Ik ben begin april uitgerekend van onze tweede. Nu wilden we de laatste twee weken van juni op vakantie gaan naar Zuid-Frankrijk zodat dit nog in mijn verlof valt en we samen met broer, schoonzus en hun dan 9 maanden oude dochter kunnen gaan. We willen dan in een mobile home met airco en overdekt terras en met de auto er naar toe. Onderweg doen we het rustig aan met veel stops en een overnachting. We hebben dit al twee keer gedaan met onze zoon die de 1e keer 10 maanden en de 2e keer 22 maanden oud was en dit is ons prima bevallen. Maar met een pasgeboren baby lijkt me dit toch wel weer een ander verhaal. De baby is, als zij twee weken na de uitgerekende datum wordt geboren 7 weken oud. Maar de kans is groter dat ze dan een week of 9 is. Mocht ik nog lang niet hersteld zijn na de bevalling of de baby gezondheidsproblemen hebben of een huilbaby zijn dan gaan we uiteraard niet. Het 'probleem' is alleen dat we niet kunnen afwachten en dan nog een last-minute kunnen boeken na de geboorte omdat de kans dan groot is dat we niet meer naast mn broer en schoonzus kunnen staan en dat leek ons juist zo fijn omdat je dan 's avonds nog gezellig bij elkaar kunt zitten terwijl de kinderen slapen. Ook heb je dan meer mogelijkheden om met z'n tweeen even wat te doen en onze zoontje, dat dan bijna 3 is, te vermaken. Kortom; wat is wijsheid?? Wie heeft hier ervaring mee?? Ik ben er op ingesteld dat het geen actieve vakantie wordt en dat we ws. veel op de camping zullen zitten en ook zeker niet aan het strand zullen liggen En ook dat ik me nog lang niet de oude zal voelen inclusief slaapgebrek etc. Maar ondanks dat lijkt het me heerlijk om te genieten van de zon en ook voor ons zoontje die de vakanties geweldig vind.
Ik zou niet met een baby van 2mnd naar zuid frankrijk af reizen nee. Omdat ik zou kiezen voor rustige start in een eigen omgeving, met niet al te veel prikkels.
Ik zou gewoon een goede annuleringsverzekering erbij afsluiten. Als het dan niet gaat, kun je afzeggen en als alles wel heel voorspoedig verloopt, kun je gewoon gaan.
Dan zou ik wel heeeeeel goed lezen of dit wel onder een annuleringsverzekering valt. Meestal is dat echt bij hele erge ziekte of sterfgevallen. En nee, ik zou er niet over denken om met zo een klein babietje naar zuid frankrijk te gaan.
Ik zou het zelf trouwens niet doen: eerst maar eens zien dat alles rustig is en als vakantie dan al een mogelijkheid zou zijn, lekker dichtbij gaan. Hier hebben we nu voor de tweede keer een babytijd waarbij vakantie gewoon een absolute onmogelijkheid is en ik zou er zelf niet op gokken. Maar ik vind vakantie dan ook niet zo belangrijk, vermaak me thuis net zo prima Maar zoals ik al zei: zien dat je een goede annuleringsverzekering hebt, dan kun je in gevallen dat het echt niet kan, je geld tenminste nog (gedeeltelijk) terugkrijgen
Ik betwijfel of dit onder een annuleringsverzekering valt, ik denk het eigenlijk niet, dus zou dat wel even goed nakijken. Zelf zou ik het wel doen trouwens. Ik ben met mijn zoontje naar Barcelona geweest toen hij 2 maanden was en dat ging prima.
Als je besluit te gaan zou ik deze reiswieg voor in de auto zeker overwegen: Autoreiswieg.nl - Huur een reiswieg voor comfortabel vervoer van uw baby in de auto
Wij zijn toen onze zoon 10 weken was heerlijk 2 weken naar Zuid frankrijk geweest!! GIng fantastisch!!!!!!! Zou het zo weer doen. Beebje slaapt nog overal, hing bij mij in de bondolino, je kan ook op vakantie gewoon je ritme houden he? Wij hadden een mobile home, hadden gewoon het ritme van thuis overgenomen alleen ergens anders. En we zaten ook regelmatig aan het zwembad of strand. Ging Toppie! STerker nog hij heeft daar leren slapen in zijn kinderwagenbak, voorheen sliep hij bij mij in bed op mijn borst. Ik zou het zo weer doen!! De oudste vond het ook geweldig. De reis verliep ook super. Je kan van die reiswiegen halen waarin ze kunnen liggen he. Ik ben achterin gaan zitten met de beeb en oudste zat voorin. Beeb en de oudste hebben praktisch de hele weg geslapen.
Ik zou het wel doen! Wij zijn toen onze dochter 8 weken was op vliegvakantie naar mn ouders gegaan, 8 uur vliegen en een uur tijdsverschil. Het was daar 30 graden in Februari en we hebben genoten, echt heerlijk! Wel zou je misschien iets minder ver kunnen gaan, maar ik zou zeker gaan hoor!
Doen! Hier ook met 10 weken een hele reis gemaakt naar familie. Eerst 6 uur vliegen mét overstap, daarna met auto verder (3 uur) naar bestemming.
Goeie tip! Wij zijn ook van plan om te gaan als alles goed gaat... Moet je echt reserveren? Zou het in juni al zo druk zijn? Misschien kun je iets regelen met de camping? Wij gaan met eigen tent als alles goed gaat in augustus, dus we hoeven niets te bespreken... onze kleine is dan ook zo'n acht weken oud... Wij doen ws wel een of meer overnachtigen ( na een dag rijden ) waarna we weer verder gaan. Grtz.
Weet wel zeker dat een huilbaby niet onder een annuleringsverzekering zal vallen. Ook een kind dat wat zwakker/vatbaarder is maar niet erg ziek (bijvoorbeeld kindje dat te vroeg geboren is) zal niet onder de annuleringsverzekering vallen.
Wij hebben het afgelopen jaar niet gedaan. Leek me niets, en al helemaal niet zover. Maar je moet doen waar jij behoefte aan hebt!
Ik zou het doen! Maar het hangt inderdaad heel erg van je kindje af, en van jouw herstel! Wij zijn hier toen dochter bijna 3 maanden was, naar Texel gegaan (weekendje), minder ver maar toch ook drie uur rijden van hier. We hadden een reiswieg en ze heeft de hele reis heerlijk geslapen, daar ook lekker gewandeld en ze sliep (dankzij de zeelucht denken we) daar meteen haar eerste nacht door. We wisten niet wat ons overkwam
Als jij je goed voelt en je een makkelijke baby hebt zou ik het doen maar dat weet je van tevoren niet en dat maakt de beslissing wel lastiger...
Bedankt voor alle reacties! Heb gebeld met de verzekeringsmaatschappij en mochten er gezondheidsproblemen zijn waardoor een arts het officieel afraad om op vakantie te gaan dan valt het onder de annuleringsverzekering. Dus mocht de baby een ernstige afwijking hebben en medische zorg nodig hebben, of als ik een keizersnee moet ondergaan en lang reizen etc. niet verantwoord is. Volgens degene die we aan de telefoon hadden alles waar je van tevoren geen weet van hebt en wat je ook niet logischerwijs kunt vermoeden. Normaal gesproken ben je na 8 a 9 weken alweer hersteld want je wordt ook in staat geacht om na 10 weken verlof weer aan het werk te kunnen. Of een huilbaby er ook onder valt weet ik niet. Ik denk in het geval van reflux ofzo wel. Moet er wel bijzeggen dat wij een uitgebreide annuleringsverzekering hebben bij onze doorlopende reisverzekering. Ik weet niet of dit bij andere annuleringsverzekeringen ook zo is. Die reiswieg is ook een goed idee. Heb dit inderdaad wel eens gezien op internet en geloof dat het ook wettelijk goedgekeurd is toch? Alleen mag in Frankrijk een autostoeltje weer niet voorin de auto dus dan heb je de twee kids naast elkaar op de achterbank. Weet niet of dat zo handig is. Wij stoppen overigens sowieso om de 2 uur en als het echt moet kan het ook vaker want meestal hebben we ruimschoots de tijd doordat we aan het eind van de middag stoppen en gaan overnachten. Onze oudste sliep trouwens in zn bedje erg weinig overdag maar sliep wel heel goed in de kinderwagen, auto en in de draagdoek. Maar ja, dat zegt niks over de tweede helaas.
Naar mijn idee kan het gewoon. Wat al eerder gezegd werd: baby slaapt veel in de wagen ook enzo dus heerlijk wandelen daar... Als het je eerste is is t voor jezelf ook erg wennen nog dus miss daarom beter thuis maar als je zelf flexibel bent en overal in mee gaat moet het kunnen. Zou wel vooraf informeren hoe de zorg daar is en of je dicht bij een zh bent en daar snel kan komen voor t geval er iets is....
Wij zijn ook op vakantie gegaan naar Frankrijk toen onze dochter ongeveer 2 maanden oud was. We hebben wel gekeken naar de afstand, omdat we haar niet te lang per dag in de maxi cosi wilden laten zitten. Uiteindelijk werd het de omgeving van Annecy en we hebben de afstand in tweeen geknipt met een overnachting halverwege. Wij hadden een caravan mee en om de 2 uur ongeveer deden we een flinke stop van een uurtje ofzo, zodat ik haar kon voeden en ze lekker kon strekken en wat spelen in de caravan. Als we een langere afstand hadden willen rijden, hadden we een reiswieg van Römer gehuurd/gekocht. Daarin kun je een kleintje liggend vervoeren. Is heel veilig en comfortabel voor je kindje. Alles is heel goed gegaan onderweg, ze sliep het grootste deel. Ook de vakantie was heerlijk. Het was erg warm, maar met borstvoeding is dat geen probleem, gewoon lekker vaak even een slokje geven. Verder genoot ze erg van 24/7 uur bij ons zijn en van alles om haar heen, ook het lekkere weer. Is zou zeggen: denk goed na over het vervoer, de voeding en verder waag het erop en geniet!