Niet willen eten na dag kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nadia77, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Timo is echt een hele goede eter, al vanaf de geboorte trappelde hij ongeduldig als hij honger had en al snel gilde hij de hele boel bij elkaar als het te lang duurde met een flesje maken. Nu krijgt hij geen flesjes meer, maar als ik te lang met een boterham smeren bezig ben dan is meneer boos. Enfin, een goede eter, ook met warm eten overigens, hij eet elke dag met de pot mee en er zijn maar weinig dingen die hij niet lust. Maaaar, de laatste tijd (paar maanden) gaat me steeds meer opvallen dat hij na een dag op het kinderdagverblijf veel slechter eet dan normaal. Afgelopen 3 dagen was het zelfs zo erg dat hij zijn hele avondmaaltijd heeft laten staan en alleen maar yoghurt heeft gegeten. Ik heb op het kdv gevraagd wat hij daar 's middags als tussendoortjes krijgt en dan zeggen ze dat hij een paar rozijntjes eet, of een soepstengel of een rijstwafel... terwijl hij thuis een goede plak ontbijtkoek van mij krijgt en eet ie zijn warm eten heerlijk op. Zou het komen doordat hij misschien wat vermoeider is? Hij oogt overigens niet moe en hij slaapt op de creche ongeveer even lang als thuis (behalve dat hij daar 's middags wel later naar bed gaat en dus ook later wakker is). Ik ben namelijk bang dat we worden voorgelogen... dat hij op het kdv weldegelijk meer te eten krijgt (misschien zelfs omdat hij er om zeurt, doet ie thuis namelijk ook)... of dat hij eten van andere kindjes pikt. Hoe moet ik dit nou aanpakken? Ik wil ook niemand beschuldigen van iets wat niet waar is, maar ik heb er een vreemd gevoel bij. Iemand die dit herkent of misschien weet waar het anders aan zou kunnen liggen?

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk zeker vermoeidheid, niet per se lichamelijk maar het kan ook van alle indrukken e.d.
    Over je gevoel over het kdv kan ik niks zeggen natuurlijk, maar een kdv dat een kindje eten geeft omdat het erom zeurt, dat zou de eerste zijn waar ik dat hoor. Misschien nog eens bespreekbaar maken.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik dacht ook meteen aan moeheid en alle indrukken die hij op gedaan heeft.
    Bij milan merk ik dat ook heel erg na het kdv. Meestal is ie dan ook wel een beetje humeurig!!

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik denk ook vermoeidheid. Mijn zoon is helemaal kapot na zo'n dag en vaak merk je dan dat het eten slechter gaat, juist omdat ie te moe is. Maar het komt ook nog wel eens voor dat ie juist enorme honger heeft en juist goed eet. Het tegenovergestelde dus. Maar dit is iedere keer wisselend, altijd weer een vraag hoe hij thuis komt van een dag kdv.
    Bij jouw gok ik gewoon op vermoeidheid en prikkels.

5. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Mijn dochtertje is dan nog wel wat jonger, maar ook hier heb ik hetzelfde probleem. Ik leg haar zelfs uit pure nood weleens op bed rond etenstijd en dan eet ze later. Ze toont niet moe, maar is dat wel degelijk! Er gebeurt daar zo ontzettend veel en dat moeten ze allemaal een plekje geven.
    Je zou tussen neus en lippen door eens kunnen vragen aan een vaste leidster "Goh, Timo zeurt thuis best wel vaak om wat lekkers, doet hij dat hier nou ook zo erg en wat doen jullie dan want ik weet me soms geen raad" zeker omdat je aangeeft het zelf niet meer te weten (leugentje om eigen bestwil...) zul je sneller een reactie krijgen van ow nou dan geven we hem gewoon wat hoor of juist, hij zeurt maar maar hij krijgt toch niks extra's anders leert hij het nooit. Zou het zelf gewoon eens proberen, kijken hoe ze reageren.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier at Justin ook vrijwel niks, kwam ook door vermoeidheid.

Deel Deze Pagina