vermoeidheid - welk vitaminetekort?

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vit d. en vit.b12 gewoon zelf aankruissen op het lab.formulier.
    heb ik laatst ook gedaan en de HA heeft er niks van gezegd dat ik dat had gedaan

2. bereke

bereke Niet meer actief

Aangezien ik al gebeld heb voor info gaat dat wel opvallen denk ik ;).

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hmm, ik hou dit topic ff in de gaten, ik ga maandag om te prikken voor extreme vermoeidheid.

4. bereke

bereke Niet meer actief

Zo, deze morgen eindelijk bloed laten nemen. Nu wachten op de resultaten. Moest hier niets uitkomen, ga ik eens goed nadenken of het echt gewoon de drukte is of dat ik toch ga proberen om nogmaals bloed te laten nemen voor de 'ontbrekende' zaken toch te laten nakijken.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Ok, ben net langsgeweest. Alles zag er prima uit. Was deze keer een collega van mijn vaste dokter en zij zag er wel nut in om vit. B12, vit. D en foliumzuur te testen. Dus ze heeft een bijkomend onderzoek gevraagd.

Verder heeft ze een staaltje van vitamines meegegeven:
    2 à 3 capsules per dag te nemen en per drie capsules:
    687 mg omega 3-vetzuren DHA/EPA
    4 mg vitex agnus-Castus L extract
    2 mg vit. B6
    200 µg foliumzuur
    21 mg ijzer

Iemand enig idee of dit een goede samenstelling is of niet. Het was misschien het enige staaltje dat er voor handen was :p.

Oh ze begreep niet waarom mijn dokter de FSH waarde had laten testen, die trouwens 5.9 u/l was. Maar bon, beter teveel testen dan te weinig zeker ;)?

6. bereke

bereke Niet meer actief

Zouden ze nu per ongeluk FSH getest hebben ivp TSH of is dit hetzelfde? Nee toch hé?

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

FSH is iets voor de overgang te testen volgens mij :(

Maar super dat alles goed is meid! Een TSH van 5,9 zou veelte hoog zijn overigens, dus hopelijk is het niet verward?

8. bereke

bereke Niet meer actief

Ik ben zeker dat dit op het aanvraagformulier stond: Schildklier: TSH. Staat niet tussen de resultaten maar er staat wel FSH bij te resultaten, wat niet op het aanvraagformulier stond (weet ik zeker omdat ik alles hier heb neergezet op pagina 1 ;)). Dus vergissing lijkt me.
    Ja dokter zei al zoiets over vruchtbaarheid, menopauze,... en dat ze het zo raar vond dat mijn dokter dit gevraagd had.

9. bereke

bereke Niet meer actief

Ik wacht nu de resultaten van het bijkomend onderzoek af en als dat ook in orde is, moet ik goed gaan nadenken wat ik moet wijzigen in mijn leven. Als iemand goede tips heeft: shoot!

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maar prikt ze nu de TSH wel opnieuw?

Lijkt me wel belangrijk..
    De schildklier is de thermostaat van je lichaam en kun je echt dood en doodmoe van worden als hij te traag werkt. Sinds ik medicatie daarvoor krijg gaat het stukken beter met me

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    B12 en idd laat je ijzer een controleren bij de HA!

Succes!

12. bereke

bereke Niet meer actief

Nee want het viel me pas thuis op dat er waarschijnlijk een fout gemaakt is. En morgen kan ik deze dokter niet meer bereiken, enkel mijn vaste dokter en die krijg ik nu liever niet aan de telefoon om te melden dat er toch een bijkomend onderzoek gaat gebeuren door z'n collega ;). Dus ik ga morgen het labo zelf proberen te bellen...

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je schrijft dat alles prima is. Prima is niet altijd ook echt prima. Kun je je uitslagen + referentiewaarden opschrijven?

14. bereke

bereke Niet meer actief

Eum ja dat kan ik maar is wel veel hoor! Misschien kan ik het beter inscannen en doormailen?

15. bereke

bereke Niet meer actief

Heb labo gebeld en ze hadden inderdaad fout gemaakt. TSH wordt alsnog getest. Hopelijk heeft dokter ook gebeld om die bijkomende onderzoeken aan te vragen. En dan weet ik donderdag weer meer hé.

Deel Deze Pagina