Hoe BV met nog een kind thuis

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Aecatz, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Mijn dochtertje is straks 15 mnd als de tweede komt. Wederom wil ik weer proberen voor de BV te gaan. Helaas is dit niet gelukt bij mijn eerste, in het ziekenhuis gaven ze haar de fles en thuis wilde ze best wel wat nippen maar niet drinken. Ik had overigens voldoende melk en heb zo'n 3,5 mnd nog gekolfd.

    Hoe hebben jullie bv gegeven met nog een klein kindje thuis die veel aandacht wilt. Ik zou zo graag willen dat dit keer de bv lukt maar ben bang door o.a. ik te weinig ervaring heb het straks mis gaat omdat mijn andere kleine de aandacht opeist en ik weinig tijd ervoor krijg. Ik heb geen idee hoe ik straks hier een invulling aan kan geven dus alle tips zijn welkom.
    Ik heb wel het geluk dat met de geboorte mijn vriend 3 weken vrij is zodat er in iedergeval een goede start gemaakt kan worden.
     
  2. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Hoi,

    Daar ga je echt je weg wel in vinden, maar kan soms wel even lastig zijn.

    Bedenk dat er een heel aantal voedingen zijn (ochtend, avond, nacht) waarop je vriend er waarschijnlijk ook is, zodat hij je oudere dochter op kan vangen.

    Verder helpt het als je op een voedmoment waarop je alleen bent je dochtertje even tv te laten kijken (bijv. in de kinderstoel zodat ze niet weg kan, die bewaarde ik voor noodgevallen waarop de kids moe waren), of iets lekkers te laten eten/drinken. Een leuk speeltje speciaal voor dat moment kan ook helpen. Of zit je kindje nog in de box? Dan is dat misschien ook nog een optie.

    En hoe minder stress jij ervan hebt, hoe gemakkelijker en natuurlijker het gaat.
     
  3. douglas84

    douglas84 Fanatiek lid

    17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik had een ks en moest 5 dagen in ZH liggen. Hier was heel veel hulp en aandacht voor BV. Dus als je in het ZH bevalt hier direct van te voren om vragen, dan heb je al een voorsprongetje. en je bent heus niet minder ervaren!!Vetrouw op jezelf!
     
  4. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    hier zet ik de 2de even in de kinderstoel met een plak ontbijtkoek banaantje of iets dergelijks. en dan ga ik voeden. die eerste 2 maanden zijn gewoon het pittigst dan zal je zien dat voedingen komen wanneer de ander op bed ligt of gaat. en je alle tijd hebt. of wat ik zeg ff in de stoel of voor een filmpje parkeren. dat komt allemaal goed.
     
  5. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk eigenlijk zelf dat het weinig anders is wanneer je borstvoeding of kunstvoeding geeft. Bij beide dingen heb je gewoon even geen echte tijd en handen vrij voor de oudste en die moet daar gewoon ook even zijn/haar weg in vinden. Bij borstvoeding is zelfs mijn ervaring dat je meer een hand vrij kan maken dan met kunstvoeding. Bij borstvoeding kan je evt met 1 arm je kindje vasthouden/ondersteunen en heb je een arm/hand vrij. Bij gekolfemelk/kunstvoeding heb je 1 arm nodig voor het ondersteunen/vasthouden van je kleine en 1 hand nodig voor het vasthouden van de fles.

    Misschien zou je wat (nieuwe) 'speciale' speelgoeddingen kunnen nemen en die enkel gebruiken wanneer jij de kleine aan het voeden (ongeacht bv/kv) aan het geven bent.

    Hier waren Malou en Ruben 1.5 jaar toen de jongste kwam en dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Vaak gingen ze bij mij zitten en dan gewoon spelen, of ze gingen ergens anders in de huiskamer spelen en ja we hebben ook tijden gehad dat ik maar even de tv aanzette als ik ging voeden en dan keken we met zne allen tv onder het voeden. Verder heb ik dus ook soms gewerkt met extra 'bijzonder' speelgoed voor als ik aan het voeden was, zo was de emmer met een laagje water en wat houten lepels in de keuken helemaal super, erna wel even dweilen, maar wel kinderen die zichzelf vermaakte en een mama die samen met 'de baby' rust had om lekker even te zitten en te voeden en toch een oogje in het zeil kon houden.

    Succes alvast!

    Liefs Hanneke.
     
  6. McGyver

    McGyver VIP lid

    30 jun 2008
    12.014
    0
    0
    mmm interessant topic,
    hier moet manlief vanaf morgen ook weer werken,
    en dan ben ik dus overdag ook alleen thuis met de kids...
    ben wel benieuwd hoe t zal gaan als ik aan het voeden ben en grote broer is wakker...
     
  7. Aecatz

    Aecatz Actief lid

    2 apr 2009
    276
    1
    0
    Lijkt me best een aanpassing. tv is ze toch niet in geinterreseert, wil alleen maar wandelen. En het woord nee kent ze alleen als het uitkomt. Ach nog 3 maandjes aan werken dus.......
     
  8. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat mijn zoontje (2 jaar) juist op de momenten dat ik dochterlief aan het voeden ben, de draak gaat uithangen. Hij vraagt juist dan ook aandacht en gaat driftig of juist zielig doen soms. Terwijl hij zich normaal gesproken goed kan vermaken. TV helpt hier niet. Ik denk dat het gewoon even wennen is voor alle partijen. Hij moet echt leren dat hij niet meer altijd direct aandacht kan krijgen, maar dat hij deze aandacht moet delen met zijn zusje.
    Ik ben het helemaal met Hanneke eens dat het niks uitmaakt of je nou BV of KV geeft, voeden moet je toch en op dat moment ben je dus even met je baby bezig en niet met de oudste.
     

Deel Deze Pagina