Hoi, Dit zal vast vaker voorbij zijn gekomen. Maar toch wil ik het vragen ik heb een dochtertje van 4,5 maanden oud. Ze heeft niet echt een schema aangezien zij die als zij een sprongetje krijgt door de war gooit. Ze krijgt over de gehele dag 5 flessen van 180ml. Meestal laat zie iets van 10 of 20ml. het verschilt per ochtend wanneer ze wakker wordt begint meestal tussen 6:30 en 7:30uur. Haar schema ziet er zo uit. Wakker worden tussen 6.30 / 7.00 of 7.30 flesje van 180ml slapen van ... tot 11uur. 11 uur flesje van 180ml 12:00 uur slapen tot 14:00uur. 15:00 flesje van 180ml slapen 15:45 of 16:00 tot 18:00 19:00 flesje van 180ml 21:15 of 21:30 haar laatste flesje ik probeer het echt te rekken tot 11:00uur maar dat haalt ze nooit. Ze moet laatste flesje tegen 23:00 uur maar dat haalt ze nooit! ze begint alweer te gapen tegen 21:00uur , ik probeer dat te rekken tot 21:30 dan in bad en flesje 180ml.En dat laatste flesje gaat er moeizaam in ze weigert en wrijft constant in haar ogen en drinkt beetje bij beetje. dan gaat ze 22:00uur naar bed en ongeveer tegen 4uur a half5 wordt ze wakker, fopper erin en dan slaapt ze door. En tussen 6:30 en 20:00uur wordt ze weer wakker. Wat ik ook doe, ze wilt niet lang opblijven. Ze is als ze wakker is alert en erg vrolijk ,lacht en brabbelt, speelt even met mijn handen of speeltjes. Maar wilt vaak in bed slapen, slapen en nog eens slapen. Als zij haar slaap niet krijgt raakt ze helemaal overstuur, tot aan krijsen toe.. heb dat meegemaakt toen mijn schoonzus op haar opgepast had, Sophia wou niet slapen totdat ik een oververmoeide baby terug kreeg Ze houdt van rust en kalmte en dat geef ik haar Rust, Regelmaat en Reinheid. Maar slaapt ze niet veel??? ik had de consultatie bureau hierover gebeld maar die vond mijn vraag een beetje raar. De ene slaapt meer en de ander niet. Toch vindt ik dat ze veel slaapt, ik ben benieuwd of iemand ook dit meemaakt met een baby van 4,5 maanden en wat te doen dan straks met opvang ?? Rust en regelmaat is gewoon belangrijk merk ik bij Sophia. Groetjes, Sha
Het klinkt inderdaad wel als veel, maar ieder kindje is anders. Mijn dochter sliep echt weinig, maar is een hele tevreden baby. Ik heb er dus geen ervaring mee. Het kindje van een collega van me slaapt trouwens ook tussen alle voedingen. Tja.. Komt ze verder wel alert en tevreden over? Anders zou ik even de dokter bellen, of dit normaal is.
Hoi, Het is wel een luxe hoor maar ja misschien heeft ze het gewoon nodig. Consultatie bureau zei dat het normaal is. De ene baby slaapt meer dan de ander. En verder is ze alert en een vrolijke baby ..
Is idd best veel maar zoals gezegd varieert het per r kind. Hoe is het verder qua ontwikkeling? Weet niet meer 100 pro en wat gebruikelijk is maar hoe zit het met op rug liggen en met handen en voeten naar speeltjes slaan en graaien, rollen van rug naar buik of andersom en op buik tijdje liggen?
Waarom wil je 'savonds rekken? Wij deden altijd een flesje rond 19 uur en dan hup naar bed. Zolang ze de avond/nachtvoeding nog nodig hebben komen ze erom en krijgen ze die. Zo niet dan niet. Verder; elk kindje is anders en volg je eigen kindje. Komt goed. Oudste was ook een slaapkop en ze volgen je kindje echt wel op ren goed kdv.
Het is echt zo, het ene kindje slaapt meer dan de andere. Mijn zoontje heeft ook veel geslapen altijd vergeleken met leeftijd genootjes. Ik vond dat ook altijd beetje raar, maar eigenlijk was dat ook wel fijn
Mijn zoontje slaapt sinds een kleine week ook zoveel. Zijn schema ziet er ongeveer zo uit: Tussen half 7/7uur word hij wakker. 7:30 fles 9:00 tot 11:00 slapen 11:30 fles 12:30 tot 14:30 slapen fruithapje 15:30 fles 16:30 tot 18:00 slapen Als hij in bad moet gaan we eerst in bad maar dat duurt 'm al vaak te lang... 18:30 laatste flesje tot de volgende ochtend. Zit altijd in dubio wat betreft het fruit hapje. Na de fles denk ik: hij heeft al zo'n volle buik en soms slaapt hij iets langer dan is het zo kort op de volgende.... Ook zit ik vaak in dubio wanneer we weg moeten of weg gaan. In de tijd dat hij wakker is moet in precies in het midden de fles. In de maxi slaapt hij niet, alleen in een bedje. (Gelukkig wel bij een ander)
Mijn jongste sliep/slaapt ook veel, zeker vergeleken met de andere twee toen die dezelfde leeftijd hadden. Ze heeft het gewoon nodig denk ik.
Hier ook een slaapkopje . Zeker nig drie slaapjes op een dag waarvan een en soms twee langer als ander half uur. S'avonds gaat ze dan om half 8 naar bed en slaapt ze tot minimaal half 7. Ze slaapt van begin af aan eigenlijk goed en veel, ze lijkt op d'r moeder hahaha! Zou me, als ze tussen d'r slaapjes door allert en vrolijk is en goed drinkt, er geen zorgen om maken en haar lekker laten slapen. Ze heeft het duidelijk nodig .
Hier is het ook bedtijd om 19.00. Met als enige verschil dat ik om 22.00 onze zoon wek voor zijn laatste voeding. Daarna gaat hij meteen weer terug zijn bed in. @Averlhach: Doe jij dat vanaf het begin zo? Dat je ze na de voeding van 19.00 zelf laat komen? Want ik zit er ook wel over te denken om het zo te gaan doen. Onze zoon is nu 11,5 week oud.
Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties! ik hoef in ieder geval niet ongerust te zijn. Sophia is alert en lekker aan het spelen als ze wakker is. Het leek mij gewoon zo lang, en ik bedoel met tijd- rekken in de middaguren zodat ze een beetje went aan langer wakker blijven, want als ze straks naar de gastouder zal gaan. Gaat zij in het begin moeten wennen en dat ze dacht ik dan makkelijker zou slapen. Maar goed, ieder baby is anders
Ik herken het wel, maakte me ook altijd wat zorgen. Die van ons kon heel lang niet langer dan max 75 minuten wakker zijn. Was zijn fles op, beetje knuffelen en rechtop houden, speelkleed klaargelegd, begon hij alweer te gapen en te jengelen. was zelfs bang dat het zijn ontwikkeling zou hinderen. Hij slaapt nog steeds lang. Gisteren zelfs nog een slaapje van 9.30 tot 12.15 uur! Daarna lekker naar buiten en weer slapen van 14.30 tot 16.30 uur. Vaak ook wel korter hoor, maar hij kan nog steeds flinke rukken maken. Hij zal het wel nodig hebben denk ik dan .
Hoi, Wat een luxe he? Sophia ook hoor max halfuur , driekwartier wilt ze wakker blijven nadat ze gedronken heeft. Ze gaat dan jengelen, schoppen met haar benen en wrijven in haar oogjes... Denk dat ze het wel nodig hebben lekker slapen.. Zal ze vast niet van mij hebben!! aangezien ik altijd vroeg wakker ben en laat ga slapen...