Beste verloskundige, Sinds gisteren weet ik dat we weer zwanger zijn. Meteen komen er een aantal vragen en vooral angst om de hoek kijken. Onze dochter is met 32 weken geboren na een hele zware zwangerschap, de gehele zwangerschap stond ik onder controle van het ziekenhuis. Helaas zijn mijn ervaringen niet zo goed. Fout na fout werd er gemaakt. Ik heb nu weer een afspraak gemaakt op het ziekenhuis, maar toch zit het me niet lekker. Eigenlijk wil ik deze keer naar een verloskundigepraktijk. Ik wil dat " ziekenhuis-gevoel " niet meer. Ik wil me echt zwanger voelen en mijn angsten kunnen bespreken, op het ziekenhuis voelde ik me echt een " nummer " Toen ik van mijn dochter 29 weken zwanger was ben ik naar de verloskamers gegaan met hele heftige pijnlijke harde buiken, mijn kind was aan het groeien en ik stelde me eigen aan werd me verteld. 2 dagen later moest ik met spoed naar wkz te utrecht, vliezen gescheurd, weeen & iets met de baarmoedermond. Je begrijpt, ik wil me niet meer zo onzeker voelen. Maar ik ben met een spoedkeizersnede bevallen, mag ik nu gewoon naar de verloskundige. Of zit er toch helaas niets anders op dan het ziekenhuis ? Bedankt voor het antwoord
Meteen nog een vraag nu ik toch bezig ben Wij waren al even bezig voor een 2e en door heel veel stress heb ik het roken niet kunnen laten ( schaam me diep ) Na de positieve test onmiddelijk gestopt, maar heb ik nu schade aangericht ? Ik rookte toch wel een pakje per dag. Had helemaal geen idee en gevoel dat het deze ronde raak was, dus de positieve test was en verrassing....maar voel me nu heel bang en schuldig.
Hoihoi, Je hebt niet de makkelijkste zwangerschap gehad en je kindje is te vroeg geboren. Dus je mag wel bij de verloskundige lopen maar dit moet wel in goed overleg,dus laat die eerste afspraak in het ziekenhuis staan en maak het meteen bespreekbaar! Heel begrijpelijk dat je je schuldig voelt maar je bent nu gestopt en je kan het niet meer terugdraaien. Volhouden nu! Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan! Imke