Wel of niet in puckababy tijdens hitte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koon, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Het is bij ons boven zo rond de 28 graden denk ik, misschien nog wel warmer.
    Ons zoontje kan echt niet slapen zonder puckababy. Hij ligt er nu alleen met een luiertje in.
    In een puckababy kan een kindje natuurlijk zijn warmte veel minder kwijt omdat de armpjes tegen het lijfje aanliggen.
    Hij voelt wel warm aan na het slapen, maar niet kletsnat van het zweten. Dat is hij wel als hij in mijn armen ligt bijvoorbeeld.

Wat zouden jullie doen?

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Lastig, want je kindje heeft hè nodig, dus ik zou inderdaad niets er onder doen. Dat hebben wij volgens mij ook gedaan vorig jaar.

3. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig... Ik doe D. in luier in slaapzak want hij heeft dat ook wel nodig al is het wel warm.. Ik zou het toch proberen en vanavond paar keer voelen in nekje!

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Afgelopen nacht heeft onze zoon gewoon in de puck geslapen.. Met romper!
    Vannacht doe ik hem denk ik alleen met luier..
    Onze zoon heeft het trouwems snel warm maar ik check regel,atig zn nek, hij was vannacht niet te warm..

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik zou t niet doen. Kleine hier ligt al de hele week in enkel luier in t inbakerpakje ... Tot gister, toen vond ik t echt niet meer kunnen. Ok ze doet er wat langer over, maar uiteindelijk valt ze best in slaap.
    Kijk t even aan, ieder kind is anders.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij ons slaapt ze normaal gesproken ook in de puckababy maar hier is het boven ook behoorlijk warm dus heb d'r nu alleen ingewikkeld met een hydrofiele luier, heeft ze geen last van haar armpjes maar haar beentje liggen wel vrij, kan ze hopelijk toch wat beter de warmte kwijt dan in zo'n zak.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb normaal ons zoontje in een pacco inbakerdoek. De pacco is heel strak en van veel dikkere stof. De puckababy is toch een stuk luchtiger dan de pacco. Dus heb ik hem nu in alleen een luier in de puckababy.

Groetjes

8. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik heb onze zoon ook gewoon ingebakerd tijdens de warmte. Ik had een hele dunne inbakerzak van Puckababy (staat nog op mp ;) ) en dat ging supergoed.

Nu slaapt hij gewoon nog in een dun slaapzakje. Overdag in de luier en 's nachts in de romper

9. misa

misa Niet meer actief

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Alleen met luiertje het is katoen en er is nog wel bewegingsruimte je sluit niks af.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Ze slaapt nu al twee nachten zonder De Puck, en ze slaapt gewoon goed! Dus De Puck gaat ook niet meer aan. Ze ligt nu alleen in een rompertje en dalijk na haar flesje gaat het lakentje over haar heen.
    Misschien een nachtje uitproberen of het gaat?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kindjes hebben tot 11 weken gewoon altijd in de puckababy gelegen (bij de nachtslaap), ook bij warm weer. Alleen bij heel warm weer dan lagen ze alleen in de puck zonder iets anders (geen romper, geen lakentjes)

Normaal hadden ze ook alleen een luier aan maar wel een lakentje en een dekentje.

13. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou het niet doen. De pucka is wel heel dun en luchtig katoen. Dat is fijn. Mijn dochter slaapt ook in de pucka slaapzak, maar dat vind ik toch anders dan een de bakerzak. Hoeveel draai jij in je slaap als het warm is? Van de warmte ga je toch steeds een beetje anders liggen. Je armen tegen je aan is dan echt niet fijn.

Op mijn werk hebben ze wiegendood-protocol. Daarin staat: een baby die zweet in bed heeft het al gevaarlijk warm!
    Dus zweten kan al te veel zijn. Zorg dat je kindje het niet te warm krijgt. Erg moeilijk deze dagen, maar ik zou hem dus wel uitlaten.

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier is ze sinds gister uitgebakkerd! Het is hier bloedverziekend heet in huis en ik vond het zo zielig om der in de Puck te doen dat ik het zonder heb geprobeerd. En ze slaapt prima! Nu heeft ze zich vandaag ook al een aantal keer oomgerold dus het werd toch tijd om hem uit te laten dus dit was denk ik ook gelijk de juiste aanleiding

15. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Wij hebben het ook gewoon gedaan, alleen in romper en geen laken erover heen, Puckababy is katoen, ademt.

Deel Deze Pagina