afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by maaike1309, Oct 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    Hallo,

Ik ben gister begonnen met het afbouwen van de BV vanwege de pijn.
    Gelukkig pakte ze het flesje super goed en dronk ze hem helemaal leeg. Ik had 60 cc gemaakt maar mevrouw was niet tevreden dus heb er no0g 30 cc bij gemaakt. Dit is niet teveel toch? Daarna was ze overigens super tevreden. Ook niet gespuugd ofzo wat ze na de BV wel doet omdat ik 'teveel' voor haar aanmaak. Het spuit eruit :(
    Zo sneu ook voor haar.
    Nu weet ik dat je moet letten op de stuwing, maar moet ik dat in de gaten houden op het moment van het flesje of over de hele avond/nacht? Want op het moment dat ik eigenlijk zou moeten voeden ging het redelijk maar ik had s'nachts voor het eerst van die harde plekken in mijn rechterborst. Wanneer kan ik er dan een nieuw flesje bijdoen? Als er op het moment van de voeding geen stuwing meer is of uberhaupt niet meer.
    Hopelijk is mijn vraag en toelichting duidelijk!
    Alvast bedankt voor je antwoord!

Gr Maaike

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Maaike,

Afbouwen wanneer je best veel melk hebt is iets waarbij je erg alert moet zijn. Voor je het weet zit je met een borstontsteking....

Op zich doe je het goed. 1 voeding vervangen en niet aanleggen. Houdt die borst in de gaten en kolf eventueel de spanning eraf. Natuurlijk moet je ook daarna je borsten in de gaten houden want het kan goed zijn dat de volgende voeding aan de borst die niet meer helemaal leeg worden gedronken. Zo verschuift de stuwing dus verder.

Je kan een volgende voeding laten vervallen als je helemaal geen last meer hebt van het weglaten van de eerste voeding. Zorg ervoor dat je steeds een BV voor en na het afgebouwde moment in stand laat. Zo vallen er dus om en om gaten in je dag.

Voor het afbouwen is wel wat stuwing nodig, dit is een seintje om te stoppen met aanmaken.
    Evt kan je nog gebruik maken van enkele middeltjes. Ik zal ze je later mailen.

Succes

Ilse

Share This Page