Vermoeidheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loeki2, 9 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi Loekie,

De eerste 3 maanden is heel normaal dat je overal last van heb en vooral ernstige vermoeidheid en dat had ik ook heel erg.
    Maar toen was mijn Hb-gehalte prima! Die is met 13 weken zwangerschap getest, maar nu was ik vorige week bij mijn vk en toen mijn bloeddruk bleek goed te zijn, zei ik dat ik me niet helemaa lgoed voelde.
    Vooral heel erg moe en zwart voor mijn ogen zien en buiten adem zijn steeds en de assistente zei gelijk kan wel bloedarmoede zijn.
    Net zoals het was.

Je kunt nog steeds je vk bellen hoor of bij je huisarts je hb-gehalte te laten testen. Die doen daar ook niet zo moeilijk om.
    Je krijgt gewoon wat ijzer-preparaten mee en alles wat extra ijzer bevat in voeding is ook erg belangrijk.

Vind het wel stom van je vk dat ze zo eigenlijk laks reageerde, maar je bent er voor controle om zo goed mogelijk je zwangerschap te begelijden dus heb jij ook wat te zeggen.

Groetjes anna.

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben ook nog steeds zo moe.
    Mijn Hb is goed en ik slik gravitamon en extra vitamine B, maar niks helpt :(
    Ik weet hoe vervelend het is en ik zal ook niet zeggen dat je er aan toe moet geven. Ik zou wel proberen te accepteren dat het zo is.
    Ik bleef ook maar doorgaan zoals normaal en maar hopen dat over zou gaan; Ik ben toch niet ziek! Ik ben zwanger.

Maar nu heb ik me erbij neerglegd dat het zo is. Jammer maar helaas.
    De hele dag in bed liggen is ook niet goed maar pak wel voldoende rust. In beweging blijven is ook belangrijk anders is straks na de bevalling je conditie zo slecht dat je heel lang moet bijkomen. Ik heb een hond en wandel dus dagelijks, verder doe ik alles met de fiets.
    En af en toe als ik echt een slechte dag heb dan geef ik er wel aan toe, even een daggie niks!

Heel veel sterkte!

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou dolgraag meer bewegen maar na 15 tot 30 minuten heb ik zo'n pijn in mijn lies dat ik bijna niet meer kan lopen. Mijn conditie holt achteruit.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het helemaal met Lilly eens maar het moet wel mogelijk zijn. Ik lig echt enorm veel op bed (zeker 14 uur per dag) en loop nauwelijks met de honden. Doe helemaal bijna niets. Voer de beesten en kijk tv. Blijven bewegen is zeker belangrijk maar ik krijg het niet voor elkaar. Mijn klachten nemen enorm toe als ik teveel doe. Hierdoor zie ik wel steeds meer tegen de bevalling op. Puur omdat ik geen conditie meer heb en zo ontzettend moe ben.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik deel die angst Pendrag. Voor mijn zwangerschap kon ik een halve marathon lopen, nu doet boodschappen doen me al zeer en loop ik te hijgen als ik een trap gelopen heb.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Loeki,

hier nog iemand die tijdens haar erste zwangerschap 9 mnd moe is geweest. Wat ik ook deed, slikte etc niets hielp. Het klinkt niet echt opbeurend voor je sorry.

Laat in elk geval toch nog even je HB prikken. En als de vk dat niet wil dan maar de HA.

Meid veel sterkte ermee.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Fijn dat jullie allemaal zo meeleven. Ik voel me net weer een tiener, want in mijn pubertijd was ik ook altijd erg moe, ben toen op van alles gecontroleerd, Pfeiffer, ME, enz. maar ze hebben toen niets gevonden en ik ben er uiteindelijk overheen gegroeid. Nu is dat gevoel weer helemaal terug.

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik had er ook veel last van.
    Mijn vk heeft toen meteen mijn hb gecontroleerd en dat was dus te laag.
    Inmiddels is het door medicatie weer omhoog gegaan.

Deel Deze Pagina