Poepgedrag zoontje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lentekriebel, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik weet dat een baby die borstvoeding krijgt 1 poepluier in de 7 dagen mag hebben of 7 op 1 dag. Dat laatste heeft mijn zoontje altijd gehad.
    Toen ging het ineens 2 dagen lang naar 1 flinke poepluier (incl. rug en beentjes) per dag en nu heeft hij vanaf zaterdag al niet meer gepoept. Wel laat ie gigantisch stinkende scheten.
    Dinsdag tegen cb gezegd en volgens haar voelde het buikje soepel aan en was er niets aan de hand.

Vandaag heeft mijn schoonmoeder voor het eerst opgepast en volgens haar had hij heel veel last van zijn buik, als hij huilde dan overstrekte hij zich helemaal. Dat doet ie inderdaad af en toe, maar het hij heeft z'n beentjes 'gevonden' en het lijkt mij eerder een teken van zich afzetten uit ongenoegen (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen).

Zoontje heeft eigenlijk nooit last van z'n darmpjes gehad, zou dat nu nog kunnen? En als het zo is, dan moet ie toch constant last hebben van z'n buik en huilen etc? Toen hij thuis was heb ik hem aan de borst gehad en was ie wel moe, maar voor en na het badje lag ie heerlijk te kirren en kletsen en lachen en hij is eigenlijk zonder morren gaan slapen, wat ie nu nog steeds doet.
    Ook vanochtend was er niets aan de hand.

Nu heeft het andere kleinkind van mijn schoonmoeder (dus ons neefje) een paar maand terug obstipatie gehad (fv) en is daar zelfs mee in het ziekenhuis gekomen. Hij dronk niet meer omdat hij te vol zat.
    Vandaag dronk zoonlief erg weinig bij schoonmoeder en volgens haar zou mijn zoontje precies hetzelfde hebben als neefje. Dit maakt me een beetje onzeker...

Ik weet even niet of ik actie moet ondernemen, en zoja: wat?

Heeft iemand deze plotselinge verandering in poepgedrag ook meegemaakt? En was er iets aan de hand of is dit normaal?

2. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Bij ons hebben we ook zo'n periode gehad. Veel scheetjes, krampjes en weinig poepluiers. Ik kreeg de tip om veel olijfolie te gebruiken. Ik weet niet of het helpt maar je kan het wellicht proberen. Bij ons is het ook weer beter gegaan, hoewel hij soms nogsteeds last heeft.
    Wat je ook kan doen, als je daar achter zou staan, is een fles kunstvoeding geven. Mijn zoontje heeft namelijk 1keer per dag een poepluier bij de oppas omdat hij daar 1 fles kunstvoeding krijgt. De dagen dat ik borstvoeding geef poept hij zelden.
    Succes!

3. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Bedoel je olijfolie gebruiken bij mijn eigen eten? Ik neem aan dat ik hem geen olijfolie mag geven...
    En hij krijgt soms al 1 fles kv per dag, dus dat gaat helaas niet op hier.

4. Lentekriebel

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Vandaag toch maar even ha gebeld omdat het me niet helemaal lekker zat en zoonlief steeds jengeliger werd.. De ha constateerde dat zijn darmen niet overvol zaten, maar ws wel een beetje vol. Omdat wij vertelde dat de scheetjes zo erg stinken, dacht de ha dat er 'oud poep' moest zitten.

We hebben laxeermiddel meegekregen, en meneer heeft vandaag gelukkig alweer 2 poepluiers (waarvan 1 flinke waarbij rug, buik en beentjes zelfs onder zaten) gehad.

Dus de regel 7 op een dag of 1 in 7 dagen gaat niet helemaal op.

Deel Deze Pagina