Babystoeltje

Discussion in 'Verzorging' started by grasspriet84, Aug 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    De kleine man is 3,5 maand en het liefst zit hij. Hij kan dan alles goed bekijken en voelen. Nu heb ik gelezen over een babystoeltje vanaf drie maanden. Wat is jullie ervaring hiermee?
    Als hij bij mij zit moet ik nog wel mijn handen op zijn rug en buik houden, dus zelfstandig zitten doet hij nog niet. Mag hij dan wel in zo'n stoeltje?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Wat voor stoeltje bedoel je precies? Een baby kan prima in een wipstoeltje, maar voor een echte stoel waar hij rechtop in zit is het echt nog veel te vroeg!!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Lekker in een wipstoel zetten :) of een kinderstoel met baby insert.

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan m in een wipstoel doen....

Maar je moet m niet zelf helemaal rechtop zetten, dit is slecht voor zijn rug, hij gaat zelf zitten wanneer hij het zelf kan.
    Dus ook niet iedere keer rechtop op schoot e.d

5. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik doelde op het stoeltje van Bumbo 😊 Er stond vanaf drie maanden, maar ik vind het ook nog wat vroeg hoor. Of is dit stoeltje voor de zeer snelle baby's ofzo

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Heb even gekeken...

Nee deze zou ik nooit gebruiken

7. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Ja dat mag, als t goed is zitten de knieen/heupen in dezelfde positie als in een draagzak. Maar zou hem niet te lang achter elkaar gebruiken

8. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik vond bumbo een verschrikking. Had er eentje gekregen van een vriendin, en hoewel mijn dochter echt een stevig ding was, zakte ze hierin als een pudding in elkaar. Leek me echt niet gezond. Een wipper is veel logischer.

9. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    De kleine ligt regelmatig in de wipstoel. Heb de stoel nu nog in ligstand. Als ik de wipper omhoog doe, vind ik dat de kleine man er zo raar in zit. Hij zal er nog wel niet aan toe zijn. Fysiek dan, want hij wil het liefst zitten en met rammelaar of knisperboekje spelen. Liggend vindt hij dat niet zo leuk. Hij is het dan snel zat en gooit de boel aan de kant en brullen maar.

Ik weet dat ik moet oppassen met hem. Hij loopt al voor in zijn ontwikkeling en omdat het mijn eerste is, dacht ik dat het allemaal normaal was. Totdat ik oei, ik groei er op nalas... Ik kan zeer veel dingen afstrepen die hij al doet, wat een baby gemiddeld doet vanaf 19 weken. Hij is nu 15 weken. Soms weet ik niet zo goed wat wel en niet kan. Ben dan onzeker. Pfff, gaat dat ooit weg?! 😎

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Een gulden regel: als hij het zelf doet, kan je volgen. Dus trekt hij zich zelf op, prima. Hem rechtop eten is niet goed. In die optiek is hem dus in zo'n gemodelleerd stoeltje als een bumba zetten ook niet goed. Trekt hij zich later op tot staan: prima. Hem zelf op zijn voeten zetten, zelfs als hij dan blijft staan, niet zo goed.

11. grasspriet84

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Dank je!

Kan ik hem wel even rechtop houden? Hij vindt liggen steeds minder fijn en hij probeert zich op te trekken naar zit. Als hij schuin ligt, dan lukt het. Vanuit ligstand lukt dit nog niet. Als hij schuin tegen mijn bovenbenen aanligt, zet hij zijn beentjes eronder en als hij mijn vingers vast heeft, gaat hij staan. Ik probeer dit niet te lang toe te staan, bang dat zijn heupjes dat nog niet aan kunnen. Half zittend/liggend tegen mij aan en met een knisperboekje bezig zijn gaat wel goed.

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,314
    10,281
    113
    Lekker zitten in een wipstoel. Ook makkelijk met boekjes lezen ziet hij je mimiek. Vond uk fantastisch

Share This Page