als de fles eenmaal uit zijn mond is geweest krijg ik 'm er ook niet meer in. hij drinkt per dag ongeveer tussen de 600-800 denk ik. is niet heel slecht. dat weet ik ook maar toch. vanmorgen heeft hij om half 7 180 cc opgedronken. op kwart over 10 werd hij weer wat huilerig. dus heb ik weer 180 gemaakt. maar hij heeft 120 cc laten staan. hij is nu bijna 19 weken en weegt 6110 gram. volgens het cb groeit hij goed. vandaag speen 1 geprobeerd. ook met deze speen is het binnen een kwartier gedaan met de fles. en hij werd na een half uurtje weer wakker. paar keer de speen erin gedaan. even geknuffeld en weer terug gelegd. maar ook dat werkte niet. hij was gewoon écht klaarwakker. ik blijf ook eerst wel gewoon zo voeden. ik weet dat ik ook niet mag klagen. zo slecht is het niet hoe hij het doet. en ik vind het ook zeker niet erg om hem de fles te geven. en nee, ik weet dat baby's niet 'makkelijk' zijn. je moet er wat voor doen. doe ik met alle liefde. deze week voed ik sowieso wat vaker. hij heeft buikgriep. is nu al een week aan de diarree. maar hij is er verder wel goed onder. moet alleen er goed voor zorgen dat hij niet uitdroogd.
Als hij 600-800 drinkt, kun je dus rustig op verzoek gaan voeden, (met zijn gewicht zou hij al 900 mogen hebben, dus je hebt ruimte zat ). Lekker niet meer rekken, denk dat je dan veel gemakkelijker uiteindelijk in een ritme gaat komen, omdat hij dan ws beter gaat slapen tussendoor en dan vanzelf langer gaat slapen-meer honger krijgt-meer gaat drinken... Als je gaat rekken, is hij tegen de tijd dat hij mag drinken ook gewoon al erg moe en mogelijk te moe om te drinken he? En zolang hij goed groeit, moet je je over die hoeveelheden niet druk maken... De hoeveelheden op de bus zijn gemiddelde richtlijnen en kids met een tragere spijsvertering hebben minder nodig om goed te groeien dan kids met een snellere spijsvertering.