Jet komt van Henriëtte en Henriëtte komt officieel weer van Hendrika. Maar dat moet je maar net weten dus zou daar zeker niet voor kiezen. Vind het ook niet echt een vernoeming meer, veel te ver gezocht
Als Henny een afleiding is van de officiële naam Hendrika, zou ik als je dus wilt vernoemen 1. Hendrika gebruiken dan zal het duidelijk vernoeming zijn. Of 2. Een afgeleiden van de naam Hendrika nemen die genoeg lijkt om nog vernoeming te kunnen noemen. Hanne, Dieke en erika vond ik wel mooie opties. Verder misschien met gehusselde letters Diane Dian Rian(e) Aniek Kiera
Dan zou ik Hendrika als tweede naam doen, dan vermoem je ook echt. Een andere moois optie is om de persoon in kwestie te vragen een mooie tweede naam te kiezen. Dat kan dan een verbastering van Hendrika zijn, of een totaal andere naam... die ze altijd al aan een meisje had willen geven. Hoe mooi is dat?
Nyne snap ik nog wel want daar zitten enkel de letters uit Henny in (of Nine/Niene bij Hennie). Jett snap ik ook echt geen sikkepit van..
Ik heb gewoon de namen met vernoemingen van internet. Jet kwam bij elke site terug en de anderen niet. Jet wordt het toch niet, relaaaaax
Ik vind Dieke, Nieke / Nika of Niene / Nyne (eventueel Nienke / Nynke) de leukste namen die ook duidelijk te herleiden zijn van Hendrika of Hennie / Henny... Misschien is Kaat(je) nog een optie?
Whahaha... heet je zelf zo?? Ik had helemaal niet gekeken naar je naam, ik dacht op basis van de laatste 2 letters van Hendrika... maar als t dan meer een vernoeming naar jezelf is, dan zou ik er ook nog eens goed over nadenken
Haha nee dat niet hoor! Zou wel grappig zijn dat mijn forumnaam dan de tweede naam van de kleine wordt
Hennie => Henriëtte wordt juist heel vaak afgekort tot roepnaam Jette. (Spreek Henriette maar eens hardop uit inclusief de -tte op het eind). Etta is bijv. een Amerikaanse variant. Je kunt ook op Hennie laten rijmen, bijv. Jennie, Penny, Dennie, Lennie. Is ook een mooie ode aan de naamgever, en net een beetje anders. Hennie en Jennie