hallo ik wou even mijn zorgen kwijt ik heb twee super gezonde kinderen 2 hele lieve meiden nu waren we bezig voor de 3de en dat mislukte met 7 weken nu bn ik weer zwanger 13 weekjes maar ik voel me niet zwanger ik heb wel een echo gehad met 9 weekjes het bewoog en het hartje klopte goed maar nu maak ik me zorgen of het wel goed groeit enzo ik heb volgende week afspraak bij de verloskundige dus dit ga ik zeker voor leggen maar het is weekend en ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen bij mn miskraam dacht ik er zo over het zal wel niet goed zijn geweest maar hoe weet ik dan dat deze wel helemaal volmaakt is ik bn echt bang dat het niet goed groeit ik voel me ook helemaal niet zwanger ook al hebik veel last gehad van kwaaltjes spugen enz bij mn andere twee nooit gehad maar geen buik ik had bij m andere twee al een behoorlijk buikje nu is dat niet zo en ik denk dat ik me daar zorgen over maak ik kan wel de hele dag huilen om de gedachten als het weer mis zal gaan ik hoop zo dat allesgoed is wie heeft dit nu ook of heeft het gehad en hoe kom ik er van af help mij van mn zorgen af
Elke zwangerschap is anders En probeer je niet te veel zorgen te maken want dat is niet goed voor het kleintje. Aangezien je 13weken bent is de kans wel heel klein dat het nu nog fout loopt Geniet van je zwangerschap! groetjes emmy
Inderdaad, elke zwangerschap is anders. Zolang je geen dingen hebt om je zorgen over te maken (buikpijn, bloedverlies etc.) moet je er toch op proberen te vertrouwen dat het goed is. Elmo
Het gevoel van niet zwanger zijn kan ook zelfbescherming zijn. Heb ik namelijk ook gehad (vorige keer ook miskraam met 7 weken). En ik ben nu al bijna 21 weken. Heb je wel een beter gevoel vanaf het begin, want daar moet je op vertrouwen! Als je in het begin een positief gevoel had, dan moet je daar aan vasthouden. En...als je hartactiviteit ziet dan is de kans minder groot dat het nog verkeerd gaat. De kans blijft natuurlijk wel, maar neemt wel af. Ik snap je angst en eerlijk gezegd kan alleen de tijd je angst wegnemen. Ik kan ook pas na 4 echo's en 2x het hartje gehoord te hebben en het voelen bewegen in mijn buik pas echt zeggen: ja ik ben echt zwanger. Maar toch blijft het onwerkelijk. Dus het beste advies wat ik je kan geven is: je angst is heel normaal, laat jezelf dat ook toe. Naarmate je meer echo's e.d hebt gehad, wordt het echt minder. Maar je beschermt jezelf tegen eventueel nog meer pijn en das eigenlijk heel goed. . Hou vast aan de goede gevoelens. Sterkte!
Klinkt inderdaad niet alsof er iets heel erg mis is wat je schrijft, maar anders de VK bellen denk ik. VK heeft meestal toch ook een telefonisch spreekuur.....zij hebben er wel verstand van, misschien kunnen zij je gerust stellen. Hoop dat je gauw weer een beetje vertrouwen krijgt dat alles goed zal komen......