32 weken en behoorlijk verkouden

Discussion in 'Gezondheid' started by Lindangel, Oct 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nou, de titel zegt het al. Ik ben dus 32 weken zwanger en behoorlijk verkouden. Geen koorts, maar wel hoofdpijn en een beetje doof omdat mijn hoofd zo vol zit.

Heeft iemand tips hiertegen? Ik begreep op de yoga dat ik geen vicks mag smeren en alle standaardmiddeltjes eigenlijk niet mag gebruiken. Maar ik ben een beetje bang dat door de lage weerstand ik hier last van heb tot aan het eind. En daar heb ik niet zo'n trek in.

Dus iemand een idee? Iets dat helpt?

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Je hebt inderdaad een aardige kans dat je verkoudheid lang gaat duren. Maar je kan natuurlijk wel een handje helpen. Eet lekker veel fruit, slaap genoeg (doe veel dutjes!), eet verder gezond en je mag wel stomen als je dat prettig vindt. Je apotheek kan je precies vertellen welke middelen je wel of niet mag gebruiken. En schijnbaar (dat heb ik hier gelezen maar niet getest :( ) werkt een doormidden gesneden ui in je slaapkamer! mmmm ?

Veel sterkte en vooral veel beterschap!

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

herkenbaar
    heb het nu weer voor de tweede keer.
    Week 11 ook al :(
    Die ui is leuk maar ik rook hem niet itt me man die wakker werd van de geur alsmaar.
    Ik gebruik van vsm druppels tegen griep en verkoudheid. Ze werken pas na 3 dagen. en gebruik de spray van vsm, neusspray.
    Ook drink ik elka dag twee maal een bruistablet vitamine C.
    Jij ook beterschap!

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Oh hier ook zo'n snottebel! Ben behoorlijk verkouden! Ik hoorde net van een collega dat stomen met kamille erg goed is!
    Dus dat ga ik vanavond eventjes proberen! ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je mag ook gewone zoutoplossing als neusspray gebruiken. Dat is vaak de variant die ook voor kleine kindjes wordt voorgeschreven. Daar weten ze in de apotheek wel meer over.

6. Tanja77

Tanja77 Niet meer actief

Zit met hetzelfe. Vroeg me af wat er nou eigenlijk kwaad kan aan een gewone neusspary voor volwassenen. Weet dat het in de bjsluiter staat maar waarom mag je die niet gebruiken?

Tanja

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Tanja, in een neusspray zit een stof die ervoor zorgt dat o.a. de bloedvaatjes in je neus samentrekken waardoor je verkoudheid vermindert (je neus wordt dus o.a. minder doorbloedt). Maar die stof komt in je bloedbaan en dus in je placenta terecht en je wilt dit effect niet in je placenta, daar moet het allemaal goed doorbloedt blijven... ;)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief