wij vinden al vanaf 20weken ongeveer Daan een erg leuke naam. zonder dat we wisten dat de naam in de top 10 stond. wat vinden jullie? wel of niet doen...komt de naam in jullie ongeving veel voor?
Daan, niks mis mee, prima naam! Komt voor mij wat te vaak voor en ook mindere associaties mee, maar das gewoon erg persoonlijk. Als t jullie nr 1 naam is zou ik t zeker doen!
Ik ken er wel een aantal. 2 Daan's (bij m'n broertje in de klas), zelf heb ik bij 1 Daan in de klas gezeten en ken nog 3 Daan's (broer van.. Of vriend van..). Nu ik ben verhuisd hoor ik de naam amper meer. Als jullie het een mooie naam vinden, zou ik het zeker doen!
Gewoon doen. De top 10 lijkt veel maar zelfs de nummer 1 naam word nog door minder dan 1 % van de baby's gedragen. Het valt best mee met de hoeveelheid. Persoonlijk vind ik een naam uit de top 10 ook wel handig, nooit iemand die vraagt: Wat?! Hoe schrijf je dat?! of: Hoe spreek je dat uit?!
Volgens mij is het een nAan die nu weer in opkomst is. Ik vind het een leuke naam. Dus ik zou het gewoon doen
Nederlandse Voornamenbank Kun je zien hoevaak hij in jouw gemeente per jaar is gegeven. Maar als het toch DE naam voor jullie is zou ik het gewoon doen!
Leuke naam. Ik hou wel van dit soort namen. Ik ken persoonlijk ook geen Daan en ken heel veel kindjes
Leuk! Daan hoor je hier wel wat meer dus wij zijn voor Dani gegaan. Anders was t Daan geweest hier als goede 2de!
Vind het een leuke naam, maar hier in de omgeving heel populair! Om die reden voor ons afgevallen! Als het voor jullie de leukste naam is en je er niet in je familie en vriendenkring al 3 van hebt rondlopen zou ik er niet over twijfelen hoor!
Ik vind het een leuke naam. Maar het zoontje van kennissen heet zo. En je hoort ze vaak zeggen: wat heb je gedaan Daan? Wat een mooie jas heb je aan Daan. Enz Dat aan Daan irriteert me, en maakt me een beetje zat van de naam. Want je voorkomt het haast niet.
Als jullie het een leuke naam vinden gewoon doen!! Ik heb Daan hier al teveel gehoord en ben het ge'daan' een beetje zat, dus zou mn zoon zo niet noemen
Vind het wel een leuke korte en krachtige naam, maar hoor hem te veel in mijn omgeving........ Zou t niet doen dus
In mijn wijk komt Daan vrij veel voor. Daarom zou ik het zelf niet doen. Maar het hangt inderdaad van je regio af hoe vaak je kind andere "Daans" zal tegenkomen in zijn jeugd. Houdt wel in gedachten dat het in de rest van Nederland wel een modenaam is op dit moment.