Op het nieuws en in de andere media kan je er over lezen. Een jongen uit Drachten is een stageplaats geweigerd vanwege zijn seksuele geaardheid. Niet eens zozeer omdat hij homo is, maar wel omdat hij een vriend heeft. (Praktiserend). Ik woon vlakbij dat bedrijf en heb de laatste dagen aardig wat media gezien daar..
Ik vind het een beetje raar want is dat nou dan letterlijk zo tegen hem gezegd? Aangezien mensen ook (te) vaak het op discriminatie gooien om iets voor elkaar te krijgen. Maar hem is echt verteld dat hij geen stage mag komen lopen omdat hij een relatie met een man heeft?
Ja echt te idioot voor woorden dat er mensen nog zo bekrompen en dom zijn. BAH! Th. de Boer moet zich dood schamen.
Ik heb het gelezen idd. Na wat zoeken op Google blijkt het een 'streng christelijk' bedrijf te zijn. Kom zelf ook uit deze achterban en had al het vermoeden dat het zo'n soort bedrijf zou zijn. Eigenlijk hoor je zulk soort uitspraken bijna nergens meer. Wij hebben ook een eigen bedrijf, maar mijn man let er nooit op wie er voor hem werken. We hebben nu een homo sexuele schilder. Ik maak me er verder niet druk over. Ik ben zelf ook een keer niet aangenomen op een kdv omdat ik er 'te gereformeerd' uit zag. Dit zijn de woorden van de locatiemanager. Ik zou ouders afschrikken en t zou voor hen lastig zijn om een vertrouwensband met mij aan te gaan. Hun wereld zou zo anders zijn als de mijne. In de 1e instantie was ik best boos, later had ik zoiets van: waarschijnlijk had ik idd niet in dat team gepast een ook niet bij de ouders. Hiermee geef ik overigens geen oordeel over het bedrijf in Drachten.
Nee, dit kan natuurlijk niet. Maar daarnaast: Wat ontzettend dom om dat ook in de mail te zetten. Het is inderdaad een strafbaar feit en nu is er bewijs ook!
Maar op reformatische scholen is dit toch wel een soort van 'eis', dat de leraren geen praktiserend homoseksueel zijn of zit ik er nu naast? Mijn man is overigens bij een bedrijf van dit soort mensen ('streng christelijk' of reformatorisch of hoe ze het noemen) ook eens niet aangenomen vanwege het belijden van zijn geloof (hij had er 'gewetensbezwaren' tegen dat mijn man 5x per dag bidt, dus ook in de pauzes op de werkvloer). Discriminatie natuurlijk maar die man gooide het op vrijheid van geloof... Hij had naar eigen zeggen het recht om 'zondes te weren' van zijn bedrijspand. Helaas komt discriminatie van alle kanten.
Hanzehogeschool doet aangifte van discriminatie tegen Drachtster weigerbedrijf - RTV Noord Hier staat ook een deel van de email. Ik vind het belachelijk. De boer in drachten heeft een hoop uit te leggen.. Ik hoop serieus dat hij er niet mee weg gaat komen
Op scholen geldt dit idd, maar t bedrijf in Drachten is geen school en t bedrijf van mn man ook niet. Er wordt idd in beide groepen gediscrimineerd, maar ik denk niet dat uit beide groepen de gedupeerden het even snel zullen melden. Maar, zouden islamitische instellingen/scholen/bedrijven wel mensen met een homosexuele geaardheid bij/voor hen laten werken?
Natuurlijk vind ik het ontzettend bekrompen van deze man en is het iets waar ik me ontzettend boos over kan maken. Maar aan de andere kant....Deze man weet niet beter. Zijn leven draait voor het grootste deel om het geloof. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt hartstikke triest dat er nog mensen zijn die zo denken!! Ik vind het wel heel erg rot dat hij zo vreselijk wordt afgemaakt in de media en zijn bedrijf hierdoor waarschijnlijk de afgrond in zal storten. Hij heeft waarschijnlijk keihard gewerkt zijn hele leven. Ik vind niet dat iemand dat verdient.
Ik kan natuurlijk niet voor andere moslims spreken. Maar zelf zou ik er geen moeite mee hebben, het is uiteindelijk het leven van diegene. Ik ben alleen verantwoordelijk voor m'n eigen daden. Er zijn zoveel andere dingen die ik persoonlijk afkeur dus dan zou je niemand meer kunnen aannemen uiteindelijk. Zou er trouwens niet eens naar vragen, wat de geaardheid is van diegene of op wie hij stemt (ook dat is wel eens aan mijn man gevraagd) e.d. Mijn man heeft het inderdaad ook niet gemeld.
Dit heeft hijzelf op fb geplaatst ''Afgewezen voor stage i.v.m mijn seksuele geaardheid Het is alweer bijna 2016, het jaar waarin ik op stage ga. In augustus ben ik begonnen met het regelen van mijn stage. Na twee goede gesprekken was alles zo goed als rond! Tot ik vandaag een bijzondere e-mail kreeg van de eigenaar van het bedrijf. Vanwege mijn seksuele geaardheid ben ik afgewezen bij mijn stage. Niet het feit dat ik een andere geaardheid heb is het probleem, maar het uiten ervan wel. Ze kwamen er namelijk via mijn Facebookaccount achter dat ik een vriend heb. Een vriend hebben als man zijnde wordt anno 2015 blijkbaar nog niet door iedereen geaccepteerd. De mail die ik heb gekregen heeft mij diep geraakt. Ik word gediscrimineerd vanwege mijn seksuele geaardheid. Voor zover ik weet is dat een strafbaar feit in Nederland. Normaal ben ik niet het type dat de aandacht zoekt, maar in dit geval vind ik het belangrijk om mij wel te uiten! Ik ben wie ik ben, en ik hoop dat het een boodschap is voor iedereen dat de homoacceptatie nog niet is wat het wezen moet. Ik wil jullie vragen dit bericht te liken/delen als jullie ook vinden dat er meer moet gebeuren aan de acceptatie van mensen met een andere geaardheid! '' Ik zou dus echt geen stage meer willen lopen bij zon bedrijf. Homosexueel of niet
Is t heel raar als ik het vreemd vind dat, wanneer het om homoseksualiteit of het islamitische geloof gaat, er gelijk discriminatie discriminatie geroepen wordt, maar dat christenen of gereformeerden vrijelijk gediscrimineerd, beschimpt en belachelijk gemaakt mogen worden? 15 jaar geleden was het nog 'normaal' dat mensen zo'n mening hadden maar Door de lobby van de media, coc ed is dat nu vrijwel strafbaar en wereldvreemd. Iedereen word verplicht om mee te hollen met de mening van de meute met als gevolg dat er voor eigen mening of principes geen plaats meer is. Zelfs getrouwe ambtenaars zijn om die reden van hun plaats gestoten en verguisd omdat de media wel een handje hielp om ze onmogelijk te maken. En dat niet omdat homo ' s niet trouwen konden want elke gemeente had wel een ambtenaar die er geen moeite mee had, maar nee, èlke ambtenaar moest t willen... Hoezo dwingen en discrimineren?
Ik heb verder geen reacties gelezen, maar wat voor bedrijf is het dan? In sommige gevallen kan ik er me wel wat bij voorstellen namelijk. Als de invulling van je leven niet bij de identiteit van het bedrijf past. Je wijst dan niet iemand af op geaardheid, maar wel de handel en wandel van deze persoon. Ik kan dat wel snappen.
Maar waar houdt het dan op? Mag je dan ook iemand openlijk afwijzen omdat hij/zij rood haar heeft, te bruin/ te wit is, te dik is, te lelijk is, te dun is, uit een bepaalde plaats komt, te veel/te weinig kinderen heeft, te kaal is, etc. als dat op wat voor manier dan ook niet bij je bedrijf past niet goed voor je busines zou zijn? Ik vind het maar een enge slippery slope...
Het is een tuin- en dierencentrum in Drachten. Beetje flauw, om na 2 goede gesprekken, het facebookaccount te checken en op het feit dat deze jongen homoseksueel is, de stage niet door te laten gaan. Vraag dan tijdens zo'n gesprek naar zijn gezinsleven, levensovertuiging ofzo. Heel apart.