlijk?! Is het niet je afscheiding? Dat is bij mij in zwangerschap ook zoeter en dunner..

Vervelend voor je! Misschien verloskundige bellen voor advies?

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik denk niet dat je op dit termijn al vruchtwater hebt.

6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Daar twijfel ik dus ook aan. Maar als ik Google zie ik wel echo's met vruchtzakjes op deze termijn...

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Volgens mij is er op die termijn nog geen vruchtwater. Biologie is voor mij heeeel lang geleden maar vruchtwater komt volgens mij pas als de placenta zo ver is ivm filteren enzo. Daar is 4 weken nog te vroeg voor volgens mij, voedingsstoffen komen daar ook nog niet langs namelijk.

Hier trouwens page papier en dat wordt inderdaad ook "zoetig" qua lucht als t nat is.

8. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb die roze verpakking van de AH.

Heb nu toch ook wel zoiets van: vals alarm. Maar heb denk ik de miskraam nog niet helemaal verwerkt dus schrik nu van alles mij meteen kapot.

Hoop zo dat het goed gaat dit keer. Zoveel jaar bezig. :cry::cry::(

9. Beay

Beay Bekend lid

29 jul 2019
    778
    585
    93
    Vrouw
    Ik heb een verklaring voor je..
    Je 2e urine is veel geconcentreerder dan je eerste, dus hij gaat van een licht lijntje naar een donker lijntje.
    Ik ben 7+ werken zwanger en mijn baby was tijdens de laatste echo 0,5 cm.. Ik denk dat ik dan ongeveer een halve theelepel vruchtwater heb.
    Afscheiding veranderd enorm tijdens de zwangerschap.. Maarrr.. Vooral mijn urine veranderd. Ineens stinkt die van mijn man en die van mij ruikt zoet. Ik bang mijn urine op voor moeders voor moeders en ik heb het idee dat het steeds zoeter wordt. Dit had ik de vorige zwangerschap ook.
    Ook mijn afscheiding ruikt veel minder zuur.. Hopelijk ben je gerustgesteld.
    Ik snap heel goed dat je zo angstig bent na je vorige ervaring. Hopelijk snel een mooie echo

Paardenbloem, bulakgirl en Fennec vinden dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

hier heeft @RoGiJuLi vast antwoord op.

ik denk dat het afscheiding is.
    Mijn afscheiding ruikt sinds de zwangerschap ook heel zoet.

bozoe vindt dit leuk.
  11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn urine en afscheiding ruikt ook anders sinds ik zwanger ben.
    En bovendien denk ik niet dat je zoveel vruchtwater (of misschien nog wel (bijna) niks) hebt op die termijn dat je het kunt merken als het mis zou gaan/ eruit zou komen.

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb je nog geen vruchtwater op die termijn en als het al wel zo is alles zooo miniscuul klein dat het zo weinig is dat het niet eens waarneembaar is. Google is een heel leuk medium maar klopt heel vaak niet. Als ik ergens op zoek staat er minimaal 1/3 bij wat helemaal niet de zoekopdracht was. Echo's met vruchtzakjes op 4 weken is onmogelijk. Dat moeten latere echo's zijn geweest. Op weken zie je idd alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Volgens mij kan er soms ook een zwangerschapsring gezien worden, maar daar ben ik niet zeker van

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dankjulliewel.

Net een streepje oud bloed. Was ook met de miskraam het begin van het einde.

Dus nu weer paniek. Ik weet niet hoe ik dit moet gaan volhouden. :cry:

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt met 4+1 nog geen vruchtzak, dus ook geen vruchtwater.
    Heb je toevallig onlangs sex gehad?

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Een streepje oud bloed is nietszeggend.
    Dat is oud bloed, dus van bijv een conractbloedinkje.

Hoe moeilijk het is, probeer niet te stressen.
    Je moet nog 36 weken en je gaat giga balen als je nu alle het mooie in de begin periode gaat missen doordat je zo snel in een mega paniekbui raakt.

Fennec en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Nee, dat durf ik niet. Veelste bang dat als er iets is van een bloeding of iets dat ik daarvan juist bang wordt om niks.

17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb nooit tussentijds bloedverlies. Bij mijn dochter ook niet gehad. Bij de miskraam begon het ook met slijmerig bruinverlies. Dus daarom mijn angst. Ik vergelijk nu alles met de miskraam/goede zwangerschap.

Voel me zo machteloos. Ik wou dat als het ging bloeden, dat het gewoon doorzette. Dan heb ik tenminste duidelijkheid. Dit is zo killing allemaal. Met ieder dingetje zit ik weer te huilen en geef ik het op.

Heb geen vertrouwen meer in mijn lichaam.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dan is het echt simpele afscheiding hoor :).
    Dat in combi met al ruikende wc papier :)
    Relax!!

Fennec vindt dit leuk.
  19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat snap ik heel goed, maar geloof me. Je zal jezelf echt voor je kop slaan als je nu zo stresst en al het mooie mist.

Als het fou gaat, gaat het fout ook al zou je niet stressen, maar juist genieten.
    Ook houdt stressen een mk niet tegen :)

Adem in, adem uit.
    Geen reden tot zorgen :)

Fennec vindt dit leuk.
  20. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dankjewel. Je hebt helemaal gelijk. Het is ook gewoon nog zo kort geleden dat het mis ging. Ik weet gewoon niet meer wat ik tegen mezelf kan zeggen om mezelf moed in te praten. Alles wat ik weet heb ik al gezegd de vorige keer en dat ging mis.

Maar ik ga nu gewoon proberen te denken: het is wat het is. Ik kan het toch niet tegenhouden.

Deel Deze Pagina