Maken jullie je baby wakker sochtends?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamamijn, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Ik moet straks weer aan het werk, en wil toch wel nu een ritme proberen te krijgen. Ik wordt zelf meestal rond 7 uur wakker ga er dan uit en maak vast de fles etc. Klaar en maak m'n dochter dan om half 8 wakker.

Doen jullie dit ook of wachten jullie altijd totdat ze zelf wakker worden?

Ik hoef overigens maar 1 morgen op dit tijdstip er persé eruit, de rest kunnen we lekker rustig aan doen als we zouden willen.

Maar het is toch ook wel belangrijk dat de dingen op vaste tijden gebeuren?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe oud is je baby?
    Ik zou haar laten slapen als je er zelf niet uit moet. Lekker relax de dag beginnen.
    Hier maakte het in het begin niet uit of dylan de nachtfles om 2u of om 6uur kreeg, altijd tussen 8 en 9 uur wou hij het flesje hebben.hier bedoel ik mee dat baby's vaak zelf een goed ritme vinden dus ik zou haar lekker laten verder slapen. Kan jij ook even op je gemak je dingetjes doen en een koffietje drinken.

Als ze wat ouder worden en met bijvoeding beginnen kan je zoiezo je eigen ritme een beetje kweken

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb het 'geluk' dat mijn dochter tussen 6 en 7 wakker wordt, en dat we pas om 8u het huis uit moeten. Dus ik moet haar gelukkig nooit wakker maken. Dat zou ik toch wat zielig vinden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

onze oudste kon lang slapen, maar dan was haar ritme de hele dag van slag en daar functioneerde zij niet goed op. Dus die maakte ik uiterlijk 8 uur wakker toen zij een baby was.

De jongste wordt meestal om 7 uur wakker van de oudste als die zich gaat aankleden, anders wordt hij om 7.15 wakker gemaakt, moeten naar school.

In het weekend maken we de kindjes niet wakker;)

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb de luxe van oppas aan huis, dus hoef haar nooit wakker te maken. Maar ze wordt altijd al tussen 6 en 7 wakker.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is ruim 4 maanden en sinds 2 weken ben ik weer aan het werk (4 dagen per week). Ik geef nog 3x per dag BV, dus maak haar smorgens echt wakker zodat mijn borsten 'leeg' meegaan naar het werk. Bovendien breng ik haar 2x per week zelf weg naar de gastouder, dus dan moet ze sowieso mee..

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Wij maakten haar wel wakker als ze naar de opvang moest. Als een van ons of oma thuiswas, liet ik haar zelf wakker worden. Maar al snel verschoof haar ritme van tussen 8 en 9 wakker worden naar tussen 6 en 7.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Mijn dochtertje is soms vroeg wakker, tussen 6 en 7 en soms slaapt ze tot na achten. As ik moet werken gaat ze er kwart voor 7 af. Twee dagen komt mijn moeder hier dus zou ik haar best kunnen laten liggen, maar ik wil haar toch graag nog even zien voor ik de hele dag wegga. Bovendien denk ik dat ze wel een beetje van slag zal zijn als niet ik, maar ineens oma naast haar bedje staat. En de derde dag gaat ze naar mijn schoonouders dus dan moet ze er wel vroeg uit. De dagen dat ik vrij ben kijk ik wel hoe laat ze wakker is, maar als het rond 8 uur nog stil is ga ik wel kijken. Meestal is ze dan toch wel wakker of slaapt nog zo licht dat ze meteen wakker is als ik haar kamertje binnen kom. Later dan 8 uur, kwart over 8 laat ik haar niet op bed, dan krijg je zo'n raar ritme...

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Als baby naar de gastouder ging of we de oudste naar school gingen brengen, maakte ik wel altijd wakker.Iets eerder dan de wekker nam ik haar/hem even in bed voor een slokje. Of het dan een grote of kleine hap was, het maagje was gevuld (en dan kon ik met lege borsten naar mijn werk ipv met toeters in de trein haha:D)

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Als we moeten werken maakt mijn vriend haar wakker rond 7 uur. Als ik laat moet werken of vrij ben, laat ik haar lekker liggen en slapen we samen uit tot een uur of 9 of later. Ze is er aan gewend. :) Haar ochtend fruit verschuift naar de middag dan, dat is het enigste. Voor de rest is het ritme hetzelfde als op een werkdag

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bij de oudste 2 werkte ik nog en had ik de luxe dat we oppas aan huis hadden, dus ik maakte ze nooit wakker. Alleen toen ze heel klein waren, omdat ik niet te veel uur tussen de voedingen wilde laten. Verder gewoon lekker laten slapen :)

12. Ukkiee

Ukkiee Lid

11 sep 2013
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een voeding.
    wij moeten 1x in de week om 7u de deur uit , dan maak ik haar op het laatst wakker ze eet haar boterham en drinkt haar flesje dan bij opa en oma

13. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ik laat hem slapen hier, word meestal ergen tussen 7 en 9 wakker. Maar ik studeer van thuis uit, dus hier is het mogenlijk.

14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier worden ze bijna nooit wakker gemaakt. Voor het eerste flesje laat ik de jongste altijd zelf komen. En voor me oudste geld dat hij er na acht uur pas uit mag. Ik hou van me rust smorgens en geen gehaast.

15. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Als hij naar de oppas moet, moet ik hem smorgens inderdaad wakker maken.. We hebben (tot nu toe) een uitslapertje, dus als we er niet uit hoeven laat ik hem ook lekker liggen.. Vaak slaapt hij dan tot 08.30 :O

16. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Omdat hij hier nog minimaal 1x per nacht komt, maken we hem 's nachts wakker rond 3 uur ... hij krijgt dan de borst en slaapt dan tot ongeveer 7 uur 's ochtends door, waarna hij weer de borst krijgt en daarna naar de kinderopvang gaat.

Hij gaat 2 dagen per week naar de kinderopvang, de rest van de nachten laten we hem zelf wakker worden - dat kan rond 2en zijn, maar soms trekt hij het ook wel tot 5 uur ...

17. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Herkenbaar! Ik zit nu met hetzelfde 'probleem'. Ik moet over 2 weken weer aan de slag en zou haar graag om 7.30 uur de eerste fles geven. Ik ben er nu mee begonnen maar ik moet haar echt wakker maken en dan is ze ontiegelijk nijdig...Kwestie van volhouden of moet ik iets aan haar bedtijd veranderen? Op dit moment krijgt ze rond 21.30 / 22.00 uur de laatste fles.

18. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Als het nodig is maak ik mijn dochter wakker. Als ik op een bepaalde tijd op het werk moet zijn, en ze slaapt maar door kan ik niet anders dan haar wakker maken.

Maar heb ik vrij dan laat ik haar lekker liggen.
    Ik denk dat het ook wel goed is voor het ritme om de kleine elke dag om dezelfde tijd wakker te maken. (Maar dat is persoonlijk, ik ben namelijk van het Ritme)

19. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Alleen als we eruit moeten maak ik haar wakker. Anders wordt ze meestal toch wel zelf rond half 8 wakker, ik ga haar nu echt niet wakker maken. :p

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier alleen maar wakker gemaakt als we moesten werken, want hadden/ hebben hier wel een uitslapertje....
    Althans, meestal kwam ze tussen 6-7u voor een voeding en sliep dan door tot 9.30u (= ochtendslaapje)!

Als ik vrij was dan kon ik gerust ook tot die tijd blijven liggen.
    Alleen als we dus allebei moesten werken werd ze wakker gemaakt... wel sneu, maar ja...
    Maar als papa thuis was, dan kolfde ik gewoon voordat ik ging zodat mijn borsten wel leeg waren en dan naar mijn werk.

Deel Deze Pagina