Baby 3,5 mnd jengelt 's nachts ineens, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Es1984, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es1984

Es1984 Lid

13 jan 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lezers,

Onze dochter heeft vanaf een week of 3,4 keurig doorgeslapen 's nachts. Zo goed, dat we bij 2,5 maand de laatste voeding van 23.00 uur eraf hebben gehaald en de voeding ervoor verschoven hebben naar 21.00 uur. Dit ging prima! Ze werd dan na 21.00 uur pas om 6.00 uur wakker en na een flesje sliep ze verder tot 9.00 uur. Nu is ze onlangs ziek geweest (buikgriep) een week lang, dronk ze nog maar 450 cc per 24 uur, toen ze opgeknapt was is ze weer lekker en goed gaan drinken. We zitten nu op 5x 200cc, waarvan ze ongeveer 3 flessen goed leeg drinkt en 2 flessen ongeveer 30/40 cc laat staan. Keurig dus!

Maar sinds ze ziek is wordt ze 's nachts wakker. 2x vroeg ze echt om voeding, wat me ook logisch leek, ze dronk immers zo weinig en had wat aan te vullen. Maar daarna is ze begonnen met jengelen 's nachts. Soms wat brabbelen, soms wat minder vrolijk, hier en daar een snikje. Meestal slaapt ze na 10 min. weer verder en het wisselt per nachts. Soms gaat ze gerust een half uur door en zelden gaat het over in echt huilen.
    Iemand ervaring hiermee? Ik vraag me natuurlijk af waar dit vandaan komt. Wij gaan er niet op in, zolang ze niet overstuur is of echt huilt laten we haar d'r gang gaan, zodat ze kan leren dat ze 's nachts op die manier geen aandacht kan krijgen van ons.
    Iemand nog tips of weet iemand waar dit vandaan kan komen?

Een enkele keer doen we er een speen in, dat is vaak als ze 's morgens net te vroeg is voor de voeding, het valt ons op dat ze ons dan altijd breed lachend begroet :) (de clown!), ik denk dus echt dat ze aandacht wilt. Zodra je er dan een speen in doet, gaan haar ogen dicht en tukt ze verder.

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen! Bedankt alvast.

Gr,
    Esther

Deel Deze Pagina